AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Jeg var så sliten av å ha alt ansvaret med gaver etc i familien, så i fjor innførte jeg at vi var ansvarlig for gaver til hver vår familie. Pga korona og karantene ble det ganske oppstykket i fjor, da jeg og mannen havnet på forskjellige steder (han ble hos familie da han ble syk borte på besøk, jeg feiret alene med barna i karantene). Men i år ble dette fryktelig synlig.. Og resultatet er at det var ikke en eneste gave til hans familie. Ikke hans gamle besteforeldre, ikke foreldrene hans (han er enebarn), ikke tanten... Han hadde heller ikke kjøpt til sitt særkullsbarn, men der hadde jeg kjøpt fra søsken og en liten fra meg i krisereserve, noe jeg var så glad for da jeg skjønte hvordan ting stod til. Jeg skammer meg innmari. Hvordan skal jeg ta opp dette? Vi skal på besøk nå etter nyttår og takke for gaver vi fikk, skal jeg nevne dette på noe vis? Jeg vil ikke gi meg, for han burde klart å dele ut penger eller kjøpe konfekt i det minste... Anonymkode: 69ea1...860 7 10 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 1. januar 2023 Det er han som burde skamme seg, ikke du ❤️ Anonymkode: b7f9d...574 86 5 18
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 1. januar 2023 Selvfølgelig skal du si at han hadde ansvar for å kjøpe til sin familie! Det er ikke du som skal ta støyten for det, den skammen får han jammen bære selv... Han er en voksen mann, ikke et barn som må beskyttes. Makan! Anonymkode: 7809e...97d 73 16
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Dette er noe du bør dobbeltsjekke uka før jul. Minne han på at gaver skal kjøpes inn. Sorry, men mange menn er sånn Anonymkode: 671e9...e9f 13 2
Ananas. Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han burde skamme seg innmari. Hvordan skal han ta opp dette? Vi skal på besøk nå etter nyttår og takke for gaver vi fikk, skal han nevne dette på noe vis? Jeg skal oppfordre ham til å finne en måte å kompensere eller forklare seg på, uten min hjelp, for han burde klart å dele ut penger eller kjøpe konfekt i det minste... Anonymkode: 69ea1...860 Omskrevet versjon over. Plasser alt ansvaret for dette hos ham. Hvis ikke han rydder opp/forklarer på noe vis, så er det helt i orden å fortelle, enten direkte eller indirekte, at det er hans skyld at det ikke ble gaver i år. Hvis du fikser og reparerer for ham, så er ingenting lært. 36 9
Populært innlegg Ananas. Skrevet 1. januar 2023 Populært innlegg #6 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er noe du bør dobbeltsjekke uka før jul. Minne han på at gaver skal kjøpes inn. Sorry, men mange menn er sånn Anonymkode: 671e9...e9f Ja, og sånn kan de jo fortsette å holde på hvis de aldri rent faktisk må ta ansvaret selv. 58 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 Populært innlegg #7 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er noe du bør dobbeltsjekke uka før jul. Minne han på at gaver skal kjøpes inn. Sorry, men mange menn er sånn Anonymkode: 671e9...e9f Neineinei Anonymkode: ef5d9...73e 53 12
Populært innlegg Unika Skrevet 1. januar 2023 Populært innlegg #8 Skrevet 1. januar 2023 Du sier selvfølgelig at mannen hadde ansvaret! Det er grenser for hvor mye latskap og idioti skal beskyttes. 47 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 Populært innlegg #9 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er noe du bør dobbeltsjekke uka før jul. Minne han på at gaver skal kjøpes inn. Sorry, men mange menn er sånn Anonymkode: 671e9...e9f Nei, ts skal ikke måtte dobbeltsjekke og behandle mannen som et barn som må passes på. Behandler man folk sånn, vil de jo bare oppføre seg deretter. Ts: ja, du skal nevne det. Si noe sånt som at «xxx hadde ansvaret for å kjøpe inn gaver til dere, men så har jeg jo dessverre skjønt det slik at han ikke har kjøpt noe til dere. Det er bare å beklage. Og nå håper jeg at du (henvend deg til mannen), husker på å kjøpe gaver til neste år!» Anonymkode: d15f8...81b 46 17
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette er noe du bør dobbeltsjekke uka før jul. Minne han på at gaver skal kjøpes inn. Sorry, men mange menn er sånn Anonymkode: 671e9...e9f Dobbeltsjekke? Som i å være barnevakt? Anonymkode: 6eba8...d38 27 8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette er noe du bør dobbeltsjekke uka før jul. Minne han på at gaver skal kjøpes inn. Sorry, men mange menn er sånn Anonymkode: 671e9...e9f Jeg er egentlig uenig i at jeg bør dobbeltsjekke, men jeg gjorde det likevel, både tre uker før jul, to uker før jul, og også to dager.. Det burde ikke være noe jeg skal huske på. Men barna skal få slippe å lide for det, selvsagt. Får bare så utrolig vondt av de andre Anonymkode: 69ea1...860 11 8
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 Men herregud for en håpløs mann🤯 Dette er på ingen måte ditt ansvar, her må du bare legge all skyld på han. Anonymkode: bec01...6da 12 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er han som burde skamme seg, ikke du ❤️ Anonymkode: b7f9d...574 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Selvfølgelig skal du si at han hadde ansvar for å kjøpe til sin familie! Det er ikke du som skal ta støyten for det, den skammen får han jammen bære selv... Han er en voksen mann, ikke et barn som må beskyttes. Makan! Anonymkode: 7809e...97d Takk ❤️ Ananas. skrev (13 minutter siden): Omskrevet versjon over. Plasser alt ansvaret for dette hos ham. Hvis ikke han rydder opp/forklarer på noe vis, så er det helt i orden å fortelle, enten direkte eller indirekte, at det er hans skyld at det ikke ble gaver i år. Hvis du fikser og reparerer for ham, så er ingenting lært. Han er så konfliktsky at det skjer nok ikke Unika skrev (9 minutter siden): Du sier selvfølgelig at mannen hadde ansvaret! Det er grenser for hvor mye latskap og idioti skal beskyttes. Men dette er jo eldre folk, som sikkert også har sittet i rollen der kvinnen i huset har ansvaret for sånne ting. Jeg er så flau, og jeg føler vel litt på at jeg ikke har gjort min jobb som svigerdatter. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): ...... Ts: ja, du skal nevne det. Si noe sånt som at «xxx hadde ansvaret for å kjøpe inn gaver til dere, men så har jeg jo dessverre skjønt det slik at han ikke har kjøpt noe til dere. Det er bare å beklage. Og nå håper jeg at du (henvend deg til mannen), husker på å kjøpe gaver til neste år!» Anonymkode: d15f8...81b Ja, noe sånt jeg tenker, men jeg synes fortsatt det er veldig vondt. Og nå blir det litt sånn at jeg vet jo hvor dårlig han er på det, ergo hvis jeg lar han ha ansvaret neste år også så vet jeg jo hva som vil skje. Anonymkode: 69ea1...860 2 3
c_buk Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 Hvor finner dere disse menneskene og hvorfor lever dere med noen som ikke klarer å følge opp en såpass enkel oppgave som å kjøpe gave til sin del av familien 😅 Hilsen mann som synes det blir for tynt å sette denne glippen på mannekvota 29 2 9
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 Synes mannen din det er ok å motta gaver uten å gi tilbake? Og hva er forklaringen hans på hvorfor han ikke kjøpte gaver? Jeg hadde blitt rasende på mannen, og utrolig skamfull selv om det hadde vært hans ansvar. At han ikke kjøpte gave til sitt eget barn er helt uhørt. Anonymkode: 043e3...7f3 39 7
Populært innlegg Turtellure12 Skrevet 1. januar 2023 Populært innlegg #16 Skrevet 1. januar 2023 Du forteller sannheten! Faktisk, hadde jeg ringt til svigermor og forklart situasjonen. "Hei, XXX. Jeg fikk vite av mannen at dere ikke har fått gaver i år. Jeg er så skrekkelig lei meg. Du skjønner, mannen og jeg ble enige om å fordele innkjøp av gaver i år, så ikke all juleshopping skulle falle på en. Han skulle ordne for dere, sin familie. Jeg er skikkelig sinna på han. Det går ikke an" Jeg er ikke fan av å kaste ektemake/partner under bussen, men dette hullet har han gravd selv. 73 15
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Dette er noe du bør dobbeltsjekke uka før jul. Minne han på at gaver skal kjøpes inn. Sorry, men mange menn er sånn Anonymkode: 671e9...e9f Og så får man høre at man skal slutte å mase….. Anonymkode: 44cf0...fc1 30 12
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #18 Skrevet 1. januar 2023 Hvordan mener han selv at dere bør håndtere dette da? Du må jo ta en ordentlig prat med han om dette. Vil han beklage selv? Kanskje han vil kjøpe gaver og gi når dere møtes og da forklare seg? Jeg hadde ikke gitt meg, men i størst mulig grad prøvd å få han til å måtte face dette selv, særlig hvis han er konfliktsky - da kan det jo hende han lærer. Anonymkode: 14714...e42 12 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #19 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dobbeltsjekke? Som i å være barnevakt? Anonymkode: 6eba8...d38 Ærlig talt ja hva er dette? Minne noen på å kjøpe julegaver til familien sin? Er han lettere utviklingshemmet? Anonymkode: e08c5...ff3 20 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 Siden dette i det hele tatt plager deg (og tydeligvis ikke ham) så er det nok et ansvar du bør ta tilbake. Han får heller få andre oppgaver før jul. Anonymkode: 51f21...377 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå