Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg fikk julegaver av mott barn i år, ville mannen at jeg skulle gi de til hans mamma. Først, tenkte jeg; La gå. Jeg kan gi fra meg en gave.. det er jo så hyggelig med hjemmelagde gaver fra de minste. Men så tenkte jeg; det var ganske sykt. 

Mannen kjøper også gaver til tusenvis av kroner til mamma, mens jeg får ikkeno. Noen ganger får jeg kanskje en hm genser eller liknende. Og han åpner sine dypeste tanker til henne, og hun til ham. 

Jeg blir såret av dette, ikke av at han gir bort gaver til mor. Men av at jeg alltid er nederst på hans favorittliste. Og han er generelt sur. Det har alltid vært sånn. Hva tenker dere? Ville dere forlatt ham?

Anonymkode: 98cec...31c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hans mor vil aldri svikte han, dere kan en eller annen dag gå fra hverandre. 
Hvis dette plager deg så mye, hvorfor er du fortsatt sammen med han?

Anonymkode: 20b4a...c3f

• Liker 4
Skrevet

Ah, det tidløse dilemmaet.

Enten skviser kvinnen mor ut, eller så blir kvinnen skviset ut av mor. 
Det er en grunn til at man har klisjéene om svigermor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er mrs Norman Bates.

Anonymkode: c5773...798

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Duraton skrev (Akkurat nå):

Ah, det tidløse dilemmaet.

Enten skviser kvinnen mor ut, eller så blir kvinnen skviset ut av mor. 
Det er en grunn til at man har klisjéene om svigermor.

Ja jeg vet! Men det er helt sykt det han driver med. Når vi er sammen med de så vil han ikke slippe meg til i samtalen en gang! Og han er åpenlyst ikke interessert i meg. Han syns jeg avbryter de når jeg prøver å delta i samtalen!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er mrs Norman Bates.

Det var kreativt. Men jeg lever i den virkelige verden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja jeg vet! Men det er helt sykt det han driver med. Når vi er sammen med de så vil han ikke slippe meg til i samtalen en gang! Og han er åpenlyst ikke interessert i meg. Han syns jeg avbryter de når jeg prøver å delta i samtalen!

Ja det er sykt, de har et sykt forhold. Les om enmeshment in mother son relationships og covert incest. Når foreldre bruker barna som emosjonelle partnere. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er sykt, de har et sykt forhold. Les om enmeshment in mother son relationships og covert incest. Når foreldre bruker barna som emosjonelle partnere. 

Jeg vet dessverre hva det er😔 Men jeg har vel ikke trodd på det noe særlig. Men jeg ser at det helt klart er noe der 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet dessverre hva det er😔 Men jeg har vel ikke trodd på det noe særlig. Men jeg ser at det helt klart er noe der 

Og med 99% sannsynlighet så mishandlet hun ham enten psykisk, fysisk eller begge deler i oppveksten. Og det han driver med nå, er det han ble opplært til. Mamma er sentrum og alle rundt er til for å bidra til henne. Derfor må du gi fra deg gaver og ting du liker, fordi hvis du liker de, tenk hvor godt mamma liker de? Og hvis mamma liker de, kanskje det endelig blir fred og ro i hjemmet, kanskje hun endelig liker ham. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det var kreativt. Men jeg lever i den virkelige verden.

Satt på spissen, beklager, men det er sykt det de driver med. Og det setter deg i en litt farlig og ekkel posisjon, for ditt ve og vel avhenger av om det kommer moren til gode dessverre. 

• Liker 3
Skrevet

Høres veldig slitsomt ut. Sånn var ikke min eks, men svigermor var likevel veldig dominerende. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det der høres sykt ut, ts. Gi bort gaver du selv har fått fra dine barn, til hans mor? Om han vil gi noe hjemmelagd fra barna til moren, får han sette seg ned å lage noe sammen med dem selv. Man gir ikke bort gaver man har fått fra egne barn videre til andre…

Syns også at han er kjip som ikke for deg gaver, men kjøper dyre gaver til egen mor. Og det at han går rundt og er sur hele tiden, hadde jeg ikke funnet meg i. Parterapi?

Anonymkode: b5d1c...340

• Liker 4
Skrevet

Forstår TS veldig godt. Det han driver med er intet mindre enn sykt.

• Liker 2
Skrevet

Noen menn er mammagutter. Du får finne ut om det er sånn med din, og om du kan leve med det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Og hvorfor ble, og er , dere sammen...?

Anonymkode: 1ffe4...ac3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når ungene kommer hjem med masse hjemmelagede gaver, vil jeg si det er helt normalt å gi noen av dem til bestemor, men her høres det ut som det er noe mer. Jeg ville nok også tenkt det var smart å ta inn en nøytral tredje person i samtalen, for dette høres ikke hyggelig ut.

Anonymkode: 8c35b...322

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor VELGER du å gi bort gaver som dine barn har laget til deg? Det synes jeg var dårlig gjort av DEG mot barna dine. Du kan ikke klage på kjæresten din. Dette er DITT valg! Hvis du mener at det er noe galt med kjæresten din, så er det også dårlig gjort av deg å dra han inn i livet til barna dine. Om du ikke har en egen vilje, så er det heller ikke kjæresten din sin feil. Det er din feil, og ditt ansvar å ordne opp i. Mulig du trenger psykolog. Ikke vondt ment, men dette er ikke normal oppførsel. Har barna en far som kan ta seg av de mens du har "gitt bort viljen din" til kjæresten din og moren hans?

Anonymkode: 9b6c3...937

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fortsettelse

Og du viser med dette at du elsker kjæresten og moren hans høyere enn barna dine 🤬🤬🤬

Anonymkode: 9b6c3...937

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er vel aldri slik i starten:) Da var han vel mer interessert i meg. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.1.2023 den 10.12):

hva skulle man ellers klagd over her på Kvinneguiden egentlig? :nisseblunk: 

Anonymkode: 41689...d44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...