Gå til innhold

Kokte pinnebogen i seks timer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og fremdeles var den så seig og hard at den nesten var uspiselig. Normalt med pinnebog?

Anonymkode: 492a8...e6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, vi kokte i 3 timer + 10 min i stekeovn og den ble veldig mør. Løsnet fra ben før vi la i ovnen. 

Anonymkode: 7f1da...953

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dampet den i 3 timer, mør og løsnet fra benet. 

Anonymkode: 3dd13...988

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge vannet du den ut før damping?

Anonymkode: 4b988...149

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor lenge vannet du den ut før damping?

Anonymkode: 4b988...149

30 timer slik det sto på esken.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har lest at flere har opplevd det samme. Mye dårlig kjøtt i år. 

Anonymkode: b147c...799

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

30 timer slik det sto på esken.

Ts

Oi det var mye! Det skulle da holdt lenge. Jeg kjøpte pinnebog fra gilde, 3 kg, alle gangene ble vellykket, vannet det ut i ca 25 timer, byttet vann noen dager i løpet av dagen, dampet 3-3,5 timer og det ble mørt som vanlig  

Skrevet

Vi har også vært uheldig med dårlig og seigt pinnekjøtt - bog noen ganger, nesten som viskelær.  Tilberedningen har vært korrekt og prisen på kjøttet har heller ikke betydd noe for resultatet.  Mye av dette kjøttet er importert, kan det ha noe av skylden ?

AnonymBruker
Skrevet
Merlin skrev (3 minutter siden):

Vi har også vært uheldig med dårlig og seigt pinnekjøtt - bog noen ganger, nesten som viskelær.  Tilberedningen har vært korrekt og prisen på kjøttet har heller ikke betydd noe for resultatet.  Mye av dette kjøttet er importert, kan det ha noe av skylden ?

Husker du hva slags merke det var? Jeg ser jeg har vært veldig heldig med de pakkene pinnebog jeg kjøpte i år og i fjor da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Husker du hva slags merke det var? Jeg ser jeg har vært veldig heldig med de pakkene pinnebog jeg kjøpte i år og i fjor da.

Vi har gjennom årene kjøpt både på slakterbutikker og kjente og ukjente merker på kjedebutikkene.  Konen som tilbereder hos oss og hun kan det.  Men navnet Henriette har hun tidligere nevnt har vært bra. 

AnonymBruker
Skrevet
Merlin skrev (2 minutter siden):

Vi har gjennom årene kjøpt både på slakterbutikker og kjente og ukjente merker på kjedebutikkene.  Konen som tilbereder hos oss og hun kan det.  Men navnet Henriette har hun tidligere nevnt har vært bra. 

Ja henriettes er bra, og gilde har jeg god erfaring med, samt vært heldig når de av og til har i ferskvaren her i byen. Eneste som noen gang har skuffet skikkelig var pinnekjøtt fra coop, kjøpte bare for å teste. Det ble krise dårlig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjøpte det dyreste på Meny, fra Oppland eller Oppdal. Gilde sitt så helt grusomt ut, det var gult og hadde dårlige biter. 
Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...