Gå til innhold

Hotel Britannia Trondheim

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren har vært i det romantiske hjørnet og bestilt overnatting til oss på Britannia Hotel når jeg har bursdag i Januar.

Er jo veldig koselig det. Jeg bare kommer til å føle meg så malplassert der.. Jeg har ikke sånn kjempe fancy og fin garderobe. Kjenner allerede at jeg sånn sett faktisk gruer meg litt. Jeg er en veldig selvbevisst person og tenker alltid at folk stirrer på meg og tenker negative ting..

Er det innafor at vanlige folk drar på Britannia? Noen som har vært der? 

Blir stressa bare over frokosten der kjenner jeg..Har jo ikke noe å ha på meg 😖

Anonymkode: 66c39...59d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlige folk drar dit. De har også et par restauranter der hvor helt vanlige folk drar. Du trenger kanskje ikke å gå i skitne og hullete joggeklær, men det vil du vel bli beglodd for overalt. 

Anonymkode: 897f5...3e5

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Helt vanlige folk drar dit. De har også et par restauranter der hvor helt vanlige folk drar. Du trenger kanskje ikke å gå i skitne og hullete joggeklær, men det vil du vel bli beglodd for overalt. 

Så ille i klesstilen er jeg ikke. Jeg er alltid ren i klærne og går ikke i slitt eller hullete tøy. Men jeg går i helt vanlig basics klær fra H&M og Vero Moda. Såkalt billig tøy, ensfarget og ganske kjedelig.

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så ille i klesstilen er jeg ikke. Jeg er alltid ren i klærne og går ikke i slitt eller hullete tøy. Men jeg går i helt vanlig basics klær fra H&M og Vero Moda. Såkalt billig tøy, ensfarget og ganske kjedelig.

Det går helt fint. Det er mange som gjør som typen din og koster på seg en natt eller helg på Britannia selv om de ikke er rike og går med fancy klær. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på high tea i Palmehaven sammen med en tenåring i verste opprørsfase (tenk knallfarget hår og sjuskete klær). Vi ble tatt godt imot og storkoste oss, de ansatte er skikkelig drillet i at alle skal føle seg vel. Ingen hevet et øyenbryn. Jeg håper du klarer å glede deg til turen!

Anonymkode: 3f08f...7ad

• Liker 4
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Blir kvalm av hele Brittannia-opplegget.  Maten er dyr nok som den er, om ikke vi skal sponse matbaronene enda mer ved å bo på hotellet deres.

Odd Reitan var ålreit når han spilte i Four Jets, nå er han bare blitt en oppblåst(og altfor rik) klovn.  Pengene har gått til hodet på han.

Anonymkode: 22b65...e08

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Har vært på Britannia mange ganger, både overnattet og spist middag på flere av serveringsstedene der. De som jobber der bryr seg ikke om hvordan gjestene er kledd. Og de fleste gjestene er helt vanlige mennesker med helt vanlige klær. Kos deg masse på tur😊 og prøv Spaet. Er gratis inngang der for alle som overnatter🙂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir kvalm av hele Brittannia-opplegget.  Maten er dyr nok som den er, om ikke vi skal sponse matbaronene enda mer ved å bo på hotellet deres.

Odd Reitan var ålreit når han spilte i Four Jets, nå er han bare blitt en oppblåst(og altfor rik) klovn.  Pengene har gått til hodet på han.

Selv er jeg glad for at Odd Reitan pusset opp Brittannia. Trist om en slik bygning og institusjon bare skulle forfalt. Håper de klarer å drive med overskudd slik at ting går rundt. 

Anonymkode: 417fa...66e

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha....Det er jo ikke Ritz i Paris liksom 😂 

Anonymkode: a599e...08f

• Nyttig 2
Skrevet

Vi er helt "vanlige" og opplevde at det var de fleste andre der også.  🤷‍♀️

Vi pyntet oss til middag i Speilsalen om kvelden,  men til frokost hadde vi normalt hverdagstøy.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått i jeans og hettegenser til frokost de gangene jeg har bodd der. Litt sånn akkurat det samme som jeg har brukt på alle andre hoteller i Norge. (Bodd på en del siden jeg hadde reisejobb)

Var på lunsj til 100-årsdag, da ble det kjole.

Anonymkode: 5689c...85d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Brittannia er et tapsprosjekt så det holder. Reitan har brukt så mye penger på å resturere at Britannia nok ikke blir løsnnsomt de neste 100 år. Bygningen var i så dårlig forfatning at det mange steder måtte rives til skjelettet og bygges opp igjen med håndtverkere som har greie på gammel byggeskikk. Ikke akkurat et lavkostprosjekt.

Men det er jo en investering i egoet hans på en måte da så om du misliker han så sterkt så vil du nok ikke dra uansett. Andre ser på det som en gave til byen at han har brukt så mye penger på å renovere et bygg som aldri vil bli lønnsomt i hans levetid. 

Anonymkode: 5fa62...ba2

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt «vanlige» folk drar til Brittania, så null problem😊 Kos deg på tur!

Anonymkode: 5a3f8...bde

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Brittannia er et tapsprosjekt så det holder. Reitan har brukt så mye penger på å resturere at Britannia nok ikke blir løsnnsomt de neste 100 år. Bygningen var i så dårlig forfatning at det mange steder måtte rives til skjelettet og bygges opp igjen med håndtverkere som har greie på gammel byggeskikk. Ikke akkurat et lavkostprosjekt.

Men det er jo en investering i egoet hans på en måte da så om du misliker han så sterkt så vil du nok ikke dra uansett. Andre ser på det som en gave til byen at han har brukt så mye penger på å renovere et bygg som aldri vil bli lønnsomt i hans levetid. 

Anonymkode: 5fa62...ba2

Når han har råd å bruke så mange penger, viser det bare at fårepølsene har vært altfor dyr i årevis.

Men det er vel bare vi Nordmenn som er dumme, som godtar at et lite fåtall skal bli søkkrike på folks matkjøp.

AnonymBruker
Skrevet

Har vært der. Ville nok ikke følt meg helt vel i en kjole fra Vero Moda eller Floyd der eller med hjemmefarga hår, det er litt upscale stemning. Så hadde passet litt på antrekket.

Anonymkode: d74ba...56c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har vært der. Ville nok ikke følt meg helt vel i en kjole fra Vero Moda eller Floyd der eller med hjemmefarga hår, det er litt upscale stemning. Så hadde passet litt på antrekket.

🤣🤣 Gjett hva, noen går der i joggebukse og driter i hva noen "upscale" tullinger mener 🤣

Anonymkode: a599e...08f

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noe sier meg at du ikke føler deg vel i hjemmefarga hår noen steder.

Anonymkode: a298a...7ce

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke stress, jeg går forbi inngangen nesten hver dag, og helt vanlig at menn har vaffeljakker og kvinnene er også "casual".

Anonymkode: 31359...543

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hjemmefarga hår… hahahaha.. haha🤣

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når han har råd å bruke så mange penger, viser det bare at fårepølsene har vært altfor dyr i årevis.

Men det er vel bare vi Nordmenn som er dumme, som godtar at et lite fåtall skal bli søkkrike på folks matkjøp.

Du må gjerne starte matbutikk og selge maten billigere selv.

Anonymkode: 3e298...690

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...