AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 En som får energi av å være sosial. Føler jeg går glipp av så mye av introvertheten min! jeg er ikke sånn veeeeldig introvert som bare foretrekker å sitte alene hjemme hele tiden, jeg savner å ha flere venner og vil liksom ut på ting en del, men det er vanskelig å få tidene til å klaffe med folk i dag. Jeg har det greit alene og. Jobben dekker det sosiale behovet mitt. Men jeg kjenner jeg ofte ikke gleder meg så mye på å ut på ting lenger. Besøk til venner og kjente, arrangementer osv… jeg kjeder meg fort, synes ofte ting sammen med andre blir kjedelig og overfladisk, men så vil jeg ikke være hun kjipe som bare er alene heller for da blir det så vondt å være sosial når du aldri er den som får vite om ting eller blir oppsøkt eller spurt om ting. Jeg vet man må gi og ta. Og det gjør jeg. Men liker meg best alene. Og jeg er flau over det. Har prøvd å være ekstrovert og super sosial før, men jeg kollapset til slutt. Da gikk jeg på skole, på treningssenter, hang med folk etter skole, jobbet og deltok på fest hver helg. Så besvimte jeg og ble sliten lenge etterpå. Har vært så sint på meg selv for at jeg er skapt sånn. Hvor i dna’et ligger introvertheten? Hvorfan kan man forandre på det? Hater å være sånn. Anonymkode: d8d94...bcd
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Jeg tror du får det bedre med deg selv om du aksepterer din introverthet i stedet for å kjempe mot den. I tillegg bør de sosiale ting du er med på være av typen som gir deg noe, ikke ting du synes er kjedelig og overfladisk. Det vil nok også hjelpe på. Anonymkode: 72cb9...9d2 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Du blir ekstrovert når du trives og føler deg trygg. Anonymkode: 5e20e...2ff 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Og når du brenner for ting. Søk engasjement. Anonymkode: 5e20e...2ff 2
Duff Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Prøv å akseptere at du er den du er, noe annet vil slite deg ut. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Duff skrev (Akkurat nå): Prøv å akseptere at du er den du er, noe annet vil slite deg ut. Men hvor i meg er dette jeg ikke liker plassert? Hvirfor er jeg skapt sånn at jeg så få ting interesserer meg? Anonymkode: d8d94...bcd
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du blir ekstrovert når du trives og føler deg trygg. Anonymkode: 5e20e...2ff Nei, det stemmer ikke. Det å være introvert handler ikke om at man ikke trives eller ikke føler seg trygg. Jeg var i juleselskap julaften og 1.juledag og storkoste meg begge dager. Jeg trivdes, var trygg og det var god stemning mellom alle begge dagene - likevel var jeg mentalt sliten og ville bare være hjemme 2.juledag. Fordi jeg er introvert og trenger alenetid for å lade opp: Det har ingenting med trygghet å gjøre. Anonymkode: 72cb9...9d2 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Men hvor i meg er dette jeg ikke liker plassert? Hvirfor er jeg skapt sånn at jeg så få ting interesserer meg? Anonymkode: d8d94...bcd Det at få ting interesserer deg har ingenting med det å være introvert å gjøre. Introvert handler om at man lader opp og får energi ved å være alene. Evt med noen få utvalgte hvor man har gode samtaler. Ekstroverte lader opp og får energi av å være sosial. Man tror at introvertes hjerner tåler mindre stimiuli før de blir "mettet" og slitne. Anonymkode: 72cb9...9d2
tøydokka Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 Du må prøve å akseptere at du er sånn du er. Det å prøve å være på en annen måte enn det som faller seg naturlig for deg over tid vil bare slite deg ut. Er introvert selv og jeg liker det mer enn jeg misliker det. Tenk på hvor heldig man er som kan sitte i fred og ro helt alene og drive på med noe helt uavhengig av andre. 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 Jeg er introvert, og har som deg prøvd å leve som ekstrovert. Det endte med at jeg ble irritabel og utslitt, fordi jeg klarte ikke være bevisst på egne behov. Ville være med på "alt" og bare være "normal". Dette var vel egentlig før jeg forstod at jeg var introvert. Det handler om balanse, og det å kjenne etter. For man kan være introvert og være med på ting/være sosial, men man er det i mindre grad enn en ekstrovert. Det har ingenting med trygghet å gjøre, det er rett og slett den personlighetstypen vi har. Embrace it. Du går bare glipp av ting du tror du går glipp av, og ingen kan få med seg alt uansett. Jeg drar på fjellturer, ferier, kafe osv alene, og har lært meg å elske det. Man må gi slipp på teite forestillinger om at man må være i selskap med andre for å gjøre ting. Så alt du liker å gjøre, gjør de på egenhånd. Og når du har påfyll av energi og ønsker å omgås med andre, gjør det. Finn balansen ❤️ Anonymkode: ca363...715 2
Anonymburker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 Duff skrev (13 timer siden): Prøv å akseptere at du er den du er, noe annet vil slite deg ut. Lett å si. Jeg er introvert og blir sliten av mye mennesker. Sitter jeg mye alene blir jeg psykisk sliten fordi jeg ønsker å være i et forhold og ha en familie. Men det er jo umulig når man er som man er.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du blir ekstrovert når du trives og føler deg trygg. Anonymkode: 5e20e...2ff Hehe, dagens. Absolutt ikke. Anonymkode: 30cc1...463 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 Introverte mennesker er mine favoritter. Prøv å akseptere deg selv istedet. ❤️ Anonymkode: 30cc1...463 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men hvor i meg er dette jeg ikke liker plassert? Hvirfor er jeg skapt sånn at jeg så få ting interesserer meg? Anonymkode: d8d94...bcd Høy iq kanskje, og kjeder deg med det overfladiske pjattet. Søk dypere? Kjeder du deg hvis du har interessante samtaler? Og gir de deg noe da? Blir du da engasjert? AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei, det stemmer ikke. Det å være introvert handler ikke om at man ikke trives eller ikke føler seg trygg. Jeg var i juleselskap julaften og 1.juledag og storkoste meg begge dager. Jeg trivdes, var trygg og det var god stemning mellom alle begge dagene - likevel var jeg mentalt sliten og ville bare være hjemme 2.juledag. Fordi jeg er introvert og trenger alenetid for å lade opp: Det har ingenting med trygghet å gjøre. Anonymkode: 72cb9...9d2 Ja, men da kjedet du deg ikke i de andres selskap, du koste deg. Så det blir ikke samme greia. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det at få ting interesserer deg har ingenting med det å være introvert å gjøre. Introvert handler om at man lader opp og får energi ved å være alene. Evt med noen få utvalgte hvor man har gode samtaler. Ekstroverte lader opp og får energi av å være sosial. Man tror at introvertes hjerner tåler mindre stimiuli før de blir "mettet" og slitne. Anonymkode: 72cb9...9d2 Introverte har ofte høyere iq enn gjennomsnittet. Og blir derav slitne av pjatt. Anonymkode: 5e20e...2ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå