Gå til innhold

Frekke unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en episode hvor jeg irettesatte en gutt på 9 år for å ha kastet stein så ringer han til meg og sier mye tull for så å avslutte samtalen med "fuck you bitch."

Han går i klassen til min datter.

Jeg ringer han opp igjen og ber han om å få prate med hans mor.

Enda en gang får jeg samme svar.

Jeg ringer igjen og forteller han at jeg SKAL prate med moren hans om jeg så må møte opp på døren.

Tror jeg ringte en fem seks ganger men ikke kul om jeg fikk prate med moren.

Kjenner at det koker.

En ting er guttestreker og det at barn erter hverandre noen ganger. Det må man tåle. Men om jeg hadde ringt moren til en klassekammerat da jeg var liten og sagt det han sa til meg så kunne jeg ha ventet meg et lite helvete på hjemmebane.

Hvordan er det nå til dags? overreagerer jeg?

Kommer til å ringe igjen senere og om jeg ikke får pratet med moren så møter jeg opp på døren som jeg sa.

Hvordan hadde dere reagert om dere fikk en på døren som fortalte at deres barn hadde ringt og sagt det denne gutten gjorde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å ringe så mange ganger, men troppet opp på døren etter første gangen han la på.

Og nei, du overreagerer ikke, for jeg hadde blitt skikkelig forbanna om noen sa noe slikt til meg.

Skrevet (endret)

Ja dette var direkte utidig sagt!

Han vet vel ratt ikke en gang hva det betyr det han sa til deg.

Hadde moren vært hjemme på det tidspunktet hadde hun sikkert tatt fra han tlf. og snakket med deg.(etter så mange opringninger)

Du reagerte sånn de fleste ville ha reagert.

Men hvordan jeg hadde reagert som mor, hvis sønnen min hadde sagt noe slikt og du stod på døra og fortalt dette?

Jeg hadde så klart blitt rasende, skuffet, flau osv. og jeg ville ha trodd på deg uansett om sønnen min hadde nektet for det eller ikke.

Ville snakket med han mens du var der og etter att du hadde gått.

Ville ikke bare tatt opp det han sa til deg på tlf., men også dette med at han hadde kastet stein mot datteren din.

Nei fysj.

Ikke gi deg på det før du har snakket med en av eller begge foreldrene.

Fortell hvordan det går når du får snakket med moren.

Endret av Miloine
Skrevet

Det der er helt vanlig nå tildags. Men nei, du overreagerer ikke. Jeg ville ha troppet opp på døra til foreldrene.

Skrevet
Etter en episode hvor jeg irettesatte en gutt på 9 år for å ha kastet stein så ringer han til meg og sier mye tull for så å avslutte samtalen med "fuck you bitch."

Han går i klassen til min datter.

Jeg ringer han opp igjen og ber han om å få prate med hans mor.

Enda en gang får jeg samme svar.

Jeg ringer igjen og forteller han at jeg SKAL prate med moren hans om jeg så må møte opp på døren.

Tror jeg ringte en fem seks ganger men ikke kul om jeg fikk prate med moren.

Kjenner at det koker.

En ting er guttestreker og det at barn erter hverandre noen ganger. Det må man tåle. Men om jeg hadde ringt moren til en klassekammerat da jeg var liten og sagt det han sa til meg så kunne jeg ha ventet meg et lite helvete på hjemmebane.

Hvordan er det nå til dags? overreagerer jeg?

Kommer til å ringe igjen senere og om jeg ikke får pratet med moren så møter jeg opp på døren som jeg sa.

Hvordan hadde dere reagert om dere fikk en på døren som fortalte at deres barn hadde ringt og sagt det denne gutten gjorde?

Forhandler med en gutt på 9 år om å få prate med moren? Møt opp på døra

Skrevet

hovedinnlegger her.

har småbarn i huset og min mann er på jobb, så jeg må vente til han kommer hjem. skal ringe en gang til etter leggetid for de små og så får vi se da om moren hans er kommet hjem.

Gjest LoisLane
Skrevet

Du overreagerer ikke. Ta kontakt med foreldrene til gutten!

Skrevet
Du overreagerer ikke. Ta kontakt med foreldrene til gutten!

Helt enig! Jeg tror ikke jeg hadde ringt så mange ganger.

Skrevet
Jeg hadde ikke giddet å ringe så mange ganger, men troppet opp på døren etter første gangen han la på.

Og nei, du overreagerer ikke, for jeg hadde blitt skikkelig forbanna om noen sa noe slikt til meg.

Enig med deg!

Gjest christineemily
Skrevet

Hadde heller aldri godtatt å bli snakket slik til, - hverken av voksne eller barn!!!

Du overreagerer ikke! Nei, møt opp hos foreldrene du og fortell hva som har skjedd! Er mamma selv, til barn på 5 & 9, og vil jo svært gjerne at folk kommer å forteller meg det hvis de har gjort noe galt. Vi har barn på besøk hele tiden hjemme, og jeg blir helt satt ut mange ganger når jeg ser hva andres unger kan få seg til å gjøre i vårt hjem! Rote gjennom våre skuffer og skap, bare gå og forsyne seg med mat og godterier uten å spørre først, ta seg til rette på vårt soverom, og de frekke svarene jeg får når jeg snakker til dem :sur: ! Jeg vil jo helst at hjemmet vårt skal være åpent for barnas venner slik at vi kan bli kjent med dem, og jeg vil gjerne ha en god omgangstone med dem... Men oppfører mine unger seg sånn hos andre... Da vil jeg jammen ha beskjed!

Skrevet

Overreagerer, nei! Himmel og hav, hvis en NI-åring hadde sagt sånt til meg, hadde jeg vært snar til å ta en prat med foreldrene hans. MEN det KAN jo være en viss fare for at han har den slags hjemme fra. Det er jo hjem hvor sånn tiltale er daglig kost. Dessverre.

Den dagen noen kontakter meg og sier at MIN sønn har opptrådt sånn får han husarrest til han blir tredve!:-)

(Gudskjelov at det er lenge til!)

Skrevet

Skjønner godt du blir provosert, men du er sikkert ikke den eneste personen som blir rasende og forbannet på denne gutten, og du er sikkert ikke den eneste som føler trang til å fortelle mamman hans hvor atal han er. :tristbla:

Skrevet

stikk bort dit og snakk med foreldrene og ta gutten ei skrape

Skrevet
Skjønner godt du blir provosert, men du er sikkert ikke den eneste personen som blir rasende og forbannet på denne gutten, og du er sikkert ikke den eneste som føler trang til å fortelle mamman hans hvor atal han er.  :tristbla:

Tenkte mye på det samme du skrev her Embla.

Lykke til med å snakke med moren hans. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...