Stellia Skrevet 1. januar 2023 #1 Skrevet 1. januar 2023 Solgte et creme brulee-sett på Finn som var helt nytt, aldri brukt og lå fortsatt i esken. Kjøper hevder at brenneren ikke fungerer selv om bruksanvisning er fulgt. Hadde du som selger tilbudt deg å ta tilbake produktet og gi penger i retur?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Selvfølgelig. Kjøperen har jo mottatt noe som ikke stemmer med beskrivelsen. Da tar selvfølgelig selger varen i retur, og betaler tilbake det kjøper har betalt. Anonymkode: b06fa...4e2 2
Hensatt Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Klart du betaler tilbake dersom noe du har solgt ikke virker. 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Nei da hadde jeg sendt kvitteringa og latt kjøper ta det med butikken. Ellers kan jo hvem som helst bare si at noe ikke virker og få tilbake pengene. Siden det var uåpnet kunne du heller ikke vite om det ikke fungerte. Anonymkode: 79753...7a4 2 1
rfa Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei da hadde jeg sendt kvitteringa og latt kjøper ta det med butikken. Ellers kan jo hvem som helst bare si at noe ikke virker og få tilbake pengene. Siden det var uåpnet kunne du heller ikke vite om det ikke fungerte. Anonymkode: 79753...7a4 +1 på denne 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei da hadde jeg sendt kvitteringa og latt kjøper ta det med butikken. Ellers kan jo hvem som helst bare si at noe ikke virker og få tilbake pengene. Siden det var uåpnet kunne du heller ikke vite om det ikke fungerte. Anonymkode: 79753...7a4 Dette gjorde jeg, fikk med en elektronisk ting da jeg kjøpte et veldig dyrt produkt (en kampanje), esken var uåpnet, tingen kostet ganske mye og jeg solgte for mange tusenlapper under original pris. Kjøper tok kontakt dagen etter og sa produktet ikke fungerte, jeg sendte han kvittering og ba han ta kontakt med butikken, varen var helt ny og det visste han jo siden forseglingen var ubrutt, så da måtte butikken gi han ny vare uansett. Kjøper var fornøyd med det, han ville jo ha varen og butikken ordnet det lett for han. Anonymkode: d7764...d6b 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Skrevet 3. januar 2023 Nei. Kjøper kan reklamere i butikk med kvittering som du sender. Men det er jo etisk lurt å se at ting fungerer før man selger de videre. Anonymkode: a7bcf...e0d
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #8 Skrevet 4. januar 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Nei. Kjøper kan reklamere i butikk med kvittering som du sender. Men det er jo etisk lurt å se at ting fungerer før man selger de videre. Anonymkode: a7bcf...e0d Da er det jo ikke uåpnet og ubrukt mer. Når noe er nytt fra butikk må man kunne stole på at det er i orden. Anonymkode: 79753...7a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå