Gjest sokrat Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Sjansen for at jeg skal finne kjærligheten i 2023 er veldige lav. Som er en selvfølge siden jeg er mannlig kg bruker. Jeg mener dette seriøst. Om jeg finner kjerligheten i 2023 så skal jeg donere 10 000 kroner til et veldedig formål. Det formålet med flest likes i denne tråden, skal få pengene.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Blindeforbundet. Anonymkode: 60423...b31
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 Leger Uten Grenser 🧡 Lykke til med kjærligheten ❤ Anonymkode: aeb9e...ffb
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Til Flyktninghjelpen eller En Dråpe i Havet som er frivillige mennesker som tar i mot båtflyktninger og alle likene som kommer i havn 😰 Anonymkode: 52965...184
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Noen som jobber opp mot Jemen Anonymkode: 9c62b...83c 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Fri Palestina Anonymkode: 52965...184
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 Global Food Justice Alliance Anonymkode: 87efb...c40
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #8 Skrevet 1. januar 2023 Røde Kors De hjelper alle: alt fra ressurssvake barn som trenger leksehjelp, til flyktninger og de leter etter folk som har forsvunnet. Anonymkode: c1337...e44
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 Personlig mener jeg at noe av det værste en kan oppleve er å se familiemedlemmer som sliter med demens. Det er også noe i det å se/lese om resultater mottaker kan levere. Nasjonalforeningen for folkehelsens demensforskningsprogram prøver å finne ut alt om denne sykdommen, hvordan den oppstår, hvorfor det går fort hos noen mens andre kan leve lenge. Hva som hjelper, hvilke muligheter kan oppnås ved ulike metoder. Og ikke minst noe som kan kurere den helt. Det har vært veldig stor fremgang i denne forskningen, å det er jeg glad for. Vil ikke oppleve flere familiemedlemmer som på kort tid (få mndr) går fra klar og oppegående, til å ligge hele dagen - å ikke vite hvem du er. Anonymkode: cb780...b2d 1
Collan Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 Det fins nok av gode formål man kan gi til. Noen former for hjelp påstås å klientifisere mottakerne. Det som i hvert fall aldri blir feil er minerydding. Det kan bare være bra at områder blir ryddet for miner, slik at folk kan bruke områdene igjen uten å være redd for å få sprengt av seg beina. Norsk Folkehjelp driver minerydding flere steder i verden. 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #11 Skrevet 1. januar 2023 Norske Redningshunder. Anonymkode: 6abf4...aee
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #12 Skrevet 1. januar 2023 Collan skrev (3 minutter siden): Det fins nok av gode formål man kan gi til. Noen former for hjelp påstås å klientifisere mottakerne. Det som i hvert fall aldri blir feil er minerydding. Det kan bare være bra at områder blir ryddet for miner, slik at folk kan bruke områdene igjen uten å være redd for å få sprengt av seg beina. Norsk Folkehjelp driver minerydding flere steder i verden. Har du lest denne? Ifølge Norsk Folkehjelp klarer et mineryddelag på ni personer og to hunder å klarere et område på 100 ganger 150 meter i løpet av en dag. Mens en person med metalldetektor bruker rundt 4 dager på et område på størrelse med en tennisbane, ifølge Apopo. Rotten Magawa bruker rundt 30 minutter på det samme området. – Rottene overser bevisst skrapmetall og andre metallting som metalldetektorer gir utslag på og som det tar tid å sjekke ut. Rottene går kun etter lukten på sprengstoffet i minene, derfor er de svært effektive mineletere. https://www.nrk.no/urix/superrotten-magawa-hedret-for-mineleting-1.15175931 Anonymkode: aeb9e...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 Bruker rottenes luktesans. Magawa er trent opp av den belgiske veldedige organisasjonen Apopo. Organisasjonen har i over 20 år brukt rotter til å spore opp ulike typer eksplosiver som er gravd ned i bakken. Rottene er kjent for både å ha god luktesans og god hukommelse. I tillegg er de så lette i vekt at de ikke trigger utløsningsmekanismer. APOPO👍 Anonymkode: aeb9e...ffb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå