Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli litt sliten av jobben. Har temmelig nøyaktig 25 år mer eller mindre innen samme «bransje».

Jeg har en jobb der man møter mange forskjellige mennesker. Felles for dem alle er at de har til dels omfattende utfordringer.

Bare i løpet av gårsdagens «langvakt» har jeg fremstilt en person for tilsyn av lege, etter et hastefattet tvangsvedtak fra kommunelege. Ca 2 timer med å håndtere voldelige angrep, spytting og drapstrusler før politiet tok over på legevakt.

Deretter haste avgårde for å bisitte i et politiavhør i en annen sak.

Deretter bar det avgårde for å møte politi igjen og med tvang ta seg inn i en bopel for uthenting av diverse sammen med en voldsutsatt kvinne. I samarbeid med krisesenter.

Så måtte jeg være med å formidle budskap om terminal sykdom.

Avsluttet kvelden noen timer på overtid med å avverge et pågående suicidforsøk, med påfølgende etterarbeid med følge i ambulanse og innleggelse Akutt psykiatrisk.

Nok om det. Poenget er at alle disse arbeidsoppgavene begynner å tære på. Jeg kjenner at motivasjon er nedadgående.

Er det noen her som har erfaring med omskolering i godt voksen alder? Jeg er såkalt «vernepleier i bunn».

Anonymkode: 70eab...5ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du spør om det er for sent å omskolere seg er det vel kanskje relevant å nevne alder?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begynner å bli litt sliten av jobben. Har temmelig nøyaktig 25 år mer eller mindre innen samme «bransje».

Jeg har en jobb der man møter mange forskjellige mennesker. Felles for dem alle er at de har til dels omfattende utfordringer.

Bare i løpet av gårsdagens «langvakt» har jeg fremstilt en person for tilsyn av lege, etter et hastefattet tvangsvedtak fra kommunelege. Ca 2 timer med å håndtere voldelige angrep, spytting og drapstrusler før politiet tok over på legevakt.

Deretter haste avgårde for å bisitte i et politiavhør i en annen sak.

Deretter bar det avgårde for å møte politi igjen og med tvang ta seg inn i en bopel for uthenting av diverse sammen med en voldsutsatt kvinne. I samarbeid med krisesenter.

Så måtte jeg være med å formidle budskap om terminal sykdom.

Avsluttet kvelden noen timer på overtid med å avverge et pågående suicidforsøk, med påfølgende etterarbeid med følge i ambulanse og innleggelse Akutt psykiatrisk.

Nok om det. Poenget er at alle disse arbeidsoppgavene begynner å tære på. Jeg kjenner at motivasjon er nedadgående.

Er det noen her som har erfaring med omskolering i godt voksen alder? Jeg er såkalt «vernepleier i bunn».

Hvorfor omskolering? Vernepleier er en allsidig utdannelse…mange steder du kan jobbe.

Anonymkode: 0373b...456

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (15 timer siden):

Siden du spør om det er for sent å omskolere seg er det vel kanskje relevant å nevne alder?

Selvfølgelig. 40+
Jobbet innen «feltet» siden jeg var 18.

AnonymBruker
Skrevet

Som vernepleier kan du da gjøre mye? Jeg kjenner vernepleiere som er kjøpmenn, studieveiledere, coacher, grundere etc. Finn først ut hva annet det er du vil gjøre tenker nå jeg, og så tar du det derfra.

Anonymkode: 32ace...d9b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er over 40 og omskolerer meg fra økonomi og over til din gren nå. Aldri for sent😊 Selv om det skal sies at jeg et ofte er usikker, men tenker som så; Hva er det verste som kan skje? Hvis jeg angrer går jeg tilbake til mitt gamle fag. 20 års erfaring er fortsatt verdt mye selv om du skulle angret og hatt en pause i et par år. 

Anonymkode: 374f1...086

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...