AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Jeg og mannen diskuterer navnet på vår fremtidige hund. Og jeg tenkte på Tispy. Hva synes dere? Anonymkode: 6eef1...816
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Tenker det er ditt valg. Anonymkode: 6dfb4...abf
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 Tipsy eller Tispy, du skrev begge. Bruk det om dere liker det. Vår hund har to navn: Gammel-Erik og Raffie. Anonymkode: 055c4...f2f 1
Michaelhe Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Hitler er et bra navn for en hund. Så kan du rope i parken: "Hiiitler kom hit! Sitt! Nå var du flink Hitler." 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg og mannen diskuterer navnet på vår fremtidige hund. Og jeg tenkte på Tispy. Hva synes dere? Anonymkode: 6eef1...816 Har et vennepar som har kalt hundene Spliff & Bønna. Det navnet du har valgt, er nesten i samme gata... Anonymkode: 2e530...85f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Din hund, ditt valg. Både Tispy og Tipsy er helt ok navn, men trenger du virkelig bekreftelse fra kg på dette? Navnet på deres framtidige hund?? Anonymkode: 2d9d2...521
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 Helt ok navn. kjedelig og litt gammeldags synes jeg, men er din hund Anonymkode: 48783...903
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #9 Skrevet 1. januar 2023 Tispy? Eh... bare nei. Men du mente kanskje Tipsy? Litt tungvint å si, og så betyr det småfull/ustødig/sjanglete. Sorry, men dårlig navnevalg om jeg skal være helt ærlig. Men helt opp til deg så klart. Anonymkode: 78fea...dc3 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #10 Skrevet 1. januar 2023 Tipsy = beruset om du ikke visste det, både det og Tispy er bare rare navnevalg, men opp til dere. Anonymkode: b7500...936 2
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #11 Skrevet 4. januar 2023 Jeg synes alle hunder (og dyr generelt) fortjener skikkelige navn. Så klart finnes det morsomme og fine «kjæledyrnavn» også, men spesielt hunder (som skal/bør lærer seg innkalling) fortjener et skikkelig navn. Det er jo ulike meninger her, men jeg synes for eksempel navn som Birk, Lykke, Aron og Mira er bedre enn Taco og Tequila. Igjen, dette er bare min mening - så jeg ville ikke valgt Tipsy. Spesielt med tanke på betydningen som er «småfull». Anonymkode: 6f3d5...196 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #12 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg synes alle hunder (og dyr generelt) fortjener skikkelige navn. Så klart finnes det morsomme og fine «kjæledyrnavn» også, men spesielt hunder (som skal/bør lærer seg innkalling) fortjener et skikkelig navn. Det er jo ulike meninger her, men jeg synes for eksempel navn som Birk, Lykke, Aron og Mira er bedre enn Taco og Tequila. Igjen, dette er bare min mening - så jeg ville ikke valgt Tipsy. Spesielt med tanke på betydningen som er «småfull». Anonymkode: 6f3d5...196 Det er en betydning på engelsk, ikke norsk… Nå synes jeg tråder som dette blir litt tullete, for det er så utrolig mange meninger og det gjør deg gjerne bare mer forvirret. For å svare deg på spørsmålet: Jeg mener at Tipsy er et helt greit navn. Ikke stygt eller teit, det er for meg heller ikke et navn jeg synes er superfint. Det er ikke noe spesielt med det. Om jeg skulle døpt hunden dette , så bryr jeg meg ikke om hva det betyr på annet språk, med mindre jeg bodde i et engelsk språklig land. Jeg er norsk og bor i Norge 😂. Men hvis du liker navnet veldig godt, men synes det ødelegger at det betyr «brisen» på engelsk. Hva med å endre litt og heller kalle hunden noe slikt som «Topsy»? Eller noe i den duren. Anonymkode: 2d9d2...521
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #13 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er en betydning på engelsk, ikke norsk… Nå synes jeg tråder som dette blir litt tullete, for det er så utrolig mange meninger og det gjør deg gjerne bare mer forvirret. For å svare deg på spørsmålet: Jeg mener at Tipsy er et helt greit navn. Ikke stygt eller teit, det er for meg heller ikke et navn jeg synes er superfint. Det er ikke noe spesielt med det. Om jeg skulle døpt hunden dette , så bryr jeg meg ikke om hva det betyr på annet språk, med mindre jeg bodde i et engelsk språklig land. Jeg er norsk og bor i Norge 😂. Men hvis du liker navnet veldig godt, men synes det ødelegger at det betyr «brisen» på engelsk. Hva med å endre litt og heller kalle hunden noe slikt som «Topsy»? Eller noe i den duren. Anonymkode: 2d9d2...521 Engelsk er ikke «et språk», men det mest utbredte verdensspråket og noe vi i Norge også lærer på skolen. Hva navnet betyr burde man undersøke uansett mener jeg så det ikke plutselig betyr noe veldig nedsettende for andre, spesielt da et hundenavn som man gjerne bruker mye ute blant andre folk (i motsetning til f.eks en kanin). Anonymkode: b7500...936 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #14 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Engelsk er ikke «et språk», men det mest utbredte verdensspråket og noe vi i Norge også lærer på skolen. Hva navnet betyr burde man undersøke uansett mener jeg så det ikke plutselig betyr noe veldig nedsettende for andre, spesielt da et hundenavn som man gjerne bruker mye ute blant andre folk (i motsetning til f.eks en kanin). Anonymkode: b7500...936 Engelsk er et språk jo, men jeg skjønner selvsagt hva du mener. Men nå var ikke Tipsy som betyr «beruset» det verste da. Helt ærlig så visste jeg ikke hva det betydde før det ble nevnt i tråden her… Det hadde nok vært engelske ord jeg aldri ville brukt som navn på min hund hvis det var upassende ord. Hadde liksom ikke kalt hunden min for Dick liksom… 😂 Anonymkode: 2d9d2...521
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #15 Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Engelsk er et språk jo, men jeg skjønner selvsagt hva du mener. Men nå var ikke Tipsy som betyr «beruset» det verste da. Helt ærlig så visste jeg ikke hva det betydde før det ble nevnt i tråden her… Det hadde nok vært engelske ord jeg aldri ville brukt som navn på min hund hvis det var upassende ord. Hadde liksom ikke kalt hunden min for Dick liksom… 😂 Anonymkode: 2d9d2...521 Nei, tipsy er ikke et støtende ord (bare «tullete»), TS må for all del få kalle hunden det for min del. Anonymkode: b7500...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå