AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Jeg leier en (veldig liten) møblert leilighet og sofaen og stuebordet som kom med leiligheten er gigantiske🤪 Jeg skulle veldig gjerne byttet dem ut med mindre møbler så jeg kan få plass til en skrivepult. Har lest litt her og der om å bytte møbler i en allerede møblert leilighet, og der løses det oftest med at jeg må forsvarlig oppbevare møblene et annet sted. Et slikt sted har jeg dessverre ikke. Møblene er gamle og godt slitte, og jeg har tittet på Finn for å se hvilken verdi de kan ha. Bordet ser jeg ligger mellom gis bort og 500kr, men det ligger veldig mange av dem ute, de fleste en god del penere enn det jeg har. Sofaen finner jeg alt fra 2000 til 6000, men de er alle i betydelig bedre stand enn denne, da begge sofatrekk lider tydelig av konfrontasjoner med enten hunden til huseier eller katten til forrige leietaker😅. Er det overhodet innafor å spørre om å få byttet møblene? Og i så fall, hvordan løse det? Kan jeg evt tilby å kjøpe møblene av huseier, eller tilby å legge dem ut for salg? Dette er første gangen jeg leier, så jeg vet rett og slett ikke hva som er normen😅 Takk for alle tips❤️ Anonymkode: b6a6e...da8
Helene Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Spør utleier. Du har ingenting å tape på det. Som tidligere utleier selv, jeg hørte på leietakere og skiftet ut ting etter ønske. 4 1
rfa Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 Hør om du kan kjøpe nye møbler og huseier kan oppbevare det som alt er der. Så tar du med deg det du kjøpte når du flytter og huseier setter tilbake det du bad han oppbevare. Absolutt mest ryddige i mine øyne. 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 rfa skrev (Akkurat nå): Hør om du kan kjøpe nye møbler og huseier kan oppbevare det som alt er der. Så tar du med deg det du kjøpte når du flytter og huseier setter tilbake det du bad han oppbevare. Absolutt mest ryddige i mine øyne. Huseier må jo få slippe å leie oppbevaringsplass til møblene, om leiligheten ble leid ut møblert. Ts: bare spør. Du har ingenting å tape på det. Så finner sikkert du og huseier på en god løsning😊 Anonymkode: 4db5a...590 2
exictence Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Jeg som utleier hadde synes det vr fint om leier hadde spurt meg og vært åpen, 4
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Jeg leier ut leilighet som i utgangspunktet var møblert. Leietaker ønsket å sette inn egen vaskemaskin, sofa, skap og stuebord. Jeg tok ansvar for det som sto i leiligheten. spør utleier du. Anonymkode: 1ca2a...f2a 1
Luckiness Skrevet 1. januar 2023 #7 Skrevet 1. januar 2023 Spør utleier. Kanskje kan du kjøpe møbler selv som du også kan ta med videre/selge når du ikke skal leie der mer. Evt tilby utleier å kjøpe når du flytter. Eller kanskje du er heldig og utleier tilbyr å kjøpe nytt. Du kan isåfall evt være behjelpelig med å legge ut på feks Finn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå