Gå til innhold

Nervøs for besøk av barna i klassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Andre her som kjenner at de er litt engstelige for å ha med barnas klassevenner hjem? Vi bor på nytt sted og jeg prøver å bygge relasjon for barnet mitt. Men jeg synes alltid det er litt skummelt å skulle ha besøk. Selv av en førsteklassing 🥹 Redd h*n ikke synes vi har det «fint», om det er rotete, at vi har rar / annerledes mat, at barna ikke klarer å leke fint sammen, at det skal være kjedelig her hjemme eller what not. Altså stresser jeg mye med dette (for mitt barns skyld). Andre som føler på dette, eller er dere helt chill? 

Anonymkode: 730d8...9ef

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta det som det kommer:) du over tenker...barn vil ikke tenke slikt. 

Skrevet

Jeg tipper barna fikser dette helt fint selv med lek. Rot er vel det siste barn observerer hjemme hos andre.  Mat er alltid en risikosport med barn, for du har alt fra de som er super kresne til de som spiser alt. Si hva dere skal ha, og om de ikke liker tilbyr du en brødskive i stede. 

Anonymkode: dc27c...1be

• Liker 1
Skrevet

Jeg er godt voksen og husker veldig mye fra barndommen. Jeg var privilegert, men skjønte det ikke selv. Min beste venninne delte rom med sine tre søsken, ikke noe jeg tenkte over. Som det står over, barn vil ikke tenke på slikt, du bekymrer deg unødig, barn aksepterer omgivelsene uten videre refleksjoner og leker med sitt.

Anonymkode: a74ad...ea2

• Liker 1
Skrevet

Et barn bryr seg ikke om disse tingene du ramser opp! De er nok bare glad for å være med ny klassekamerat. Har du fått mye kritikk tidligere? Det må være veldig vondt å gå rundt med så mye usikkerhet om man er bra nok. Prøv å ikke vær så hard med deg selv. 

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg tenker det å få skole kamerater hjem vil gå helt fint. Lag noe vanlig mat som feks pizza, det spiser de fleste. Ellers kan de som ikke vil ha pizza av diverse årsaker få en brødskive.

Skrevet

Det jeg husker som rart/negativt/anderledes fra besøk når jeg gikk på barneskolen var de som  alltid hadde skitne toalett, hus det luktet rart i, de vi aldri fikk spise middag hos, de som vi aldri fikk verken vått eller tørt hos etter 6 timers besøk, de med hundehår i hele huset som omtrent lå som et teppe under sokkene, de som røyket inne og som vi måtte dusje etter vi hadde vært der, de med sure foreldre.

Anonymkode: f3acb...bbc

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var ganske nervøs før første gang. Har enebarn og var usikker på hvordan det kom til å gå med tanke på å dele leker. Og så er vi de eneste som bor i leilighet. Var helt bortkastet å bekymre seg, det har gått veldig fint med besøk alle gangene vi har hatt besøk. Noen barn er bare småfrekke og må kommentere at "vi har finere/større/flere/nyere/bedre sånn og sånn". Ikke ta det så tungt. De er bare barn. Ganske mange er kresne, så maten jeg lager er helt enkel, og uten "rare" krydder og for mange ingredienser. Det gjør ikke noe om de ikke elsker middagen, jeg tror det er sunt å få servert litt forskjellig, men man trenger ikke skremme dem med sterk chili liksom. I begynnelsen pleide jeg å ha et opplegg på lur i tilfelle leken dabbet av, bollebaking eller trolldeig, f.eks, men så langt har de lekt fint hele ettermiddagen uten krangling og jeg har sittet i bakgrunnen og har ikke blandet meg inn. 

Anonymkode: 1ce3f...bb0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte en del på det, ettersom vi bor ganske trangt og dessuten har mindre stilfullt interiør enn de fleste. Det har gått overraskende bra, og barna leker like gjerne hos oss som hos andre. 

Jeg tror dette blir viktigere når barna blir ungdommer, og innen den tid har vi forhåpentligvis flyttet til noe større. Før den tid bryr de seg ikke.

Anonymkode: c859b...42b

AnonymBruker
Skrevet

Takk alle!

Vi har hatt noen klassevenner på besøk, og det har gått greit. Men føler at jeg står på pinne hele ettermiddagen, og må ha masse «aktiviteter» på lur. Spør gjerne hva de liker å spise på forhånd slik at jeg kan handle inn osv. Mange av de andre barna kjenner hverandre godt fra før, og jeg stresser sånn med at klassevenner skal like seg her osv. Godt å høre at det er noen andre her som også stresser litt rundt besøk. Bare litt rart når de er så små 😅😅

ts 

Anonymkode: 730d8...9ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...