Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #1 Skrevet 26. oktober 2002 Har det noe betydning når katta har vært i bæsjekassa si, og hopper ut på golvet og "aker" rompa bortetter golvet for å få ut bæsjen? Mi gjør det. Og så må jeg gå å tørke opp etter henne etterpå :o Har hun vondt i magen eller noe??
Gjest Diva Skrevet 26. oktober 2002 #2 Skrevet 26. oktober 2002 Uffameg. Det har vi heldigvis unngått (foreløpig....). Det er vel en kattunge vel ? Det er vanlig med en gang kattungen begynner å legge kabler i kassa, og evt. sitter litt for langt ned i "møkka" og ikke får rensa seg helt i bakpartiet.... Uhuuu! Høres helt forjævlig ut og vi har fryktet det. Vi har heldigvis ikke merket noe slikt ennå og håper pus ikke begynner med det. Er det en voksen katt, vet jeg ikke helt hva som kan være grunnen. Har ikke hørt om noe, men kan være noe galt med fordøyelsen ? (vet det er vanskelig å følge med på, men har katta spist noe rart / unaturlig i det siste ?) Klem, Kattepus og lille gale turbopus......
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #3 Skrevet 26. oktober 2002 Det er en halvvoksen katt. 6 måneder nøyaktig. Har hatt henne 1,5 måned, men dette er første gangen jeg oppdager dette. Får vel bare holde et øye med henne framover da. Det er jo litt av et syn, hvordan hun aker seg på ræva da :D Må jo NESTEN le. Tenk oss i den situasjonen. Huff, stakkars lille pus til mamma.......
Litago Skrevet 26. oktober 2002 #4 Skrevet 26. oktober 2002 Kanskje hun har mark i maven??? Må innrømme at jeg aldri har hatt katt, men hadde en gang en hund som sklei rundt på den måten.... En mark-kur hjalp.
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #5 Skrevet 26. oktober 2002 Hun fikk jo kur for 2 uker siden jo. Så det kan det vel neppe være? :-? Nei, jeg vet da f.... Hey!! Flere enn meg våken nå jo!!! :D Så bra. Følte meg litt ensom her....
Gjest Qlio Skrevet 26. oktober 2002 #6 Skrevet 26. oktober 2002 Da bør du sjekke hva slags kur du har gitt henne. Vet at det ikke er alle markekurer som tar "alt". Ellers må henne nok besøke dyredoktoren. :blunke: Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 26. oktober 2002 #7 Skrevet 26. oktober 2002 Det var dyrlegen som ga henne det da hun var og ble sterilisert for et par uker siden, så de vet mer enn meg tror jeg. Men det e jo bare å ta en telefon, så finner man vel ut av det.
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2002 #8 Skrevet 27. oktober 2002 :D Ingen fare. Dette må være en renslig katt. Jeg tenker at katten din må være litt langhåret. Dette har skjedd hos meg hos halvoksne langhåret katter. Men jeg kan trøste deg med at dette ikke blir noen vane. Gi ikke katten noen form for melkeprodukter. Da blir det ulage i fordøyelsen. Pusen har vel fått noe mat sånn at bærsen ble litt slimet tenker jeg. Pass på å vask katten bak etterpå. Bare få noen til å hjelpe deg å holde kattern så så setter du rompa under vasken. Dette er bare sånn som forekommer en sjelden gang. Så til maten : Kjøp aldri kattemat på dagligvarebutikk. Hverken tørrmat eller våtmat. Den inneholder kanskje 70 % vann og resten mat. Kjøp skikkelig kattemat på en dyrebutikk eller hos veterinær. Den er konsentrert og inneholder nesten ikke vann. Den koster litt mere enn på kolonialen, men du får mye mere mat og du har den lenge. Kjøp store sekker og pass på og hold sekken lukket. Jeg vil anbefale Hills kylling . Spe på med litt Hill hårballkontroll hvis katten er langhåret. Eller du kan godt gi den litt mais eller gress. Ellers er det nok at katten din i tilegg får litt kokt fisk som godteri og litt rå kjøttdeig. Kanskje også litt vitaminer ex. Vita B For at katten skal føle seg trygg og ikke stikke av , må du huske på. Du har skaffet deg et husdyr, som på lik linje med mennesker. Alltid ha mat tilgjengelig. Katter spiser seg ikke ihel. Pass på hele tiden å ha enn stor bolle med tørrfor og en stor bolle med friskt vann. Og alltid ha ren tissekasse i nærheten av maten sin. Lær aldri katten å tisse ute. La den ha dokassen sin hele livet inne. Vi har også do inne hele tiden. La katten være inne om natten. La den gå ut og inn når den vil. La døren eller et vindu stå åpent når den er ute. En familiekatt vil alltid være i nærheten av sin familie. Gjør du sånn slipper vi å høre at " katten stakk av ", " den har vært borte så og så lenge " Det dummeste jeg hører er : Katten min er så renslig. Den tisser aldri inne. ( men i blomsterbedet til naboen, sandkassa til nabobarna os. ) Dette ble vel litt mye. Og en ting til. De fleste katter forstår mange ord vi mennesker sier. Snakk aldri stygt om katten din mens den hører. De har god hørsel. Og en ting ting. Katter har ikke mere nattesyn enn vi mennesker. Derfor : La den alltid ha muligheten om natten til både mørke og lys. Hilsen en med tre kloke katter. :D :D
Gjest Anonymous Skrevet 27. oktober 2002 #9 Skrevet 27. oktober 2002 Takker pent for alle råd Katta er ikke langhåret, men korthåret, så akkurat der tror jeg ikke det ligger. Ikke gir jeg henne melkematprodukter heller. Så DER tror jeg heller ikke det ligger. Frykter at hun etterhvert vil glemme at hun er katt, for jeg behandler henne nok som banet mitt Oppmerksomhet får hun iallefall nok av. Men du, jeg har hørt det at tisseeska IKKE skal stå sammen men maten hennes. Aner ikke hvorfor. Så jeg har den i gangen jeg. Og maten på kjøkkenet. Kan jo tenke meg selv hvordan det ville være om jeg måtte sitte attmed toalettet og spise Forresten, så skjedde det bare denne ene gangen at hun brukte golvet mitt som tørkepapir. Så glad er jeg
jordbær Skrevet 28. oktober 2002 #10 Skrevet 28. oktober 2002 Vær glad du ikke har ilder.. De tørker seg ALLTID på gulvet etter at de har vært på toalett.. Jeg hadde pusekatt en gang jeg også. Av og til pleide den å få i seg merkelige ting.. Som f.eks. nylonstrømper og gavebånd... Og da fikk den litt problemer på toalettet.. Den dro seg etter gulvet, slik du sier. Det kan jo være at det er noe som ikke ble helt fordøyd den forsøkte å kvitte seg med. Oh.. by the way.. Vær forsikitg med katter og gavebånd.. De har en tendens til å spise det. Onklen min som er vett, måtte stille opp på julaften for å dra ut et slikt av "feil" ende på pusen vår. (auuuu) (Og da vi spurte han hvorfor han ikke hadde katt, han som var så glad i dyr.. Svarte han bare.. "jeg har nok med deres.." og gikk ) Lykke til da, damen!
oralix Skrevet 28. oktober 2002 #11 Skrevet 28. oktober 2002 Hun fikk jo kur for 2 uker siden jo. Så det kan det vel neppe være? :-? Nei' date=' jeg vet da f.... Hey!! Flere enn meg våken nå jo!!! :D Så bra. Følte meg litt ensom her....[/quote'] Det finnes flere typer mark
Mic Skrevet 4. november 2002 #12 Skrevet 4. november 2002 katta di har nok litt betennte analkjertler. ta henne til veterinær å få tømt disse og behandlet henne også følger du opp med litt mer fiber i kosten enn det du har i dag.
Væren Skrevet 4. november 2002 #13 Skrevet 4. november 2002 Mange kloke tanker her, gitt! Jeg tenkte også umiddelbart på mark i magen, men det kan sikkert være andre årsaker også. Ville bare bekrefte dette med maten, jeg! Vi kjøper bare kvalitets kattefor hos veterinær eller på dyrebutikk. Foret vi bruker heter Iams, og koster 199 kroner for 3 kg. Dette varer lenge! Har vi sluppet opp for mat og ikke fått tak i skikkelig for, har vi en sjelden gang brukt nødløsningen, nemlig å handle på dagligvarebutikk. En eske Friskies e.l. er tømt på no time, og katten har sprutræv. Så det å investere i skikkelig for blir billigere i lengden selv om du må ut med mer penger akkurat i det du handler det. Dessuten er det så myyye bedre for pus! Håper pus har det bra nå, da? Hilsen
Gjest Brunhilde Skrevet 4. november 2002 #14 Skrevet 4. november 2002 Bare et lite tips - Iams blir "billigere" jo større sekk du kjøper - jeg betaler ca. 600,- for 15 kg - så hvis du har noen å spleise med kan det være lurt å kjøpe stort...
Væren Skrevet 4. november 2002 #15 Skrevet 4. november 2002 :o Fy søren, det kaller jeg kvantumsrabatt! Må danne spleiselag med en gang - eller ta hele sekken selv! Takk for tipset!
Gjest En med tre kloke katter ! Skrevet 4. november 2002 #16 Skrevet 4. november 2002 Jeg syns Iams har vært et godt for. Har brukt det i 15 år. Men så flyttet jeg til en annen plass og det ble så trasig å få det i posten og mange har også sluttet å selge Iams ( kylling ) Så jeg gikk over til Hills Kylling, og kattene reagerte ikke i det hele tatt i magen. Like fin. Jeg tror Hills er litt fetere enn Iams. Jeg syns kattene mine fikk litt bedre pels også etter at de begynte på Hills. Nesten samme prisen som Iams. Jeg kjøper det hos veterinær. P:S: Symtomet på at katten din har fått mark i magen er hoste og oppkast. Så det er neppe det. Jeg tror katten din er helt frisk. Og jeg er sikker på at hvis du leser dette kan du svare meg ." At katten ikke har dratt rompa si i golvet etterpå ".
Gjest Anonymous Skrevet 6. november 2002 #17 Skrevet 6. november 2002 Ja, ja det kan værre andre ting som også gjør at katten kaster opp. Den holder på å streve for å kaste opp en hårball, kanskje. Hvis det er mark så ser du det i oppkastet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå