AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Jeg er 22, og har allerede begynt å bekymre meg for hvordan samfunnet ser på eldre kvinner. Noen mener at kvinner over 30 allerede er gamle. Jeg har ikke penger til botox, eller mye anti-age produkter. Har hatt en kjæreste i flere år, han sier vi skal bli gamle og grå sammen. Problemet er bare at jeg vet jo at han kommer til å miste følelser og lysten når jeg blir eldre. Samtidig har jeg observert at kvinner får mer selvtillit da de bikker 40. Håper det blir meg. Jeg har lenge pynta meg, holdt meg slank, trent og prøvd å forme meg til noe jeg vet de fleste menn liker. Jeg snakker ikke for mye, tar ikke mye plass. Til nå, har begynt å tenke mer på å bli sterkere, fokusere på meg selv, spise nok, skape drømmer og nå mål. Dette hang egentlig ikke på grep. Vet ikke hva jeg vil med dette, ville bare ha en liten utblåsning. Se om noen andre har samme tanken. Anonymkode: 3606e...e1a 4
Jocelynn Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 (endret) Min far har bestandig pleid å si at man flytter grensa for hva man synes er gammelt 20 år eldre enn seg… Jeg tror det stemmer sånn noenlunde. Jeg har passert 40 nå, men har aldri kunnet tenkt meg å bli 20 igjen! Jeg føler meg tryggere på hvem jeg er, er på en bedre plass i livet nå enn da. 😌 Litt grå hår, litt rynker, litt slappere i fisken… Jaja! 🤗 Endret 31. desember 2022 av Jocelynn 11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er 22, og har allerede begynt å bekymre meg for hvordan samfunnet ser på eldre kvinner. Noen mener at kvinner over 30 allerede er gamle. Jeg har ikke penger til botox, eller mye anti-age produkter. Har hatt en kjæreste i flere år, han sier vi skal bli gamle og grå sammen. Problemet er bare at jeg vet jo at han kommer til å miste følelser og lysten når jeg blir eldre. Samtidig har jeg observert at kvinner får mer selvtillit da de bikker 40. Håper det blir meg. Jeg har lenge pynta meg, holdt meg slank, trent og prøvd å forme meg til noe jeg vet de fleste menn liker. Jeg snakker ikke for mye, tar ikke mye plass. Til nå, har begynt å tenke mer på å bli sterkere, fokusere på meg selv, spise nok, skape drømmer og nå mål. Dette hang egentlig ikke på grep. Vet ikke hva jeg vil med dette, ville bare ha en liten utblåsning. Se om noen andre har samme tanken. Anonymkode: 3606e...e1a Jeg håper du troller. Hvis ikke, skremmer du meg. Anonymkode: 6c262...502 7 1
I Grosny Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg er 22, og har allerede begynt å bekymre meg for hvordan samfunnet ser på eldre kvinner. Noen mener at kvinner over 30 allerede er gamle. Jeg har ikke penger til botox, eller mye anti-age produkter. Har hatt en kjæreste i flere år, han sier vi skal bli gamle og grå sammen. Problemet er bare at jeg vet jo at han kommer til å miste følelser og lysten når jeg blir eldre. Samtidig har jeg observert at kvinner får mer selvtillit da de bikker 40. Håper det blir meg. Jeg har lenge pynta meg, holdt meg slank, trent og prøvd å forme meg til noe jeg vet de fleste menn liker. Jeg snakker ikke for mye, tar ikke mye plass. Til nå, har begynt å tenke mer på å bli sterkere, fokusere på meg selv, spise nok, skape drømmer og nå mål. Dette hang egentlig ikke på grep. Vet ikke hva jeg vil med dette, ville bare ha en liten utblåsning. Se om noen andre har samme tanken. Anonymkode: 3606e...e1a Jeg synes du skal trene for å ha det fint og utvikle deg etter egne ønsker, ikke for å passe inn i et idealbilde fastsatt av andre, eller et ideal du tror folk flest har. Det er godt å være i form og kjenne at man fungerer, det å fungere godt er det treningsmålet jeg anbefaler, og jeg anbefaler også å ha gledelig trening, gjerne sammen med noen på en sosial måte. 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Jeg er 34 år, og har siden din alder kjent på denne frykten for å bli eldre. Spesielt knyttet til det at jeg følte all min verdi var basert på utseendet mitt. Komplementer (og bekreftelse) på at jeg var pen var det som avgjorde om hvordan jeg så på meg selv, og min egenverdi. Derfor var aldring noe som utløste en personlig krise, og senere skulle føre til en alvorlig depresjon. Høres nokså fjollete ut! Men jeg har aldri følt meg bra nok kun ved å være meg selv. Nå som jeg har blitt eldre, har jeg både blitt visere, mer reflektert og har etterhvert begynt å forsone meg med alderen min. Nå er jeg ikke så gammel da, men likevel.. jeg har mistet flere bekjente oppigjennom disse årene... en som døde på videregående involvert i en bilulykke, en småbarnspappa i tyveårene og noen av sykdom. Det har fått meg til å innse hvilket privilegium det er å eldes. Det er slettes ikke noe vi skal ta for gitt! Og det jeg skulle ønske jeg kunne sagt til den 22 år gamle meg, som jeg nå får mulighet til å si til deg istedetfor: Ikke la alder, utseende og materielle ting definere din egenverdi. Fokuser på å være et godt medmenneske, ta vare på de gode relasjonene rundt deg og bruk tiden din på personlig utvikling. Jobb med selvfølelsen din. Skap realistiske mål du jobber mot, og kjenn på mestring. Bli glad i deg selv og være bevisst din egenverdi🤗 Det går bra, det er bare en tøff kneik du må gjennom ❤ Anonymkode: e55a4...986 4 7 1
Witchy Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Nå må ikke du tro at alle over 30 ser ut som de er over 30. jeg feks er godt over 30, mamma og får som ofteste høre at jeg ser ut som en 20-åring 🙈 Å nei jeg bruker ikke fillers osv 🙂 Ta det med ro, lev i nuet. Vær stolt av deg selv å den du er på innsiden å gi deg selv kjærlighet. Det er det indre som er viktigst til slutt♥️ 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Problemet er bare at jeg vet jo at han kommer til å miste følelser og lysten når jeg blir eldre. Anonymkode: 3606e...e1a Det er vanlig å miste følelser for hverandre i langvarige forhold, og at man vokser fra hverandre når man ble kjærester veldig unge som dere. Men det er ikke vanlig at man mister følelser pga en naturlig aldringsprosess rent fysisk, så ikke tenk på det! Jeg vet utseendepresset er ekstremt på unge jenter i dag, men det er skapt av industriene som tjener billioner av kroner på jenter og kvinners usikkerhet. Det er de som skaper presset og usikkerheten for å tjene penger, mens vanlige folk i gata og vanlige menn er ikke engang enig med industriens "skjønnhetsideal" om en evig ung kvinne. Hvorfor tror du mange unge gutters største fantasi er en milf i 50 årene? Ikke fordi man blir mindre tiltrekkende med alderen hvertfall 😉 Anonymkode: cfd2b...476 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 Jeg skjønner deg godt, men endte ikke selv opp med samme tankegang før jeg passerte 30 og skjønte hva menn flest vil ha 😑 Anonymkode: bf5fe...f14 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #9 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har lenge pynta meg, holdt meg slank, trent og prøvd å forme meg til noe jeg vet de fleste menn liker. Jeg snakker ikke for mye, tar ikke mye plass. Veldig selvutslettende Og det som kalles internalisert misogyni, altså kvinneforakt som er innprintet og normalisert for deg. Jeg tenker sånn når jeg blir svak for presset og føler meg stygg og gammel og vil ta botox og facelift at ikke pokker skal jeg gjøre det mot mine medsøstre! For skjønnhetstyranniet (google + hashtag på insta) er et problem som rammer oss alle og som det er vårt ansvar for vår egen del, for andre kvinners del og for de neste generasjonene del viktig å stå i mot! Jeg tenker ikke pokker skal en kvinnefiendtlig industri styrt av kvinnefiendtlige menn tjene penger på at jeg skal ha det vondt med å leve livet mitt og være usikker på meg selv! Det å forme interesser og personlighet etter hva du tror menn liker er også kvinnefiendtlig. Vær deg selv! Om noen år så kommer du til å angre på hvordan du la lokk på deg selv og lot patriarkatets (det kvinnefiendtlige samfunnet) lenker holde deg igjen. Vi lever bare en gang , så lev for DEG og ikke for hva en eller annen mann med forvrengt kvinnesyn forventer av deg! ❤️ Anonymkode: cfd2b...476 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #11 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er 22, og har allerede begynt å bekymre meg for hvordan samfunnet ser på eldre kvinner. Noen mener at kvinner over 30 allerede er gamle. Jeg har ikke penger til botox, eller mye anti-age produkter. Har hatt en kjæreste i flere år, han sier vi skal bli gamle og grå sammen. Problemet er bare at jeg vet jo at han kommer til å miste følelser og lysten når jeg blir eldre. Samtidig har jeg observert at kvinner får mer selvtillit da de bikker 40. Håper det blir meg. Jeg har lenge pynta meg, holdt meg slank, trent og prøvd å forme meg til noe jeg vet de fleste menn liker. Jeg snakker ikke for mye, tar ikke mye plass. Til nå, har begynt å tenke mer på å bli sterkere, fokusere på meg selv, spise nok, skape drømmer og nå mål. Dette hang egentlig ikke på grep. Vet ikke hva jeg vil med dette, ville bare ha en liten utblåsning. Se om noen andre har samme tanken. Anonymkode: 3606e...e1a Altså.... du snakker kun om utseende. Som om det er vår verdi. Det er det ikke. Og heldigvis bryr man seg mindre om det ettersom årene går, og ser hva som virkelig har verdi. Kvinner og menn endrer syn med årene. Vokser opp og bryr seg om ekte verdier. (Vel ikke alle vokser opp.. , og noen går i graven uten å bli klokere som feks flere her på kg som tror livets verdi er plastisk kirurgi eller en eksklusiv veske....). Verdi er å virkelig SE mennesker for hvem de er, og ha andre rundt seg som ser deg. Relasjonene til de rundt deg. Å ha reist opplevd. Brukt penger til å ha et godt liv ikke på overfladisk tant og fjas. Det er utallige helseproblemer man kan få. De blir man påminnet om når man blir eldre. Man blir takknemlig for å ikke ha flere enn man har og man vet mer om hva grusomt som kan ramme en. Det tenkte jeg ikke på når jeg var ung, men et par turer til sykehuset, samt hvordan helse påvirker hverdagen, pluss ting som har skjedd bekjente har minnet meg på det. Anonymkode: cd2af...4e4 3 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har lenge pynta meg, holdt meg slank, trent og prøvd å forme meg til noe jeg vet de fleste menn liker. Jeg snakker ikke for mye, tar ikke mye plass. Anonymkode: 3606e...e1a Hva søren??😳😳😳 Anonymkode: afeb9...c7a 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #13 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 22, og har allerede begynt å bekymre meg for hvordan samfunnet ser på eldre kvinner. Noen mener at kvinner over 30 allerede er gamle. Jeg har ikke penger til botox, eller mye anti-age produkter. Har hatt en kjæreste i flere år, han sier vi skal bli gamle og grå sammen. Problemet er bare at jeg vet jo at han kommer til å miste følelser og lysten når jeg blir eldre. Samtidig har jeg observert at kvinner får mer selvtillit da de bikker 40. Håper det blir meg. Jeg har lenge pynta meg, holdt meg slank, trent og prøvd å forme meg til noe jeg vet de fleste menn liker. Jeg snakker ikke for mye, tar ikke mye plass. Til nå, har begynt å tenke mer på å bli sterkere, fokusere på meg selv, spise nok, skape drømmer og nå mål. Dette hang egentlig ikke på grep. Vet ikke hva jeg vil med dette, ville bare ha en liten utblåsning. Se om noen andre har samme tanken. Anonymkode: 3606e...e1a Jeg er 43, og de eneste såkalt anti-aging-produkter jeg bruker, er krem i panna og en øyekrem. Ellers må jeg fortsatt bruke krem mot feit/ uren hud, akkurat som da jeg var 22. Må bruke balsam mot tørt hår, da. Og passe på hvordan jeg spiser/trener. Har litt vondt i ryggen, som mange over 25. Men livet er fint. Jeg har hatt noen kjærester, har kjæreste også nå og han er yngre enn meg. Jeg driter i hva de fleste menn liker, muligens ikke meg 😄 Snakker og tar plass når jeg har lyst. Anonymkode: f752c...f4e 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 4 hours ago, I Grosny said: Jeg synes du skal trene for å ha det fint og utvikle deg etter egne ønsker, ikke for å passe inn i et idealbilde fastsatt av andre, eller et ideal du tror folk flest har. Det er godt å være i form og kjenne at man fungerer, det å fungere godt er det treningsmålet jeg anbefaler, og jeg anbefaler også å ha gledelig trening, gjerne sammen med noen på en sosial måte. Riktig trening er gjerne synonymt med at man også ser bra ut. Dette er da styrketrening. Dette ser du ganske greit ved at de som trener styrketrening i studio både ser bedre ut og har mer fungerende kropper. Mens de damene som kommer dvaskende ut av aerobic-timen sin er gjerne middelaldrende og dvask i figuren. Go figure! Anonymkode: 564ac...771
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 Jeg har nå vært gift i 18 år. Jeg veier 15-20 kg mer enn hva jeg gjorde da vi ble sammen og har begynt å få rynker og grått hår. Min mann er kraftig overvektig og har måne. Vet du hva? Vi elsker fortsatt hverandre, har awesome sex og har et flott forhold. Jeg kunne virkelig aldri ønske meg å være 22 år igjen. Så umoden jeg var i tankegangen da! Anonymkode: ce3d3...d81 6
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #16 Skrevet 1. januar 2023 Hvis du er redd for aldring, prøv å bli kjent med noen som er eldre enn deg, som venn, mentor eller bekjent du treffer jevnlig. Da kan du merke hvordan de lever livene sine og hva du kan vurdere å fokusere på om 20 år. Anonymkode: f752c...f4e 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #17 Skrevet 1. januar 2023 Nei. Man er ikke gammel når man er 30,og det synes ikke kjæresten din heller. Dette er en usunn tanke du har inni deg som du må jobbe for å ta bort. Det er heller ikke normalt å operere seg for å se yngre ut med mindre man er berømt, eller har et forvridd selvbilde og har penger til å gjøre det. Anonymkode: 44de6...632
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #18 Skrevet 1. januar 2023 Hvis du legger all din verdi i utseendet, så vil du slite ja. Det er en kamp du er nødt til å tape. Det vil alltid finnes yngre og penere damer der ute. Med et sånt fokus vil du dessuten tiltrekke deg menn som er veldig overfladiske, så da graver du din egen grav. Du må leve livet for din egen del, dyrke interesser, utvikle deg som menneske, lære nye ting, knytte forbindelser til andre, finne deg et spennende yrke, oppleve ting. Da vil du kunne få et godt liv. Anonymkode: 66078...125 5
Chantielle Skrevet 1. januar 2023 #19 Skrevet 1. januar 2023 Ryddet for brukerangrep,samt svar til dette. Chantielle mod.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 Jeg har alltid bekymret meg for å bli eldre, men for hvert år som går er jeg like komfortabel med meg selv (er 28 nå). Jeg følte på en slags midtlivskrise når jeg ble 24, men nå ser jeg på de som er i starten av 20-årene og tenker herregud, barn. Man eldes sammen med de man liker og er glad i, det hadde ikke vært noe moro å hoppe bakover og henge med småttisene. Anonymkode: 68c09...a3f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå