AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Jeg har selv en datter på 15 år som liker å pynte seg. Sminker seg veldig fint, noen ganger litt mer enn hva jeg synes er å foretrekke. Men det er virkelig pent utført, så da går det jo an. Likevel kan hun også gå uten sminke. Hun er opptatt av klær, vesker, sko osv også, og kler seg alltid fint. Jeg synes mange av disse tenåringsjente er skikkelig flinke med hår, sminke og klær. Særlig om man tenker på hvordan man selv sminka seg som 14-15- åring (grøss). Men i år har da altså veldig mange av mine bekjente postet bilder av sine tenåringer (13-16 år ca) foran juletre med skikkelig korte skjørt, DYPE utringinger og pushup-BH’er, masse sminke, og faktisk noen med kne/ lårhøye støvletter til. Jeg må si jeg ikke synes dette tar seg ut 😳 Mulig jeg er prippen, men det ser jo ut som partybilder med jenter på 20 år! Er dette den nye stilen? Anonymkode: 717b4...e74 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Tror det er sånn mange steder.... Datteren min er 17, og en del av jentene har vært sånn en stund. Har følt meg gammel jeg også, for å si det sånn... Anonymkode: 37125...684
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror det er sånn mange steder.... Datteren min er 17, og en del av jentene har vært sånn en stund. Har følt meg gammel jeg også, for å si det sånn... Anonymkode: 37125...684 Det er mulig datteren min hadde kunnet kledd seg sånn med venninner (ikke sett henne gjøre det) , men aldri på julaften med familien. Med foreldre, småsøsken og besteforeldre, liksom. Og i tillegg så legger foreldre ut dette på sine FB- profiler. Jeg synes det ser så dumt og smakløst ut 🙈 Anonymkode: 717b4...e74 1 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Skjørt over knærne har en skandale.. For ti år siden var korsett på mote ett år. På 80 tallet var det vel avklipte bukser, så kort at halve rumpa vistes.. Og tidlig 90 tallet var det grovmaskede helsetrøyer med BH under.. 2000 var det bare mager.. Det har alltid vært sånn. Det mest sjokkerende ville vært om de begynte å kle seg anstendig. Anonymkode: c05fc...48a 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Hvorfor må du bry deg om hva andres ungdommer gjør? Var ikke dette inn da du var ung også, eller hva slags tid vokste du opp i egentlig? Anonymkode: cc121...8f5 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjørt over knærne har en skandale.. For ti år siden var korsett på mote ett år. På 80 tallet var det vel avklipte bukser, så kort at halve rumpa vistes.. Og tidlig 90 tallet var det grovmaskede helsetrøyer med BH under.. 2000 var det bare mager.. Det har alltid vært sånn. Det mest sjokkerende ville vært om de begynte å kle seg anstendig. Anonymkode: c05fc...48a Som jeg var litt inne på over her, så forstår jeg at de kler seg slik når de er sammen med andre venninner. Noe annet skulle bare mangle sånn sett. Men på julaften med bestemor og bestefar, liksom? Og mamma og pappa deler på FB? 😬 Min datter hadde faktisk fått beskjed om å kle seg litt mer akkurat på julekvelden med familien. Anonymkode: 717b4...e74 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må du bry deg om hva andres ungdommer gjør? Var ikke dette inn da du var ung også, eller hva slags tid vokste du opp i egentlig? Anonymkode: cc121...8f5 Jeg bare syne det er interessant å ta det opp, jeg. I et forum. Slik et forum er ment til å fungere 😊 Bryr meg ikke mer enn at jeg personlig synes det ser litt smakløst ut, og jeg ligger sjuk og funderer over saken 😄 Anonymkode: 717b4...e74 2 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 Jeg kunne gå sånn kledd som 13-14-åring 🫤🙃 Det var in med «schoolgirl» aktig uniform - type knestrømper/miniskjørt og magetopp. Men jeg husker jeg bemerket meg blikk fra eldre gutter/voksne menn og følte det ekkelt. Så jeg sluttet tidsnok og gikk over til grunge - maksimalt antisexy 😅 Anonymkode: 814ef...367 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #9 Skrevet 31. desember 2022 Ja det er trasigt at moten er å sjå ut som prostituerte frå gata.... Anonymkode: 921e1...ee7 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kunne gå sånn kledd som 13-14-åring 🫤🙃 Det var in med «schoolgirl» aktig uniform - type knestrømper/miniskjørt og magetopp. Men jeg husker jeg bemerket meg blikk fra eldre gutter/voksne menn og følte det ekkelt. Så jeg sluttet tidsnok og gikk over til grunge - maksimalt antisexy 😅 Anonymkode: 814ef...367 Ja, ikke sant! Og dette vet jo disse foreldrene til jentene også! Likevel legger de ut døtrene sine sånn på FB, altså 🤷🏼♀️ Anonymkode: 717b4...e74
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #11 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som jeg var litt inne på over her, så forstår jeg at de kler seg slik når de er sammen med andre venninner. Noe annet skulle bare mangle sånn sett. Men på julaften med bestemor og bestefar, liksom? Og mamma og pappa deler på FB? 😬 Min datter hadde faktisk fått beskjed om å kle seg litt mer akkurat på julekvelden med familien. Anonymkode: 717b4...e74 De tenker ikke nødvendigvis at det er noe seksuelt ved det, de pynter seg sånn. Jeg ser selv hvor naiv jeg var i den alderen nå. Anonymkode: cc121...8f5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 Fint at jenter lærer seg å akseptere seg selv, og at de er fornøyde med seg selv. Å kle seg sexy betyr ikke at du tenker på sex, eller ønsker sex. Det betyr bare at du ønsker å være fin. Jenter og kvinner er vakre og sexy. Det må vi bare akseptere. Anonymkode: e3788...743
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #13 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De tenker ikke nødvendigvis at det er noe seksuelt ved det, de pynter seg sånn. Jeg ser selv hvor naiv jeg var i den alderen nå. Anonymkode: cc121...8f5 Ja, men foreldrene som legger det ut da? Det er mer dette jeg synes er betenkelig 🤷🏼♀️ De vet bedre enn datteren på 14-15. Og helt ærlig, så kan man forklare datteren forskjellen på venninnekveld kg familiefeiring. Anonymkode: 717b4...e74 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #14 Skrevet 31. desember 2022 det er stort sett foreldren som kjøper klær til ungene i den alderen der og det i det hele tatt la dem få sånne klær syns jeg er helt feil foreldrene har jo også et ansvar med og si ifra om at sånn går man ikke kledd for det gir feil signaler er så mange foraldere i dag som er så sløve og bare gir inn og gidder ikke og si ifra eller gjøre noe det er så mange pedofiler der ut dere foreldre må ta og si ifra drit i at ungene blir sure er bedre at dem blir sure enn at det skjer noe med dem Anonymkode: a3270...d45 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #15 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men foreldrene som legger det ut da? Det er mer dette jeg synes er betenkelig 🤷🏼♀️ De vet bedre enn datteren på 14-15. Og helt ærlig, så kan man forklare datteren forskjellen på venninnekveld kg familiefeiring. Anonymkode: 717b4...e74 Ja det kan man forklare, men da må man gjøre det på forhånd ja. Aner ikke hva slags bilder du sikter til heller. Om det er gruppebilder så er det jo ikke så mye man kan gjøre med det, men ja, generelt sett så trenger man ikke legge ut bilder av tenåringene på sosiale medier i hytt og gevær. Anonymkode: cc121...8f5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #16 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, men foreldrene som legger det ut da? Det er mer dette jeg synes er betenkelig 🤷🏼♀️ De vet bedre enn datteren på 14-15. Fordi hun er datteren, ikke et sexobjekt. Det er du som ser henne som sexobjekt som er problemet. Anonymkode: e3788...743 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #17 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): det er stort sett foreldren som kjøper klær til ungene i den alderen der og det i det hele tatt la dem få sånne klær syns jeg er helt feil foreldrene har jo også et ansvar med og si ifra om at sånn går man ikke kledd for det gir feil signaler er så mange foraldere i dag som er så sløve og bare gir inn og gidder ikke og si ifra eller gjøre noe det er så mange pedofiler der ut dere foreldre må ta og si ifra drit i at ungene blir sure er bedre at dem blir sure enn at det skjer noe med dem Anonymkode: a3270...d45 Ja, jeg mener også at om ikke vi foreldre kan forklare dette til døtrene våre, ja da bommer vi! Min storebror som er ti år eldre enn meg sa det enkelt og greit til meg da jeg kom i antrekk som ikke passa seg til en 17. mai som 14- åring. Han sa noe sånt som: «Sånn kan du ikke gå kledd. Jeg vet hvordan menn tenker, og de skal ikke tenke sånn om deg enda». Jeg skjønte den, og skifta. Anonymkode: 717b4...e74 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #18 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fordi hun er datteren, ikke et sexobjekt. Det er du som ser henne som sexobjekt som er problemet. Anonymkode: e3788...743 😂😂 I alle dager! Jaja, den er vel klassisk den kommentaren der, så burde ventet på den. Men hva med å stoppe å være så naive? Foreldre må lære døtrene sine hvilke signaler de sender ut, selv om de ikke mener eller ønsker å sende slike signaler. Jeg kan ikke komme på en eneste grunn til at min 15-åring skal vise alt av kropp på nettet. Det er ikke bra! Det kan være svært destruktivt, faktisk. Anonymkode: 717b4...e74
Leselusa Skrevet 1. januar 2023 #19 Skrevet 1. januar 2023 (endret) Tråden er ryddet for nedlatende innhold og avsporinger. Mvh. Leselusa, mod. Endret 1. januar 2023 av Leselusa
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #20 Skrevet 1. januar 2023 Har en 13-åring som jeg har vært på kjoleshopping med 3 ganger det siste halvåret til ulike anledninger og det finnes knapt kjoler som ikke er korte eller utringet, gjerne med åpning under brystene også. Ikke alle 13-15-åringer vil gå i barneavdelinger lenger. Kan ikke akkurat skylde på tenåringene når så store andel kjoler som tilbys er «utfordrende», de kjøper jo det de finner i butikken som de tror er greit. Når eneste alternativet var «telt» så kjøpte datteren helt kroppsnære kjoler, men hvor hun kunne ha bh under som knapt syntes. Hun er strl xs/65aa. Synes synd på jenter med større byste som skal finne kjole og hva andre må tro om dem når de kun kjøper det som tilbys.. Anonymkode: bf4cf...e67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå