Gå til innhold

Nyttårsaften middag , dra rett etter maten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som synes det er merkelig når man blir invitert på nyttårs middag , at man hiver i seg maten og drar videre ? 
skjønner at man kanskje har planer på kvelden men jeg synes man kan være der man har takket ja . Jeg og mine barn ble der mens andre familien dro videre etter et par timer . Vi var alle invitert til en tredje familie. 
dette var ifjor , bare kom på det i dag 

Anonymkode: aca9d...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på årsaken da. Hvis de var der med barn så er det gjerne normalt å ville komme seg hjem til barnas leggetid. En annen årsak kan være lengre kjøretur, slik man ønsker å komme seg hjem i ok tid. Noen kan være trøtte, men samtidig ønsker å delta. Noen har vært på jobb på dagtid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det er veldig merkelig. Blir som en annen tråd jeg leste her, en voksen person som spiser middag hjemme hos foreldrene for å dra på vors... En nyttårsmiddag er jo en invitasjon til en helaften.

Om det er for å kjøre hjem, eller små barn som skal legges, så er det forståelig. Men det bør jo være avtalt når man takker ja til invitasjonen. 

Anonymkode: 5ed19...17d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd dette på julaften for mange år siden. Vi var hos mine ekssvigerforeldre og de hadde alle barn og svigerbarn på besøk. Ingen barnebarn var kommet til ennå.

Vi spiser middag og rydder av etterhvert. Da kom dette paret plutselig og takket for seg og sa de skulle på MC fest i bygda. De rasket med seg gavene sine og ville åpne de på MC festen istede. Vi som ble igjen ble ikke overrasket for dette paret gjorde utrolig mye rare ting som vi reagerte på opp igjennom årene.

Enkelte bare er sånn har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, jeg tenker at hvis dette ble avklart straks invitasjonen forelå så er det greit. ("Vi kommer gjerne på middag, men vi er invitert på fest rett etterpå så hvis vi skal komme til dere må vi dra straks vi har spist, er det greit for dere?") Å ikke si noe, komme til middag og så bare dra rett etterpå er derimot uhøflig. Hvis ikke annet ble formidlet hadde jeg tatt det for gitt at de som kom til middag ble værende ut kvelden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan jo også være at noen faktisk skal rett på jobb etter middag ? Ja det er faktisk noen som jobber på nyttårsaften.

Anonymkode: 377b9...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen skulle på jobb hadde de sannsynligvis sagt det. Det er ingen normale mennesker som bare forlater et selskap uten å si hvor de skal, særlig ikke om det gjelder jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer litt an på invitasjonen og avtalen. Var gjerne innom 3 steder nyttårsaften når jeg var yngre. 

Anonymkode: 6a7f1...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva-Lena skrev (4 timer siden):

Jeg har opplevd dette på julaften for mange år siden. Vi var hos mine ekssvigerforeldre og de hadde alle barn og svigerbarn på besøk. Ingen barnebarn var kommet til ennå.

Vi spiser middag og rydder av etterhvert. Da kom dette paret plutselig og takket for seg og sa de skulle på MC fest i bygda. De rasket med seg gavene sine og ville åpne de på MC festen istede. Vi som ble igjen ble ikke overrasket for dette paret gjorde utrolig mye rare ting som vi reagerte på opp igjennom årene.

Enkelte bare er sånn har jeg funnet ut.

Hvordan havnet dette mc- parret i deres familiemiddag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan havnet dette mc- parret i deres familiemiddag? 

Fordi en av de var ungen til min ekssvigerforeldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...