Gå til innhold

TE!

plastjuletre

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg trenger litt hjelp...hvordan tilbereder man best løsvekt-te?

Funker disse tekannene med "innebygd" sil fint? Hvor kan man få kjøpt dem?

Noen som har en god te å anbefale?

Mvh plastjuletre

Endret av plastjuletre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker best å bruke sånn liten tesil. Har tekoker også, men syns den jeg har (tefal) tar lang tid og gidder sjelden ta den frem. Enkelte tesorter (bla grønn) blir veldig bitter om den trekker for lenge.

Rooibos teene er velig gode syns jeg (rød afrikansk te uten koffein)

Bestemors have (fruktte)

Smakssatte grønne teer.

Les litt på www.sh.no De er store på te og du ser litt hva som finnes.

Tekanne med sil vil jeg nok neste gang kjøpe i en kaffe/te butikk som har bra saker.

Skrevet

Jeg synes at tilberedning av te i en kanne med sil gjør at smaken på teen kommer mye bedre frem enn ellers. Det finnes ulike merker og størrelser, men selv har jeg merket "Bodum" som favoritt. Mange steder selger slike kanner blant annet Jernia og de fleste andre butikker som har kjøkkenutstyr. Noe som kan være verdt å tenke på er hvor stor kanna skal være. Er det kun til en person eller til flere?

Skrevet

Kjøp deg en moccamaster. Det er den beste kaffekokeren på markedet, men ogsåypperlig til å koke te i løsvekt!

Du kan også trakte vann og kjøpe deg en sånn liten sil til å putte teen i og ha i koppen.

Jeg er så avhengig av te at jeg burde gå på avvenningskurs :)

Skrevet

Jeg synes det er greiest å ha teen i en liten tesil oppå koppen. Helle vannet sakte over, og så legge silen over på neste kopp hvis flere skal ha te. Funker supert til "hverdagsbruk", har en Bodum-presskanne til "pent"

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har sånne små klyper som jeg har teen i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...