Gå til innhold

Mange som sier at det er så mye trolling her. Bar jeg som ikke ser disse trolle-trådene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen brukere here peke ut noen nylige innlegg de mener er laget av disse trollene?

Anonymkode: 46ca0...3af

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo stort sett lett å se hva som er tull og ikke, men har ikke noen eksempler akkurat nå. Stort sett er diskusjonen som kommer etterpå mer interessant enn hovedinnlegget, så jeg syns ikke det gjør noe at det starter med fjas.

• Nyttig 1
Skrevet
visp skrev (59 minutter siden):

Det er jo stort sett lett å se hva som er tull og ikke, men har ikke noen eksempler akkurat nå. Stort sett er diskusjonen som kommer etterpå mer interessant enn hovedinnlegget, så jeg syns ikke det gjør noe at det starter med fjas.

Er det samme jeg mener. De mest irriterende brukerne her inne, er de som alltid skal påstå at ting og tang er «trolling» når man har en god debatt om ting.

Skrevet

Et eksempel. Denne nører opp under fordommer mot folk med utdannelse. Det er ikke så farlig, men det lages slike tråder om mer utsatte grupper også, og det er ikke så bra.

Anonymkode: d0f0c...8a0

Skrevet

Tror faktisk enkelte tråder og innlegg som blir stemplet som trolling er seriøse. Enkelte forstår bare ikke at noen kan mene eller lure på diverse greier.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et eksempel. Denne nører opp under fordommer mot folk med utdannelse. Det er ikke så farlig, men det lages slike tråder om mer utsatte grupper også, og det er ikke så bra.

Personlig tror jeg at denne tråden er 100% seriøs, bare noe klønete formulerr. Er masse foreldre der jeg bor (Bærum) som er fokusert på dette, man snakker selvfølgelig ikke høyt om dette til andre enn de aller nærmeste.

Skrevet
svartkatt skrev (7 minutter siden):

Tror faktisk enkelte tråder og innlegg som blir stemplet som trolling er seriøse. Enkelte forstår bare ikke at noen kan mene eller lure på diverse greier.

Enig, det er nok en del «enkle» folk her som kan spørre om ting som kan virke sprøtt for «Hvermannsen».

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Personlig tror jeg at denne tråden er 100% seriøs, bare noe klønete formulerr. Er masse foreldre der jeg bor (Bærum) som er fokusert på dette, man snakker selvfølgelig ikke høyt om dette til andre enn de aller nærmeste.

Jeg er 100 % sikker på at den ikke er det. En person som mente dette seriøst ville ha sagt "høyere utdanning", ikke fokusert på mastergrad. Da utdefinerer hun jo leger f.eks. og andre med lange utdanninger som ikke er akkurat en master. Det er helt sikkert bare tull.

Skrevet

Jeg er 100 % sikker på at den ikke er det. En person som mente dette seriøst ville ha sagt "høyere utdanning", ikke fokusert på mastergrad. Da utdefinerer hun jo leger f.eks. og andre med lange utdanninger som ikke er akkurat en master. Det er helt sikkert bare tull.

Akkurat dette tror jeg ikke TS har hatt noe forhold til.

Skrevet

Og hvem ville vel sagt noe slikt på et åpent forum der mange av leserne ikke har høyere utdanning. Det er jo teit.

Skrevet

Jeg har faktisk skrevet om enkelte hendelser som jeg har opplevd, men som folk her på Kvinneguiden umiddelbart begynner å sutre over - nettopp fordi de tror at dette bare er snakk om "trolling" som ikke stemmer. 

Anonymkode: 5a7a6...036

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Akkurat dette tror jeg ikke TS har hatt noe forhold til.

Det er bare ment som et eksempel på en trolletråd som er opprettet for å sette en eller annen gruppe i et dårlig lys.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er bare ment som et eksempel på en trolletråd som er opprettet for å sette en eller annen gruppe i et dårlig lys.

Kom med flere eksempler på nye ting da.

Skrevet

Kom med flere eksempler på nye ting da.

Denne? 

Skrevet (endret)

Så reelt opptatt om hva som er harry innenfor så mangt er nok de fleste ikke. De tenker jeg ofte er mer for underholdningen, samtale sammen, og ikke så mye nyttig ut av det mer enn det. 

Endret av Daisy-love
Skrevet

Denne? 

Kan i alle fall skjønne at folk blir irritert.

Skrevet

Det er ikke bestandig det er så viktig om det er trolling eller ikke, det mest interessante er jo diskusjonene i seg selv. 🤗

AnonymBruker
Skrevet

Du har noen gjengangere som er ganske enkle å kjenne igjen. Blant annet tall-trollet - denne er lett å kjenne igjen da det typisk er ramset opp at "barna er 2, 4 og 5, hun har vært gift i 8 år og traff mannen for 10 år siden, og nå har hun 1 problem med venninna hun har kjent i 11 år. Og språket generelt er dårlig. 

Og så har du den som er ivrig bruker av doble linjeskift, og ganske dårlig på tegnsetting. 

Anonymkode: 64668...017

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: c41c1...155

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Denne? 

den der er vel ikke troll?!

temmelig legitimt spørsmål, er vel noe som flere opplever over hele Norge. 

Anonymkode: 5a7a6...036

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...