AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Det er visst uenighet om saken, men jeg tror ikke at menn er smartere enn kvinner. Anonymkode: f2f71...99c 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Hva er neste? Tråd «Hvorfor tror kvinner at menn tror de er smartere enn kvinner»? Anonymkode: 44cbb...c27 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 De føler kvinners intelligens som en trussel. Anonymkode: c24bc...a85 3 4
AllahBallah Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Objektivt sett er det vel ingen tvil om at kvinner ofte er smartere enn menn, men så har dessverre menn oftere høyere selvtillit, og tro på egne tanker, ideer og ferdigheter, derfor kan de fort tro, og fremstå, som smartere enn hva dem er. Jeg har for eksempel forstått og akseptert at hvis min sambo har et ønske eller mening som går imot mine egne ønsker og meninger, så gjør jeg ofte lurt i å høre på henne. 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Fordi de smarteste menn på jorden hovedsaklig er menn. Ta sjakk f. eks. Menn og kvinner burde i grunn konkurrert i samme klasse, men hadde ikke vært så gøy for kvinner rent konkurransemessig. Menn fremstår i mange situasjoner som mer rasjonelle og bruker logikk fremfor å bli overstyrt av følelser. Noe som forbindes med å være smartere/mer voksen. Fra mitt ståsted fremstår mange kvinner som emosjonelle barn. Tror forøvrig det er mange menn som innser at det er mange smarte kvinner. Kvinner som kan være smartere enn seg selv. Spesielt på visse områder. Finnes også mange stokk dumme menn. Anonymkode: 4d908...d23 1 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #6 Skrevet 1. januar 2023 Hvert år etter nyttårsaften kommer disse artikler om øyeskader. Trenger vi egentlig mer bevis på hvem er smartere? https://www.nrk.no/vestland/10-personar-til-sjukehus-med-augeskadar-etter-nyttarsfeiring-1.16239594 Anonymkode: e07de...744 3
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 19.01): Fordi de smarteste menn på jorden hovedsaklig er menn. Ta sjakk f. eks. Menn og kvinner burde i grunn konkurrert i samme klasse, men hadde ikke vært så gøy for kvinner rent konkurransemessig. Menn fremstår i mange situasjoner som mer rasjonelle og bruker logikk fremfor å bli overstyrt av følelser. Noe som forbindes med å være smartere/mer voksen. Fra mitt ståsted fremstår mange kvinner som emosjonelle barn. Tror forøvrig det er mange menn som innser at det er mange smarte kvinner. Kvinner som kan være smartere enn seg selv. Spesielt på visse områder. Finnes også mange stokk dumme menn. Anonymkode: 4d908...d23 Det er vel fordi menn er så rasjonelle og ikke styrt av følelser at fengslene er stappet fulle av voldsmenn. Anonymkode: e7f91...2d2 5
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #8 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 12/31/2022 den 19.01): Fordi de smarteste menn på jorden hovedsaklig er menn. Ta sjakk f. eks. Menn og kvinner burde i grunn konkurrert i samme klasse, men hadde ikke vært så gøy for kvinner rent konkurransemessig. Menn fremstår i mange situasjoner som mer rasjonelle og bruker logikk fremfor å bli overstyrt av følelser. Noe som forbindes med å være smartere/mer voksen. Fra mitt ståsted fremstår mange kvinner som emosjonelle barn. Tror forøvrig det er mange menn som innser at det er mange smarte kvinner. Kvinner som kan være smartere enn seg selv. Spesielt på visse områder. Finnes også mange stokk dumme menn. Anonymkode: 4d908...d23 Kjenner ikke et eneste par hvor mannen tror han er smartere enn damen Anonymkode: 24e0d...bdc 1
JaVel Skrevet 2. januar 2023 #9 Skrevet 2. januar 2023 (endret) Menn fremstår i mange situasjoner som mer rasjonelle og bruker logikk fremfor å bli overstyrt av følelser. Man kan være helt sikker på at hvis det er en slåsskamp i et parliament ett eller annet sted i verden, så et det menn som står bak. Og noen tror at det bare er kvinner som styres av følelser . Samme med fengsler, menn er i overtall, noe som viser at det er en overvekt av følelsladde menn der ute, for sinne er vel også en følelse . Samme med skilsmisser, en overvekt av menn som dynker smerten med alkohol. Så dette tullet om at kvinner er følsomme mens menn er logiske stemmer jo ikke. Endret 2. januar 2023 av JaVel 4
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 19.01): Fordi de smarteste menn på jorden hovedsaklig er menn. Ta sjakk f. eks. Menn og kvinner burde i grunn konkurrert i samme klasse, men hadde ikke vært så gøy for kvinner rent konkurransemessig. Menn fremstår i mange situasjoner som mer rasjonelle og bruker logikk fremfor å bli overstyrt av følelser. Noe som forbindes med å være smartere/mer voksen. Fra mitt ståsted fremstår mange kvinner som emosjonelle barn. Tror forøvrig det er mange menn som innser at det er mange smarte kvinner. Kvinner som kan være smartere enn seg selv. Spesielt på visse områder. Finnes også mange stokk dumme menn. Anonymkode: 4d908...d23 Er det ikke slik da, at menn er stort sett både best OG dårligst i nesten alle kategorier? Det er flere jævlig smarte menn, men det er også flere jævlig dumme menn. Anonymkode: 28d1b...542 3
JaVel Skrevet 2. januar 2023 #11 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke slik da, at menn er stort sett både best OG dårligst i nesten alle kategorier? Det er flere jævlig smarte menn, men det er også flere jævlig dumme menn. Anonymkode: 28d1b...542 Dette tror jeg stemmer, men de som skryter på seg inntelligens her inne, bare fordi de er menn, ligger vel langt under hundre i IQ, altså er de i motsatt ende av skalaen. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #12 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 19.01): Fordi de smarteste menn på jorden hovedsaklig er menn. Ta sjakk f. eks. Menn og kvinner burde i grunn konkurrert i samme klasse, men hadde ikke vært så gøy for kvinner rent konkurransemessig. Menn fremstår i mange situasjoner som mer rasjonelle og bruker logikk fremfor å bli overstyrt av følelser. Noe som forbindes med å være smartere/mer voksen. Fra mitt ståsted fremstår mange kvinner som emosjonelle barn. Tror forøvrig det er mange menn som innser at det er mange smarte kvinner. Kvinner som kan være smartere enn seg selv. Spesielt på visse områder. Finnes også mange stokk dumme menn. Anonymkode: 4d908...d23 Det er godt mulig at det er autocorrect som slo inn, men den ble litt morsom. Ellers er min erfaring at det er flere menn som håndterer følelser dårlig enn kvinner, men det er jo et begrenset utvalg. Det er uansett menn jeg har møtt som både har ropt høyest, vært mest hevngjerrige og mest kalkulerende (ikke at det å være kalkulerende nødvendigvis er emosjonelt). Som uføretrygdet og enslig kvinne over 50 så har jeg møtt endel fordommer. Det er interessant å se hvor lett man blir puttet i en boks, og hvilken overraskelse det er at jeg forstår og kan endel de ikke selv vet så mye om. Anonymkode: f0885...15c 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 Fordi nesten alle oppfinnelser som revolusjonerte verden er av hvite menn. Anonymkode: 869ae...095 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #14 Skrevet 2. januar 2023 Fordi vi lar dem tro det. Anonymkode: 3bb39...2a4
MortenMunkholm Skrevet 2. januar 2023 #15 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 19.01): Fordi de smarteste menn på jorden hovedsaklig er menn. Jeg vil strekke det enda lengre. Jeg tør å påstå at alle menn er menn. 2
Mari Y Skrevet 4. januar 2023 #17 Skrevet 4. januar 2023 MortenMunkholm skrev (På 2.1.2023 den 17.19): Jeg vil strekke det enda lengre. Jeg tør å påstå at alle menn er menn. Det er vel heller det at samfunnet har vært dominert av menn. Kvinner har ikke hatt så gode kort 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #18 Skrevet 5. januar 2023 On 12/31/2022 at 6:46 PM, AllahBallah said: Objektivt sett er det vel ingen tvil om at kvinner ofte er smartere enn menn, men så har dessverre menn oftere høyere selvtillit, og tro på egne tanker, ideer og ferdigheter, derfor kan de fort tro, og fremstå, som smartere enn hva dem er. Jeg har for eksempel forstått og akseptert at hvis min sambo har et ønske eller mening som går imot mine egne ønsker og meninger, så gjør jeg ofte lurt i å høre på henne. Når du sier objektivt sett smartere enn menn, har du belegg for det? Det er en masse tabloidartikler som støtter dette, men genuin forskning viser stort sett til at vi er ganske lik, med marginale forskjeller i underkategorier. Anonymkode: 1f061...e6c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2023 #19 Skrevet 5. januar 2023 Kvinner tror fort at de er smartere enn menn og. Noen argumenterer for menns risikoatferd, noe som er en tankefeil. Det er eksempelvis ikke intelligens som bidrar til at folk søker ekstremsport. Evne til risikovurdering derimot, er noe som intelligens bidrar til, men det er også mange uintelligente mennesker som er pysete. Mennesker er komplekse. Det meste av etablert forskning viser vel til at som kjønn er vi omtrent like intelligente, med marginale forskjeller i forskjellige subkategorier. Flertallet menn jeg kjenner mener at menn er smartere enn kvinner, men flertallet kvinner jeg kjenner mener at kvinner er smartere enn menn, så det virker jo som en fortsettelse av våre smålige ubegrunnede synsinger om gruppene vi tilhører. Anonymkode: 1f061...e6c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå