AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Det er helt galskap at mennesker skal behandle sånne farlige eksplosiver hjemme hos seg selv. Hvorfor har ikke Støre eller kong Harald forbudt denne fyrverkeriloven? Er hi de to som styrer det meste i dette landet. Det er nye øyeskader hvert år, folk blir blinde av disse fargekulene, det er helt galskap hele greia. og alle dyrene i skogene som får panikk, hunder og katter i hjemmene som er skremt, og noen mennesker doper dem ned uten å kunne noe om hva man skal gjøre med dyr, de skal ikke dopes sånn uten videre. Hallo i luken. Anonymkode: 55d40...6ec 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Enig Det er bare ikke pent å se på en bli smelt av her og der tilfeldig i nabolag, medfører bare støy og risiko for skade. Vi har barn som gruer seg til hver nyttårsaften pga lyden (den i nabolaget, ikke pent fyrverkeri på avstand i kommunal regi). I fjor satt han inne på badet og gråt - med hørselsvernet på 😐 Anonymkode: ee37c...f26 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 Enig! I Norge er allerede mye forbudt, men fyrverkeri som faktisk er farlig og som gir skader og traumer for dyr og mennesker hvert år, DET er lov! 🙄 Det at dyrene blir redde er min hovedgrunn til å ta avstand, men en annen vel så god grunn i år er Ukraina. Og folk klager på at alt er så dyrt nå og at de har dårlig råd, men moro som varer i noen minutter, det har de råd til?? Hvis ting MÅ smelle høyt for at det skal gi nyttårsfølelsen, så burde kanskje folk gå i seg selv! Anonymkode: 6ffe6...32d 2
MyMichelle Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Uenig! Skal vi måtte slutte fordi folk skader seg i fylla? Oppfører de seg uansvarlig og blir skadet, skal ikke andre lide for deres idioti. Alkohol og fyrverkeri hører IKKE sammen, man SKAL bruke beskyttelsesbriller. Det vet alle. Dritings folk med øyeskader må selv ta ansvaret, ikke late som de er uskyldige. At unger blir skremt hører nok til sjeldenhetene. Foreldrene må lære dem at det ikke er farlig. Når det gjelder dyr synes jeg det er verre. Men man skal oppføre seg som vanlig, ikke «Staaakkars lille venn, aaalt blir bra». Da skjønner dyr at det virkelig er farlig. Ingen av mine eller samboerens hunder har vært redde for fyrverkeri. Min løper til vinduene og titter ut for å se hva som skjer. Noen jeg kjenner brukte Adaptil (sånn å plugge i stikkontakten) og det hjalp for hennes hund på nyttårsaften. Offentlig fyrverkeri kan være vel og bra for de i byene. For det er nettopp det det er, noe bare byfolk får glede av. 1
MyMichelle Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Forøvrig så finnes det såkalt hundevennlig fyrverkeri, som ikke smeller så mye.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 Husker så godt en fest jeg var på da jeg var yngre hvor en av gjestene syntes det var sååå kult å holde raketten i hånda. Da han skulle kvitte seg med den kastet han den opp i lufta rett over flere av de andre gjestene. Total galskap, og et under at det gikk bra 😳 Helt enig i at privatpersoner ikke burde få håndtere dette - det kan volde stor skade, og ikke bare på den ubetenksomme fulle som leker seg. Anonymkode: 20b05...9ff 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 Det eneste det skal være forbud mot er forbud. Man kan ikke forby alt som kan være farlig her i verden. Folk må ha frihet under ansvar. Ellers blir verden et veldig kjedelig sted. Har du skvettne dyr er det ditt ansvar og ta dem med på et rolig sted. Du har selv valgt å anskaffe deg dyr. Anonymkode: 0ed96...3c4 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #9 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det eneste det skal være forbud mot er forbud. Man kan ikke forby alt som kan være farlig her i verden. Folk må ha frihet under ansvar. Ellers blir verden et veldig kjedelig sted. Har du skvettne dyr er det ditt ansvar og ta dem med på et rolig sted. Du har selv valgt å anskaffe deg dyr. Anonymkode: 0ed96...3c4 Mange ville dyr også som blir livredde. Anonymkode: 6ffe6...32d 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 Fyrverkeri burde være et offentlig anliggende - har jeg alltid ment. Anonymkode: c175e...b82 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #11 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det eneste det skal være forbud mot er forbud. Man kan ikke forby alt som kan være farlig her i verden. Folk må ha frihet under ansvar. Ellers blir verden et veldig kjedelig sted. Har du skvettne dyr er det ditt ansvar og ta dem med på et rolig sted. Du har selv valgt å anskaffe deg dyr. Anonymkode: 0ed96...3c4 Problemet er jo også ville dyr som dør av skrekk. Ifjor fant de vel både døde fugler og større dyr midt i Oslo. Anonymkode: ee37c...f26 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 Det er jeg helt enig med deg i. Anonymkode: 2fc5e...948 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #13 Skrevet 31. desember 2022 MyMichelle skrev (18 minutter siden): Uenig! Skal vi måtte slutte fordi folk skader seg i fylla? Oppfører de seg uansvarlig og blir skadet, skal ikke andre lide for deres idioti. Alkohol og fyrverkeri hører IKKE sammen, man SKAL bruke beskyttelsesbriller. Det vet alle. Dritings folk med øyeskader må selv ta ansvaret, ikke late som de er uskyldige. At unger blir skremt hører nok til sjeldenhetene. Foreldrene må lære dem at det ikke er farlig. Når det gjelder dyr synes jeg det er verre. Men man skal oppføre seg som vanlig, ikke «Staaakkars lille venn, aaalt blir bra». Da skjønner dyr at det virkelig er farlig. Ingen av mine eller samboerens hunder har vært redde for fyrverkeri. Min løper til vinduene og titter ut for å se hva som skjer. Noen jeg kjenner brukte Adaptil (sånn å plugge i stikkontakten) og det hjalp for hennes hund på nyttårsaften. Offentlig fyrverkeri kan være vel og bra for de i byene. For det er nettopp det det er, noe bare byfolk får glede av. 🙃 «Bare å gjøre sånn, jeg har løsningen». Flott, da kan du komme hjem til oss og gjøre barnet rolig da og lære seg å like høye smell gjennom hele kvelden. Anonymkode: ee37c...f26 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #14 Skrevet 31. desember 2022 Kan ikke kongen sette inn nye lover ganske raskt, sånne "nødlover?" Anonymkode: 55d40...6ec
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #15 Skrevet 31. desember 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Det eneste det skal være forbud mot er forbud. Man kan ikke forby alt som kan være farlig her i verden. Folk må ha frihet under ansvar. Ellers blir verden et veldig kjedelig sted. Har du skvettne dyr er det ditt ansvar og ta dem med på et rolig sted. Du har selv valgt å anskaffe deg dyr. Anonymkode: 0ed96...3c4 Er mange ville dyr også Anonymkode: 1315d...265
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #16 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kan ikke kongen sette inn nye lover ganske raskt, sånne "nødlover?" Anonymkode: 55d40...6ec Aner ikke, hør med de som kom med hytteforbud.. ( tror kongen bare har vetorett.) Anonymkode: 137a5...5a2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #17 Skrevet 31. desember 2022 Jeg synes det er ganske stressende med fulle folk som står ut i bakgården her og skyter raketter veggimellom. Selv om det stort sett går greit, skjer du ulykker hvert jævla år. Ja til forbud. Anonymkode: 137a5...5a2 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #18 Skrevet 31. desember 2022 Enig. Det er på tide at det kommer et forbudt mot fyrverkeri i privat regi. Fatter ikke at folk bruker penger på dette tullet, det er jo bokstavelig talt å kaste penger i lufta. Anonymkode: 880a1...a0d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå