Gå til innhold

Har du erfaring med bruk av tramadol over tid? Har noen spørsmål..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har brukt tramadol over tid pga hofteskade. Jeg sliter med en ekstrem "muskeltrøtthet" (som om jeg har løpt maraton), og ekstremt dyp og tung søvn. Jeg vil anta det er pga tramdolen - men sliter med andre helseproblemer også, så vil sjekke om andre har samme erfaring med tramadol? Fikk du veldig muskeltrøtthet og hadde stort behov for søvn? Jeg osver i 10-12 timer hver natt og føler meg på ingen måte uthvilt når jeg står opp - tvert om! Føler meg ekstremt mørbanka, utmattet og sendt gjennom en kjøttkvern..

har andre lignende erfaring med tramadol??

Og til dere som har sluttet etter langvarig bruk - hvordan gjorde du det? Var det tøft?

Anonymkode: 6c52a...c57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg var en zombie på det. Kroppen føltes så tung, ville sove hele tiden. Gikk greit å kutte ut, men jeg trappet veldig sakte ned. Vil heller ha smerte enn å være zombie.

Anonymkode: b3ebe...f1e

• Liker 1
Skrevet

Slutt med den så snart som mulig!! 

Jeg fikk tramadol etter et benbrudd for 3 år siden, og har endt opp som avhengig både fysisk og psykisk. For meg virker tramadol oppkvikkende dessverre, så jeg elsket overskuddet og energien den ga meg. 

Nå sliter jeg psykisk med dårlig selvbilde pga misbruk av medisinen, og skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake.... 

Anonymkode: 38925...93b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg har brukt tramadol over tid pga hofteskade. Jeg sliter med en ekstrem "muskeltrøtthet" (som om jeg har løpt maraton), og ekstremt dyp og tung søvn. Jeg vil anta det er pga tramdolen - men sliter med andre helseproblemer også, så vil sjekke om andre har samme erfaring med tramadol? Fikk du veldig muskeltrøtthet og hadde stort behov for søvn? Jeg osver i 10-12 timer hver natt og føler meg på ingen måte uthvilt når jeg står opp - tvert om! Føler meg ekstremt mørbanka, utmattet og sendt gjennom en kjøttkvern..

Og til dere som har sluttet etter langvarig bruk - hvordan gjorde du det? Var det tøft?

Tramadol hører faen til. Jeg orker ikke å bruke de fast, så gikk iver til paralgin forte. De er mye bedre for meg. Jeg skal aldri ta Tramadol igjen.

Anonymkode: 13c64...ce5

• Liker 1
Skrevet

Tåler ikke tramadol.

Anonymkode: a8598...49f

Skrevet

Tramadol er et opioid, så ja, det er veldig avhengighetsskapende. 

Anonymkode: 7e1ab...9d8

• Liker 1
Skrevet

Jamen det er klart du føler det slik, det er jo et opioid. Du bør snarest begynne å trappe ned, så du ikke blir alvorlig avhengig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på det i 6 uker etter en komplisert operasjon . Fikk tidenes abstinenser da jeg skulle slutte (type angstanfall og svimmelhet) 

ville bedt om et annet legemiddel .. disse er ulovlige i andre land fordi de er så vanedannende 

Anonymkode: 716c3...6eb

Skrevet

Det du beskriver er bivirkninger av Tramadol. 
Vil nok lønne seg å trappe gradvis ned om du har brukt det over tid, men dette må du snakke med fastlegen om. 

Tramadol fjerner smertene men ikke årsak til smerter, så om ikke dette er gjort noe med, vil du få enda mer smerter når du slutter med Tramadol. 

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt et par av de der etter hodeskade men for min del så ble det motsatt, ble full av energi og var ikke måte på alt jeg fikk gjort de 3 dagene.

Anonymkode: 65dbf...850

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 18.04):

Jeg er revmatiker og fikk tramadol pga kroniske smerter. Jeg kuttet dem bare ut etterhvert for de hadde ingen effekt på smertene mine, men jeg fikk etterpå vite at det var visstnok vanlig å ikke få effekt til den type kroniske smerter.  Tretthetsfølelse, fatigue det har jeg men den er nok pga de kroniske smertene/ kronisk sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...