Gå til innhold

Andre menn som ser sammenhengen mellom kroner brukt på samboer/kona og hvor mye sex dere har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hele 2022 så har jeg hatt et lite eksperiment i det skjulte med min samboer. 

Ideen fikk jeg nyttårsaften i fjor, og etter tolv måneder mener jeg å ha nok data til å kunne ha en mening. Er det noe i myten om at kvinner byr mer på sex desto mer penger du bruker på henne. 

Å bruke penger er definert som

- Spandere ferie/avbrekk

- Spandere middag på restaurant

- Kjøpe blomster eller annet

- Spandere klær når vi drar sammen til butikken

Om oss, vi nærmer oss femti med stormskritt. Lever et interessant liv på hver vår kant med interesser og arbeid, krangler sjelden, sex  1 til 3 ganger i uken. Oftere sex 1 gang enn 3 ganger i uken. Hun er uten barn, jeg har en voksen datter. 

Vi har vært sammen i 18 år, samboere i 17 av de. Siden jeg har større fleks på jobb så er det jeg som gjør mesteparten av husarbeid som rydding, støvsuging, klesvask, oppvask, middagslaging.. I tid bruker jeg vel >80 % og hun < 20 % på husarbeid. 

Eksperimentet er delt opp i måneder, i de månedene jeg var veldig spandabel og andre måneder hvor jeg ikke brukte en krone på henne, men kun meg selv.

Hvordan tror dere det gikk? 

Anonymkode: 5fbfa...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du har blitt singel.

• Liker 5
Skrevet

Hulderen skrev (Akkurat nå):

Jeg tror du har blitt singel.

Hvorfor tror du det?

TS

Skrevet

Sist, men ikke minst. I løpet av det året som har gått, hvor mange ganger tror dere samboer kjøpte og spanderte på meg? 

Mvh TS

Skrevet

Jeg bare tipper vilt, og antar at det faktisk var noe i den teorien…? 

Kan tenke meg at jeg som kvinne hadde vært mer i det romantiske hjørnet om jeg fikk blomster, eller det var reservert bord på en finere restaurant…? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har også et eksperiment gående. Viser seg at det blir mye mer sex på meg med typen når han har det bra med seg selv, er fornøyd med livet og får se sexy undertøy og spise hjemmelagd mat. Rart det der. 

Anonymkode: f17ea...006

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Han liker å forsørge for meg. Syns det er ganske turn-on. Så sex får han uansett hvordan jeg har det. Liker tanken på at han eier meg. 

Anonymkode: 6b7a0...937

Skrevet

Her har vi masse sex, og vi tjener ca. likt. Men han tar mye i huset og kjøring av ungene, vi går ut og spiser et par ganger i måneden, og vi har kvalitetstid sammen hver kveld.

Jeg tipper at du har mer sex nå. Ikke på grunn av penger, men fordi kona di får:

-avbrekk (hvile, hodet på andre tanker)

-blomster (oppmerksomhet, tegn på at du ser henne for annet enn mor og husmor)

-restaurantmiddag (hun får pyntet seg, får avbrekk fra hverdagen og slipper matlaging og oppvask).

Anonymkode: cf8c2...32a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

I hele 2022 så har jeg hatt et lite eksperiment i det skjulte med min samboer. 

Ideen fikk jeg nyttårsaften i fjor, og etter tolv måneder mener jeg å ha nok data til å kunne ha en mening. Er det noe i myten om at kvinner byr mer på sex desto mer penger du bruker på henne. 

Å bruke penger er definert som

- Spandere ferie/avbrekk

- Spandere middag på restaurant

- Kjøpe blomster eller annet

- Spandere klær når vi drar sammen til butikken

Om oss, vi nærmer oss femti med stormskritt. Lever et interessant liv på hver vår kant med interesser og arbeid, krangler sjelden, sex  1 til 3 ganger i uken. Oftere sex 1 gang enn 3 ganger i uken. Hun er uten barn, jeg har en voksen datter. 

Vi har vært sammen i 18 år, samboere i 17 av de. Siden jeg har større fleks på jobb så er det jeg som gjør mesteparten av husarbeid som rydding, støvsuging, klesvask, oppvask, middagslaging.. I tid bruker jeg vel >80 % og hun < 20 % på husarbeid. 

Eksperimentet er delt opp i måneder, i de månedene jeg var veldig spandabel og andre måneder hvor jeg ikke brukte en krone på henne, men kun meg selv.

Hvordan tror dere det gikk? 

Tenk så artig det hadde vært om en kvinne hadde skrevet et tilsvarende innlegg – at hun førte statistikk over hvor mye penger hun brukte på mannen i forhold til hvor mye han f.eks giddet å lytte til henne…

Hadde ikke det vært en gøyal greie, damer?

Ikke det?

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
ClausSaus skrev (3 minutter siden):

Tenk så artig det hadde vært om en kvinne hadde skrevet et tilsvarende innlegg – at hun førte statistikk over hvor mye penger hun brukte på mannen i forhold til hvor mye han f.eks giddet å lytte til henne…

Hadde ikke det vært en gøyal greie, damer?

Ikke det?

Overhodet ikke. Og essensen i HI er heller ikke penger, men avbrekk fra hverdagen, romantikk og avlastning. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Overhodet ikke. Og essensen i HI er heller ikke penger, men avbrekk fra hverdagen, romantikk og avlastning. 

Bare tenk hvordan "avbrekk fra hverdagen, romantikk og avlastning" kunne påvirket hvor mye han giddet å lytte til deg…?

Skrevet

Det er kjærlighetsspråk.. og vi snakker forskjellig kjærlighetsspråk. 

Det er 5 av dem. 

Det som er viktig for en, behøver ikke å være viktig for en annen. 

Anonymkode: 67300...d2a

• Liker 2
Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Bare tenk hvordan "avbrekk fra hverdagen, romantikk og avlastning" kunne påvirket hvor mye han giddet å lytte til deg…?

Jeg har en mann som lytter til meg. Fordi jeg har valgt en slik mann. Hvilken kvinne har TS valgt? En superdydig en, som ikke har sex mens hun er singel, for moralens skyld? Da kan han skylde seg selv. Han så jo hva han fikk i utgangspunktet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har en mann som lytter til meg. Fordi jeg har valgt en slik mann. Hvilken kvinne har TS valgt? En superdydig en, som ikke har sex mens hun er singel, for moralens skyld? Da kan han skylde seg selv. Han så jo hva han fikk i utgangspunktet.

Det at hun ikke sprer beina for kreti og pleti betyr da ikke at hun ikke liker sex…?

Er du en av disse som tror at "glad i sex" og "tømmestasjon for enhver villig partysvenske" er det samme? 

• Liker 1
Skrevet

:popcorn:

Anonymkode: 6bc1a...f69

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror at du ikke har peiling, men har laget tråden for å fore ditt eget ego. 

De tingene som er viktig for meg har du utelatt. De er ikke engang med i tråden. 

Du hadde fått null sex av meg. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tipper du fikk mest de månedene du gav ingenting av dette du har nevnt.

Skrevet

Og jeg kan fortelle psykologien bak, hvis jeg har rett😁

Skrevet

La oss si det slik da, eksperimentet ditt førte tydeligvis til at du fikk mer sex. (med mindre du er dame og troller for å bevise et poeng også). 

Jeg har aldri mistet lysten på sex, men jeg hadde selvfølgelig funnet en liten gnist i å bli behandlet bra? Best av alt, eksperimentet beviser ingenting angående penger, for det handler om å VISE følelser, og hvem hadde ikke satt pris på sånt? Og det trenger jo overhode ikke å koste penger heller. Så om du "fikk" mer sex beviser det bare at når man legger ned minimalt med effort og får partneren sin til å føle seg verdsatt går det bedre. Sjokk ;)

• Liker 4
Skrevet
ClausSaus skrev (8 minutter siden):

Det at hun ikke sprer beina for kreti og pleti betyr da ikke at hun ikke liker sex…?

Er du en av disse som tror at "glad i sex" og "tømmestasjon for enhver villig partysvenske" er det samme? 

Du vet godt at det ikke er det jeg mente. Men en dame som velger å gå uten sex i flere år som singel, liker sannsynligvis ikke sex. Da kan ikke mannen forvente at hun vil være er vilt sexdyr i ekteskapet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...