Gå til innhold

Jeg har brukt strøm som en galning siden i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ifølge VG taper man penger om man ikke bruker strøm de to siste dagene dette året. Så nå har jeg brukt strøm som en galning siden i går. Rene badstuen her hjemme. Jeg håper ikke VG har lurt meg sånn at jeg får en giga-regning neste måned. Da klikker det for meg. 

Anonymkode: 26763...532

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs jo hvilken avtale du har. 

• Liker 1
Skrevet

Lønner seg å lese mer enn overskriften 😅

Anonymkode: 38e12...f8f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja, det kan jo påvirke fastleddet da.

Anonymkode: a9e4d...662

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ifølge VG taper man penger om man ikke bruker strøm de to siste dagene dette året. Så nå har jeg brukt strøm som en galning siden i går. Rene badstuen her hjemme. Jeg håper ikke VG har lurt meg sånn at jeg får en giga-regning neste måned. Da klikker det for meg. 

Forutsatt at du har spot timepris uten stort påslag og ikke går over neste fastleddstrinn for nettleien har VG rett.

Jeg har vasket og tørketromlet mye klær, dusjet lenge og vel, lekt at jeg er i syden i stua, og luftet ekstra godt de siste 3 dagene. Å få betalt for å bruke strøm er digg!

Anonymkode: 67ea7...da8

Skrevet

Husk at det er dumt å sløse, en av grunnene til at prisen er høy, er at strøm ikke er noe vi har ubegrenset av.

Anonymkode: 43457...a79

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du om det. 

Anonymkode: 0ac0e...392

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Tja, det kan jo påvirke fastleddet da.

Anonymkode: a9e4d...662

Jepp, havner man over på neste nivå koster det fort flere hundrelapper ekstra og det klarer man aldri å spare inn på økt forbruk en dag eller to med negative strømpriser. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Husk at det er dumt å sløse, en av grunnene til at prisen er høy, er at strøm ikke er noe vi har ubegrenset av.

Dette er feil. Norge produserer mellom 106 og 110% av det norske behovet. 

Slutt å hør på politikere og klimaaktivister.

Grunnen til at strømprisen er høy er utelukkende fordi politikerne (valgt av folket) har ødelagt en av de få tingene som faktisk virket her i landet.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Forutsatt at du har spot timepris uten stort påslag og ikke går over neste fastleddstrinn for nettleien har VG rett.

Jeg har vasket og tørketromlet mye klær, dusjet lenge og vel, lekt at jeg er i syden i stua, og luftet ekstra godt de siste 3 dagene. Å få betalt for å bruke strøm er digg!

Anonymkode: 67ea7...da8

Ja, det er hverdagen for oss med fastpris. Ser nå at vi får tilbake 224 øre pr kw. Jeg har brukt 4300 kw.

Anonymkode: 25aa6...e0c

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, det er hverdagen for oss med fastpris. Ser nå at vi får tilbake 224 øre pr kw. Jeg har brukt 4300 kw.

Tungt forbruk det. Vi havner på drøye 2300kWh og da varmer vi opp to bygninger på til sammen 250m2 til 25 grader, forsyner 2 husholdninger med strøm, varme og varmtvann og lader opp to elbiler.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan jeg spørre hva du bruker strøm på? Jeg har nemlig aldri vært over 1500 kWh på en måned, verken i enebolig eller leilighet

Anonymkode: 39549...751

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hahaha! Er det noe vi har så er det strøm. Selv om det bøtter ned uke etter uke, måned etter måned så øker prisene. Det henger ikke på greip. Norge eksporterer til utlandet, men vi sitter her hjemme og fryser. Det er gjerne ikke ubegrenset, men det skyldes jo at strømmen blir eksportert. Prioriteringen er feil.

Anonymkode: 61bb4...af6

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Du må regne med 6000 NOK, så rik blir du ikke, som en galning nivå er estimert til 4300 KwT

Endret av NakenPanda
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre hva du bruker strøm på? Jeg har nemlig aldri vært over 1500 kWh på en måned, verken i enebolig eller leilighet

Anonymkode: 39549...751

Man kan si at jeg ikke har spart på den. Snarere tvert om.

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (12 timer siden):

Tungt forbruk det. Vi havner på drøye 2300kWh og da varmer vi opp to bygninger på til sammen 250m2 til 25 grader, forsyner 2 husholdninger med strøm, varme og varmtvann og lader opp to elbiler.

Ja, det er tungt. Normalt ville jeg ligget på 1800-2000 kw.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...