Gå til innhold

Innafor å be om kvittering fra giver for å bytte julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig! Flaut å forklare for giver om et halvt år at gaven ikke passet/falt i smak og bare var stuet bort.

Anonymkode: 17315...266

Vi hadde en tante som hadde kjøpt en stor bolle,te lys holdere etc som matchet på sommeren....når vi fikk den på jul kunne vi ikke bytte den da det var sommer vare...den ble liggende på loftet i flere år før vi gav den bort..

Fått masse gensere og barnespill vi ikke fikk byttet uten kvittering...i sommer gav jeg bort 7 spill fra bursdag/ jul som sønnen min ikke ville ha ( ikke hans type spill)og som ikke hadde bytte lapp og vi ikke fikk byttet.

Også gikk bort masse klær i løpet av årene som vi ikke fikk med bytte lapp

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som tenker på at det kan ligge en innsatts og tanke bak gaven og at giver kan bli lei seg om man ber om kvittering (som egentlig er penger) for å bytte den ut?

Anonymkode: ad368...afb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi spurte om giver ønsket å ordne bytte selv (to par sko) eller om hen ønsket å sende kvittering (mail) slik at vi kan ordne det, da det ikke fulgte med returlapp i eskene. 

Anonymkode: 1a922...e0e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi spurte om giver ønsket å ordne bytte selv (to par sko) eller om hen ønsket å sende kvittering (mail) slik at vi kan ordne det, da det ikke fulgte med returlapp i eskene. 

Anonymkode: 1a922...e0e

Så frekt å spørre om andre kan ordne dette for deg!

Blir så satt ut av folk.

• Liker 2
Skrevet

Du skal kunne bytte i butikken dersom varen ikke er utgående, eller bytte inn og kjøpe noe dyrere eller tilsvarende. 

Synes byttelapp skal være med dersom det er gave uansett. 
Men jeg vet at enkelte som gir gaver har den holdningen at de får ta det de får.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er frekt. Noen har brukt tid på å plukke ut den gaven til deg. Om du ikke liker det eller det er feil str så fiks det uten å spør giver. Vær litt takknemlig. 

Anonymkode: c0675...81e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (8 minutter siden):

Du skal kunne bytte i butikken dersom varen ikke er utgående, eller bytte inn og kjøpe noe dyrere eller tilsvarende. 

Synes byttelapp skal være med dersom det er gave uansett. 
Men jeg vet at enkelte som gir gaver har den holdningen at de får ta det de får.

Selvfølgelig, gaver er ikke noe man har krav på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å be om kvittering er jo som å be om å få se prisen, ikke ok på en gave man har fått. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (39 minutter siden):

Dette erikke noe du har krav på uten byttelapp nei.

Anonymkode: f6d8b...28d

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Dette erikke noe du har krav på uten byttelapp nei.

Hvis det er en vare butikken har, kan en kunde få bytte og ta et dyrere eller tilsvarende produkt jo. Ellers synes jeg det er dårlig service.

Men penger tilbake er ikke noe man har krav på. 

Endret av Avstand
AnonymBruker
Skrevet
Avstand skrev (2 minutter siden):

Hvis det er en vare butikken har, kan en kunde få bytte og ta et dyrere eller tilsvarende produkt jo. Ellers synes jeg det er dårlig service.

Men penger tilbake er ikke noe man har krav på. 

Ja vi begge kan synes det ja, men det er ingenting en har krav på.

Byttelapp er viktig av flere grunner, ikke bare som bevis på hvilken butikk den er fra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kanskje det er meningen at man skal bytte julegaver i andre varer, og ikke gi penger tilbake? 

Syntes deg er litt frekt å bytte gavene inn i penger. Å bytte det inn i varer fra samme butikk er mer ok. 

Anonymkode: ecf17...cac

Det kan da ikke være mange butikker som gir ut penger lenger. Er ikke byttelapp eller tilgodelapp det som brukes overalt nå?

AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (1 time siden):

Det kan da ikke være mange butikker som gir ut penger lenger. Er ikke byttelapp eller tilgodelapp det som brukes overalt nå?

Jo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...