AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Må man ha det? Vi blir veldig mange i konfirmasjonen. Og flere fra forskjellige land. Mannen har familie i Tyskland, Frankrike og Nederland. Så er det mine venner og familie her i Norge. Blir litt språkproblemer. Så tenkte at de kan sitte sammen med de som de kjenner. Blir vanskelig å plassere alle med bordkort. Eller blir det dumt? Anonymkode: 83bde...069
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Jeg tenker at hvis man ikke har bordkort blir det kanskje enda vanskeligere? Vi har hatt to konfirmasjoner siste åra. Gutter, som ikke har hatt lyst til å sitte i timesvis og dille med personlige bordkort😉 Vi har kjøpt enkle, hvite bordkort på Nille (slike som står av seg selv når man bretter dem på midten). Så har vi satt oss ned med papir og blyant, tegnet bordet og planlagt hvor de forskjellige skal sitte. Konfirmanten har skrevet på kortene med svart finpenn. Enkelt, pent og praktisk. Det er ikke bare lett for gjestene å plassere seg selv heller, og dere har jo mulighet til å ta hensyn til alt dere tenker er lurt😊 Anonymkode: 418fc...6f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 Ville absolutt hatt bordkort. I våre konfirmasjoner har jeg satt familiene sammen, slik at alle har noen de kjenner rundt seg. Mingle og bli kjent kan de gjøre før og etter mat. Slik slipper man at det blir enslige plasser ledige innimellom. Til kaffe og kaker har vi delt opp bordene i småbord. Bordkortene har jeg bestilt på nett, med bilde av ungdommen og med en hilsen bak. Anonymkode: 7ac3e...1d9 2
Arkana Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Nei, du trenger absolutt ikke ha bordkort om du ikke ønsker det. Du står helt fritt til å gjøre akkurat det du vil. Du kan evt ta en variant hvor du har bordkort for konfirmanten og foreldrene som jo skal sitte rett ved siden av, og så la resten være fritt. Folk som trives sammen vil sette seg sammen og det blir ofte hyggeligere framfor å bli plassert med noen som vert(inn)en tror at man trives med selv om det ikke stemmer og i tillegg unngår du følelsen av å være den som ble plassert på B-bordet eller lengst unna konfirmanten. 1
Eva-Lena Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Jeg ville hatt bordkort for konfirmanten, foreldrene, søsken og besteforeldre. Ellers kan de andre sitte hvor de vil.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Risikoen ved å ikke ha bordkort er at noen ender opp med å få den siste plassen ved et bord, og dermed havne med noen de ikke kjenner. I dette tilfelle noen de ikke en gang kan snakke med. I noen familier går dette bra, ved at folk tar initiativ til å bytte plasser selv. I andre vil dette føre til at noen lider i stillhet. Anonymkode: b129b...6a5 1
svartkatt Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 Be folk ha med innbydelsen og sett disse ut etterhvert som de kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå