AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #21 Skrevet 31. desember 2022 Avholdsfolk som absolutt skal gni det inn hos andre er de verste. Jeg personlig bryr meg lite om folk ikke drikker og har lite behov for å gni det inn hos folk som ikke drikker siden jeg selv gjør det. Det burde gjelde alle veier Anonymkode: 2310c...a07 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #22 Skrevet 31. desember 2022 Jeg nærmer meg 40 nå og drikker ca 1 gang i mnd med venninner. Mengden varierer, men det hender absolutt at vi er på en hos snurr sammen. Elsker disse kveldene der vi skravler om alt mulig, ler og koser oss! Drikker aldri ellers. For meg er alkohol en rus jeg har stor respekt for Anonymkode: dc83d...a57 4 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #23 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har inntrykk av at mange av dei som drikker skjelden drikker seg sveiseblinde når dei gjør det og derfor ser på andre som for eks tar seg ett glass vin på kvelden som uansvarlige siden en ikke ser forskjellen på det å drikke 1-2 glass vin og det dei selv gjør når dei drikker. Anonymkode: b5122...ff1 Dette! Spot on. Anonymkode: 643c4...e7e 7
Jdz Skrevet 31. desember 2022 #24 Skrevet 31. desember 2022 Personlig synes jeg det er skremmende at enkelte bryr seg så fryktelig mye om hvordan andre velger å leve livet sitt. 12 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #25 Skrevet 31. desember 2022 Misjonerende avholdsfolk er som andre som prøver å prakke på noen sin religion, forkastelig. Det er helt irrelevant at jeg drikker mer enn ett glass vin under en håndfull ganger i året. Har drukket ett glass hvitvin i jula. Mannen min kan ta ett glass vin eller en øl til maten innimellom. Ungene har aldri sett oss brisne engang. Det er mitt valg hva jeg gjør om jeg hadde tatt ett glass til maten nå og da eller ikke. Anonymkode: b7c16...5ec 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #26 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg syns det er litt skremmende med Helsedirektoratet sine anbefalinger for alkohol. Under 14 enheter i uken for kvinner og 21 enheter for menn er innafor sier de. Ikke rart samfunnet vårt er som det er da. Anonymkode: 8553c...51b Og en enhet er 0,33. Dersom man drikker en 0,5 så tilsvarer det jo 1,5 av de 14 enhetene. Anonymkode: 51a1b...7bd 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 31. desember 2022 #27 Skrevet 31. desember 2022 Så lenge folk ikke gjør noe som går ut over andre så bryr ikke jeg meg om de drikker et glass cola eller et par flasker vin for å kose seg.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #28 Skrevet 1. januar 2023 Ts her. Jeg er ikke avholds og sitter ikke på noen «høy hest» som skrvet her. Eneste grunnen til at jeg skrev hva mine drikkevaner er, var fordi jeg vet det ville bli spekulert i dersom jeg ikke skrev noe. Mener heller ikke at man ikke kan ta seg et glass til maten, men om dere gidder å lese HI før dere går i forsvar hadde det vært fint. Der poengterer jeg at jeg snakker om folk som ikke klarer å la være å ta det glasset i jula eller som ikke klarer å la være å drikke på to uker etc Anonymkode: fc48b...245 5
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 1. januar 2023 #29 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ts her. Jeg er ikke avholds og sitter ikke på noen «høy hest» som skrvet her. Eneste grunnen til at jeg skrev hva mine drikkevaner er, var fordi jeg vet det ville bli spekulert i dersom jeg ikke skrev noe. Mener heller ikke at man ikke kan ta seg et glass til maten, men om dere gidder å lese HI før dere går i forsvar hadde det vært fint. Der poengterer jeg at jeg snakker om folk som ikke klarer å la være å ta det glasset i jula eller som ikke klarer å la være å drikke på to uker etc Anonymkode: fc48b...245 Hvorfor er det skremmende for deg at noen ikke klarer å lage være å ta det glasset i jula? Hvordan påvirker det deg negativt?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #30 Skrevet 1. januar 2023 c_buk skrev (På 31.12.2022 den 13.40): Kan snu den litt jeg ts. Jeg drikker aldri for å bli full. Er mange mange år siden sist jeg var full. Om noe synes jeg faktisk ditt forhold til alkohol er langt mer problematisk enn å ta seg et glass vin til maten. Du bruker jo alkohol som et festmiddel for å oppnå rus. Jeg er helt enig med deg. Jeg er oppvokst med foreldre som tok seg et glass vin til maten, eller som kos lørdagskveld. Var normalt, som at vi barna hadde lørdagsgodt. Det ble kosen med det glasset, og ikke for å bli beruset. Jeg drakk også slik da jeg begynte å drikke alkohol, og har fortsatt med det. Kan drikke noe mer ved en festlig anledning innimellom, men det å drikke seg møkkfull har jeg aldri sett sjarm eller glede med. Så møtte jeg min mann, som ikke skjønte vitsen med å ta seg ett glass vin. Alkohol var for å bli beruset. Det ble lenge en utfordring mellom oss, men heldigvis tok han etter meg etterhvert. Nå kan vi gjerne dele en flaske vin en kveld, mens vi sitter og prater koselig sammen. En flaske vin delt på to over flere timer er ikke lenger meningsløst for ham, selv om det blir ingen beruselse. Bare ett glass til mat er nå også kos for ham. Jeg ser ingen årsak til å kutte ut alkohol. Jeg har ingen problemer med det, og velger fort bort vin om for eksempel barn (store nå) er hos venner/ute, og det er sjanse for at de trenger å bli hentet. Det er kos, men nødvendig er det ikke. Jeg ser ingen grunn til noe hvit måned uten alkohol. Når folk som ikke har problemer med at de drikker for mye og ofte sier at de skal ha det skjønner jeg det egentlig ikke. Det er folk som har problemer med alkohol, og med å drikke seg full, som trenger slikt. Drikker man for å bli full en dag i uka har man et mer problematisk forhold til alkohol enn om man drikker ett glass vin tre ganger i uka. Anonymkode: 34138...8dd 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #31 Skrevet 1. januar 2023 Anonym Brukar0 skrev (1 time siden): Hvorfor er det skremmende for deg at noen ikke klarer å lage være å ta det glasset i jula? Hvordan påvirker det deg negativt? Jeg er ikke TS, men det påvirker meg kraftig at barn blir utsatt for rusa foreldre i jula, og barn merker at foreldrene har drukket lenge før en tror og de blir utrygge av at foreldrene endrer seg. Det er nok veldig mange som hevder at de tar seg 1 glass og så er det snakk om minimum 3 glass som barna merker godt. Du vet, du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. Anonymkode: e7655...708 1 1 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 1. januar 2023 #32 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke TS, men det påvirker meg kraftig at barn blir utsatt for rusa foreldre i jula, og barn merker at foreldrene har drukket lenge før en tror og de blir utrygge av at foreldrene endrer seg. Det er nok veldig mange som hevder at de tar seg 1 glass og så er det snakk om minimum 3 glass som barna merker godt. Du vet, du skal ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv. Anonymkode: e7655...708 Hvor i hi har ts skrevet noe om drikking med barn til stede?
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #33 Skrevet 1. januar 2023 Jeg synes også det er merkelig med mennesker som drikker såpass regelmessig at de snakker om en hvit uke eller måned. Dette tyder jo på daglig inntak av alkohol året rundt, da er man hvertfall alkis mener nå jeg. Jeg drikker inn i mellom til maten eller tar meg en fest noen få ganger i året. Men jeg drikker ikke regelmessig. Anonymkode: ff603...ae2 1 2
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 1. januar 2023 #34 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes også det er merkelig med mennesker som drikker såpass regelmessig at de snakker om en hvit uke eller måned. Dette tyder jo på daglig inntak av alkohol året rundt, da er man hvertfall alkis mener nå jeg. Jeg drikker inn i mellom til maten eller tar meg en fest noen få ganger i året. Men jeg drikker ikke regelmessig. Anonymkode: ff603...ae2 Jeg kunne sagt at jeg skulle ta en hvit måned, men det betyr ikke at jeg drikker hver dag året rundt. Det er bare et uttrykk eller en spøk eller en unnskyldning for ikke å bli med på fest. At du tolker det folk sier i verste mening betyr ikke at de er "alkiser".
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #35 Skrevet 1. januar 2023 Jeg føler man fikk et godt innblikk i hvor stort problem mange voksne mennesker har med alkohol når vinmonopolene i Oslo stengte ned under koronaen; og folk ble hysteriske, reiste langt av gårde, sto i lange køer, dreit i alt som het korona, for alkohol!! 🤪 Det er mange i Norge som har et problematisk forhold til alkohol, som ikke vet det en gang. For det burde ikke være et problem å kunne gå en helg uten. Jeg mener det er problematisk når alt noen ser frem til når helga starter er den kalde pilsen eller glasset med rødvin. Anonymkode: 2340e...e8b 4 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #36 Skrevet 1. januar 2023 Anonym Brukar0 skrev (1 time siden): Jeg kunne sagt at jeg skulle ta en hvit måned, men det betyr ikke at jeg drikker hver dag året rundt. Det er bare et uttrykk eller en spøk eller en unnskyldning for ikke å bli med på fest. At du tolker det folk sier i verste mening betyr ikke at de er "alkiser". Merkelig spøk. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler man fikk et godt innblikk i hvor stort problem mange voksne mennesker har med alkohol når vinmonopolene i Oslo stengte ned under koronaen; og folk ble hysteriske, reiste langt av gårde, sto i lange køer, dreit i alt som het korona, for alkohol!! 🤪 Det er mange i Norge som har et problematisk forhold til alkohol, som ikke vet det en gang. For det burde ikke være et problem å kunne gå en helg uten. Jeg mener det er problematisk når alt noen ser frem til når helga starter er den kalde pilsen eller glasset med rødvin. Anonymkode: 2340e...e8b Dette 100%! Det var flaut å se alle dem som desperat jaktet etter alkohol. Polet ol har heller aldri gått så bra som under nedstengingen, da folk ikke kunne gå ut på byn, eller handle i utlandet. Folk må gjerne drikke seg ihjel for min del, det som er skremmende er alle barna som opplever fyll og utrygghet. Anonymkode: 4dd6a...93e 2 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 1. januar 2023 #37 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merkelig spøk. Dette 100%! Det var flaut å se alle dem som desperat jaktet etter alkohol. Polet ol har heller aldri gått så bra som under nedstengingen, da folk ikke kunne gå ut på byn, eller handle i utlandet. Folk må gjerne drikke seg ihjel for min del, det som er skremmende er alle barna som opplever fyll og utrygghet. Anonymkode: 4dd6a...93e Nei, det er en helt ordinær spøk. Ikke alle som tar seg selv så jævla høytidelig at de ikke kan spøke på egen bekostning.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #38 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg føler man fikk et godt innblikk i hvor stort problem mange voksne mennesker har med alkohol når vinmonopolene i Oslo stengte ned under koronaen; og folk ble hysteriske, reiste langt av gårde, sto i lange køer, dreit i alt som het korona, for alkohol!! 🤪 Det er mange i Norge som har et problematisk forhold til alkohol, som ikke vet det en gang. For det burde ikke være et problem å kunne gå en helg uten. Jeg mener det er problematisk når alt noen ser frem til når helga starter er den kalde pilsen eller glasset med rødvin. Anonymkode: 2340e...e8b Det samme gjelder alt gnålet om taxfree-kvota. Anonymkode: 20537...937
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #39 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 13.45): Jeg skjønner fremdeles ikke hva ved fylle betyr. Er det dialekt? Anonymkode: 6cd8e...f11 Ved fylle. At jeg bruker kun alkohol i de sammenhenger fylle skal oppnås. Anonymkode: 7d082...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #40 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ved fylle. At jeg bruker kun alkohol i de sammenhenger fylle skal oppnås. Anonymkode: 7d082...cbe Fylle? Haha Anonymkode: 52bdd...059 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå