AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Vi samles alltid hos en an mine søsken på nyttårsaften. Dette er tradisjon. I de siste årene har det begynt å bli noe jeg ikke lenger ser frem til. Dette pga mat. Vi ser helt ulikt på dette. Virker som mitt søsken trives godt med å være vert, men mindre med matlagingen. Har derfor vert veldig på tilbudssiden og spurt om de ønsker hjelp og at vi kan lage noen sideretter og ta med. Dette blir blankt avvist, noe vi selvsagt respekterer. Jeg tenker at folk som lager mat på den måten de gjør det på en stor dag, umulig kan ha noe glede av matlaging. Det er null kjærlighet. Mens de mener at maten er topp og god nok. Enig sånn normalt, men akkurat på nyttårsaften syns jeg ikke noe om ertestuing i pose, ferdig kålrotstappe i pose og pulversaus. Luftet dette for et annet søsken som kalte meg og min mann for matsnobber og at «alle» andre også bruker poser. Er vi matsnobber bare fordi vi ikke er så fan av posemat i selskap, og er det altså så vanlig å ikke lage maten fra bunnen? Anonymkode: d95a2...828 9 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 31. desember 2022 Nei, dere er ikke matsnobber. Anonymkode: 4250f...112 40 5 5
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 (endret) Jeg ville ikke kalt dere matsnobber, men at du ikke ser fram til å feire nyttår sammen med familien pga de gjør ting annerledes enn dere syns jeg er spesielt. Det viktigste er å være sammen med sine kjære, ikke maten de serverer. Dere kan lage maten på deres måte hver dag resten av året. Endret 31. desember 2022 av Anonym Brukar0 Skrivefeil
Populært innlegg Hjerte Skrevet 31. desember 2022 Populært innlegg #4 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vi samles alltid hos en an mine søsken på nyttårsaften. Dette er tradisjon. I de siste årene har det begynt å bli noe jeg ikke lenger ser frem til. Dette pga mat. Vi ser helt ulikt på dette. Virker som mitt søsken trives godt med å være vert, men mindre med matlagingen. Har derfor vert veldig på tilbudssiden og spurt om de ønsker hjelp og at vi kan lage noen sideretter og ta med. Dette blir blankt avvist, noe vi selvsagt respekterer. Jeg tenker at folk som lager mat på den måten de gjør det på en stor dag, umulig kan ha noe glede av matlaging. Det er null kjærlighet. Mens de mener at maten er topp og god nok. Enig sånn normalt, men akkurat på nyttårsaften syns jeg ikke noe om ertestuing i pose, ferdig kålrotstappe i pose og pulversaus. Luftet dette for et annet søsken som kalte meg og min mann for matsnobber og at «alle» andre også bruker poser. Er vi matsnobber bare fordi vi ikke er så fan av posemat i selskap, og er det altså så vanlig å ikke lage maten fra bunnen? Anonymkode: d95a2...828 Jeg lager festmaten fra bunnen og synes det blir mye bedre, men jeg har også folkeskikk nok til å ikke klage på maten jeg får servert. Hverken til verten eller til andre. Ja, du er en matsnobb. 47 3 11
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Ja, det er spesielt å ikke glede seg til feiring pga posesuppe... Dere får spise litt mindre bare, hvis dere ikke liker maten. De fleste har jo uansett overgått kaloriinntaket de bør ligge på i julen. Anonymkode: f6451...fb6 16 2 2
Ullvott Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Dere er selve definisjonen på matsnobber, der dere rakker ned på folk som gjør ting på andre måter enn dere selv, og synes at dere er så mye bedre enn dem. Klikk for definisjon: https://naob.no/ordbok/matsnobb 30 10
exictence Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 Dere må gjøre det dere har lyst til når dere skal ha besøk hjem. Så må de andre få gjøre det de synes, og dere må akseptere det. Jeg forstår de godt. 8
svartkatt Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 Hvis det er hos samme hvert år, hva med å rotere? Kan skjønne du vil ha bedre mat, men du greier jo spise den maten. Eller du kan foreslå ferdig mat som varmes i vannbad til neste gang. Hvis ikke det og er for dårlig da.. Personlig foretrekker jeg det over pulvermat. 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #9 Skrevet 31. desember 2022 Dere er vel faktisk rett og slett definisjonen på å være matsnobb. Anonymkode: f0946...f70 15 4
Kjetil E Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi samles alltid hos en an mine søsken på nyttårsaften. Dette er tradisjon. I de siste årene har det begynt å bli noe jeg ikke lenger ser frem til. Dette pga mat. Vi ser helt ulikt på dette. Virker som mitt søsken trives godt med å være vert, men mindre med matlagingen. Har derfor vert veldig på tilbudssiden og spurt om de ønsker hjelp og at vi kan lage noen sideretter og ta med. Dette blir blankt avvist, noe vi selvsagt respekterer. Jeg tenker at folk som lager mat på den måten de gjør det på en stor dag, umulig kan ha noe glede av matlaging. Det er null kjærlighet. Mens de mener at maten er topp og god nok. Enig sånn normalt, men akkurat på nyttårsaften syns jeg ikke noe om ertestuing i pose, ferdig kålrotstappe i pose og pulversaus. Luftet dette for et annet søsken som kalte meg og min mann for matsnobber og at «alle» andre også bruker poser. Er vi matsnobber bare fordi vi ikke er så fan av posemat i selskap, og er det altså så vanlig å ikke lage maten fra bunnen? Anonymkode: d95a2...828 Er desverre noen som åpenbart lar seg påvirke alt for mye av den hjernedøde reklamen til Toro er det vel om hvor enkelt det er med deres ferdige produkter. Det er jo ren Bullshit. Minst like enkelt og 1000 ganger bedre og lage dette selv. 15 5
Svartfugl Skrevet 31. desember 2022 #11 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi samles alltid hos en an mine søsken på nyttårsaften. Dette er tradisjon. I de siste årene har det begynt å bli noe jeg ikke lenger ser frem til. Dette pga mat. Vi ser helt ulikt på dette. Virker som mitt søsken trives godt med å være vert, men mindre med matlagingen. Har derfor vert veldig på tilbudssiden og spurt om de ønsker hjelp og at vi kan lage noen sideretter og ta med. Dette blir blankt avvist, noe vi selvsagt respekterer. Jeg tenker at folk som lager mat på den måten de gjør det på en stor dag, umulig kan ha noe glede av matlaging. Det er null kjærlighet. Mens de mener at maten er topp og god nok. Enig sånn normalt, men akkurat på nyttårsaften syns jeg ikke noe om ertestuing i pose, ferdig kålrotstappe i pose og pulversaus. Luftet dette for et annet søsken som kalte meg og min mann for matsnobber og at «alle» andre også bruker poser. Er vi matsnobber bare fordi vi ikke er så fan av posemat i selskap, og er det altså så vanlig å ikke lage maten fra bunnen? Anonymkode: d95a2...828 Nei, snobbete er dere ikke, men det er jo bare mat. Jeg er enig i at hjemmelaget stort sett er bedre enn fra pose, men det viktigste er vel å samles til en hyggelig kveld? Jeg ville i alle fall ikke gjort meg til uvenner ned familie på grunn av dette, men det har du sikkert heller ikke tenkt å gjøre. 7 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 Svartfugl skrev (1 minutt siden): Nei, snobbete er dere ikke, men det er jo bare mat. Jeg er enig i at hjemmelaget stort sett er bedre enn fra pose, men det viktigste er vel å samles til en hyggelig kveld? Jeg ville i alle fall ikke gjort meg til uvenner ned familie på grunn av dette, men det har du sikkert heller ikke tenkt å gjøre. Må få presisere at vi absolutt ikke er uvenner over dette altså.. men vi kan sikkert roe oss litt ned mtp at vi legger mye vekt på skikkelig og god mat. Selskapet er topp ellers, men mangler prikken over ien når maten er smakløs og pregløs. Dette er bare vår mening. Ts Anonymkode: d95a2...828 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #13 Skrevet 31. desember 2022 Kan dere ikke invitere til dere neste år? Anonymkode: 03d3c...530 5 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #14 Skrevet 31. desember 2022 Nei, på ingen måte. Livet er for kort til å spise dårlig mat, særlig på slike høytidsdager. For meg vil det aldri være "bare mat". Selv til lunsjen på jobb foretrekker jeg å ta med meg, eller kjøpe, noe skikkelig. At man ser annerledes på verdien av kvaliteten på mat er helt ok. Men å begynne å kalle andre for stygge ord, det er ikke greit. I dette tilfellet ville jeg heller funnet venner med samme matinteresse dere kunne feire med. Så kan dere heller være sammen med søster og familie i situasjoner der maten ikke er en del av det. Anonymkode: 781d1...b7c 18 1
c_buk Skrevet 31. desember 2022 #15 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vi samles alltid hos en an mine søsken på nyttårsaften. Dette er tradisjon. I de siste årene har det begynt å bli noe jeg ikke lenger ser frem til. Dette pga mat. Vi ser helt ulikt på dette. Virker som mitt søsken trives godt med å være vert, men mindre med matlagingen. Har derfor vert veldig på tilbudssiden og spurt om de ønsker hjelp og at vi kan lage noen sideretter og ta med. Dette blir blankt avvist, noe vi selvsagt respekterer. Jeg tenker at folk som lager mat på den måten de gjør det på en stor dag, umulig kan ha noe glede av matlaging. Det er null kjærlighet. Mens de mener at maten er topp og god nok. Enig sånn normalt, men akkurat på nyttårsaften syns jeg ikke noe om ertestuing i pose, ferdig kålrotstappe i pose og pulversaus. Luftet dette for et annet søsken som kalte meg og min mann for matsnobber og at «alle» andre også bruker poser. Er vi matsnobber bare fordi vi ikke er så fan av posemat i selskap, og er det altså så vanlig å ikke lage maten fra bunnen? Anonymkode: d95a2...828 Nei, dere er ikke matsnobber på bakgrunn av dette. Jeg synes egentlig matsnobb er et kompliment. 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #16 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kan dere ikke invitere til dere neste år? Anonymkode: 03d3c...530 Har prøvd flere ganger, men de vil bare være hos seg. Enklere for oss og komme til de pga ulike praktiske ting. Har som sagt også tilbydd oss å bidra på matfronten. Men men. Anonymkode: d95a2...828 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #17 Skrevet 31. desember 2022 Er det så farlig med pose ditt og datt en dag i året altså? Dere benytter dere tydeligvis aldri av det ellers så.. tror dere overlever. Anonymkode: e6f33...bc9 13 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #18 Skrevet 31. desember 2022 Jeg lager alt fra bunn, men når jeg er gjest er jeg glad og lykkelig for å få gå til dekket bord. Ferdigkjøpt kålrabistappe inneholder det samme som den du lager selv. Noen Torosauser er helt ok. Det viktigste er det sosiale, og at ingen krangler pga bagateller, som sausen. Du er både matsnobb og uhøflig. Anonymkode: 4c37c...6f7 12 4
Curiousine Skrevet 31. desember 2022 #19 Skrevet 31. desember 2022 Jeg lager også alt fra bunnen så forstår godt du liker det best. Men jeg hadde nok ikke klaget på maten til et annet søsken 😅 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #20 Skrevet 31. desember 2022 Jeg er enig i at hjemmelaget er best, men å påpeke det er uhøflig. Dere har vel takket ja til invitasjonen frivillig. Så, dere er ikke matsnobber, bare uhøflige. Anonymkode: e68bc...31e 8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå