AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Nå har vi her middags selskap i dag og vi er totalt 6 stk, jeg har allerede nok porsjoner til. Nå har han ene kompisen vår spurt om han kan ta med seg 2 stk.. en som vi kjenner (bekjent) og en som vi ikke kjenner og vi har ikke nok mat til flere.. jeg skulle for og si at jeg synes er trist at andre skal feire nyttår alene og ikke kan være med men siden vi skal til byen så er det en annen sak, er bare mat jeg ikke har nok til å servere til andre jeg ikke kjenner, da jeg vil ha mine nærmeste venner og samboer sine på middag var det frekt av meg og si at han kan treffe dem på byen når vi skal der? Anonymkode: dafb6...43b
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Litt sent å få beskjed om ekstra gjester nå ja, maten er vel kjøpt inn og beregnet, og står kanskje allerede i ovnen? Samtidig kan du vel si at de er velkommen etter maten? Hvis dere skal ut etter maten, så er jeg ening med deg at de kan møtes der. Men om det er noen timer imellom, synes jeg du skal invitere de inn. Og heller be vennene som har bedt de ta med ekstra snacks... Anonymkode: df049...33f 8 3
Marimba Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 Er det ikke kompisen som er litt frekk her? Man spør vel ikke samme dag som et middagsselskap om å ta med flere? 41 1
svartkatt Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Pluss to faktisk! Og ikke en av de er en kjæreste engang? Høres ut som to menn ekstra? Du må jo bare si du har ikke mat nok. Han kompisen som er invitert kunne heller ha takket nei og funnet på noe med de to. 9 1
Sunshineyellow Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Hvor mye mat har du handlet inn? Mulighet for å dele det du har på to til? Eller be vennen din om å kjøpe mer av det du skal ha (eks kalkunbryst). Enten levere til deg eller steke selv og ta med om det er litt avstand. Se på det sol positivt at noen ønsker å være sammen med dere ♡ 7
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Helt greit å si at det ikke passer, og at de må møtes senere. Anonymkode: 51e9f...c6d 4 1
cerruti Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå har vi her middags selskap i dag og vi er totalt 6 stk, jeg har allerede nok porsjoner til. Nå har han ene kompisen vår spurt om han kan ta med seg 2 stk.. en som vi kjenner (bekjent) og en som vi ikke kjenner og vi har ikke nok mat til flere.. jeg skulle for og si at jeg synes er trist at andre skal feire nyttår alene og ikke kan være med men siden vi skal til byen så er det en annen sak, er bare mat jeg ikke har nok til å servere til andre jeg ikke kjenner, da jeg vil ha mine nærmeste venner og samboer sine på middag var det frekt av meg og si at han kan treffe dem på byen når vi skal der? Anonymkode: dafb6...43b Utrolig irriterende når noen ber med seg ekstra folk. De som inviterer velger hvem som er invitert. Nå tar jeg forbehold om at dere er over helt unge voksne. Da var døra mer åpen for alt og alle. 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 Jeg hadde sagt at jeg ikke har nok mat til de, men at de er velkomne etter middag. Anonymkode: 75e08...112 20
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #9 Skrevet 31. desember 2022 Sunshineyellow skrev (4 minutter siden): Hvor mye mat har du handlet inn? Mulighet for å dele det du har på to til? Eller be vennen din om å kjøpe mer av det du skal ha (eks kalkunbryst). Enten levere til deg eller steke selv og ta med om det er litt avstand. Se på det sol positivt at noen ønsker å være sammen med dere ♡ Jeg har nok til de jeg har invitert ja.. og har heller ikke flere stoler i middagsbordet heller😳 men synes også det er litt uting å presse flere folk til andre sine middager Anonymkode: dafb6...43b 6 2 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 cerruti skrev (4 minutter siden): Utrolig irriterende når noen ber med seg ekstra folk. De som inviterer velger hvem som er invitert. Nå tar jeg forbehold om at dere er over helt unge voksne. Da var døra mer åpen for alt og alle. Tenker vis det var vanlig forsj uten mat så er andre hjertelig velkommen men på middag så setter jeg pris på at venner ikke spør om å ta med seg ekstra gjester.. Anonymkode: dafb6...43b 5 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #11 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Helt greit å si at det ikke passer, og at de må møtes senere. Anonymkode: 51e9f...c6d Jeg har sagtdet nå og han skal se vis han er med alikevel😅 Anonymkode: dafb6...43b 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 Helt greit at han spør og helt greit å si at du ikke har nok mat.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #13 Skrevet 31. desember 2022 Kan komme etter middag da Anonymkode: 05d8b...4c0 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #14 Skrevet 31. desember 2022 Når de spør så seint så er det ikke frekt å si at de må bidra økonomisk for at dere skal få det til. Anonymkode: 15728...d66 3
Gjest ti10 Skrevet 31. desember 2022 #15 Skrevet 31. desember 2022 Jeg synes det er spesielt i utgangspunktet å be om å få ta med folk i et så lite selskap på nyttårsaften. Hvis det hadde vært en ny kjæreste, eller dere hadde hatt en stor fest, eller kanskje bare vorspiel, da hadde det vært noe annet. Men å be om å ta med en eller annen hvem som helst i en middag for 6 personer på nyttårsaften, det virker rart. Og det virker ekstra rart å spørre samme dag.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #16 Skrevet 31. desember 2022 Der det er hjerterom er det husrom. Man finner vel noe å spe på måltidet med i kjøleskap eller fryser. Anonymkode: c3005...54a 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #17 Skrevet 31. desember 2022 En ting hadde vært om man kjente noen som ikke var invitert noe sted, da synes jeg det er greit å forhøre seg. Men å spørre om å ta med seg 2 stk og i et så lite selskap; nei nei! Man legger gjerne litt ekstra i maten og begynner forberedelser tidlig, det er absolutt ikke vanlig å ha 25 % ekstra å gå på da. Jeg hadde sagt det dessverre ikke var mat nok, men at de evt kunne komme etter middag/møtes ute. Anonymkode: 14cd7...2c3 3
Honey Dew Skrevet 31. desember 2022 #18 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå har vi her middags selskap i dag og vi er totalt 6 stk, jeg har allerede nok porsjoner til. Nå har han ene kompisen vår spurt om han kan ta med seg 2 stk.. en som vi kjenner (bekjent) og en som vi ikke kjenner og vi har ikke nok mat til flere.. jeg skulle for og si at jeg synes er trist at andre skal feire nyttår alene og ikke kan være med men siden vi skal til byen så er det en annen sak, er bare mat jeg ikke har nok til å servere til andre jeg ikke kjenner, da jeg vil ha mine nærmeste venner og samboer sine på middag var det frekt av meg og si at han kan treffe dem på byen når vi skal der? Anonymkode: dafb6...43b Ja, det synes jeg var stygt gjort av deg. Du kan da ikke beregne så snaut med mat at du ikke har plass til 2 til. Løp ut og kjøp noen medisterpølser som du steker. 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #19 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Der det er hjerterom er det husrom. Man finner vel noe å spe på måltidet med i kjøleskap eller fryser. Anonymkode: c3005...54a Dette Anonymkode: 2e52e...579 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #20 Skrevet 31. desember 2022 Honey Dew skrev (Akkurat nå): Ja, det synes jeg var stygt gjort av deg. Du kan da ikke beregne så snaut med mat at du ikke har plass til 2 til. Løp ut og kjøp noen medisterpølser som du steker. Og du mener at alle verter som har invitert lite folk fordi man vil bare ha et lite middags selskap skal nå som maten er i ovnen gå å punge ut mer? Anonymkode: dafb6...43b 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå