lillegumman Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Jeg som flere andre har et mål om å gå ned i vekt i løpet av 2023. Kan vi ikke motivere hverandre litt da?🩷 Her er noen av mine grunner til å gå ned i vekt, kanskje er det også motiverende å lese: ✨️ Jeg vil reise meg opp fra gulvet på en mer elegant måte og uten å bli andpusten 😅 ✨️ Jeg vil dra på shopping med glede, finne fine klær isteden for bare å lete etter str XL eller str 46 ✨️ Jeg vil bli mere sosial i 2023, for jeg vet at jeg vil takke oftere ja til sosiale sammenkomster når jeg føler meg bra med meg selv ✨️ Jeg vil går rundt i søte sommerkjoler uten å føle meg som et telt ✨️ Mest av alt så gleder jeg meg til å føle meg lettere og gladere med mere energi og bedre helse Noen fler som vil dele? 🫶 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #2 Skrevet 1. januar 2023 Tror grunnen til lite respons er at det allerede finnes to tråder for dette. Vektnedgangstråden for sesongen («Vi som skal ned i vekt før…..») og den tilhørende diskusjonstråden 😊 Lykke til! 👏 Jeg er ute i andre enden, kan rapportere at det er ganske fantastisk ❤️ hadde god støtte i de trådene i min nedgang fra bmi 34 til 19. Anonymkode: 2ad02...b35 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #3 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror grunnen til lite respons er at det allerede finnes to tråder for dette. Vektnedgangstråden for sesongen («Vi som skal ned i vekt før…..») og den tilhørende diskusjonstråden 😊 Lykke til! 👏 Jeg er ute i andre enden, kan rapportere at det er ganske fantastisk ❤️ hadde god støtte i de trådene i min nedgang fra bmi 34 til 19. Anonymkode: 2ad02...b35 Fine tråder det! Men føler motivasjonstråd er noe litt annet. Jeg tolker det som en tråd for å dele konkrete punkter som man føler er motiverende. Grunner til å gå ned. De andre trådene blir så lange, vanskelig å finne igjen andre sine innlegg med motivasjonspunkter. Anonymkode: cc040...e19 1
Warum Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 Mine motivasjoner er blant annet å passe de fine klærne som henger i skapet. Skal bare ned ca 5kg, men de har mye å si for min velvære, min dobbelthake og magen forsvinner også. Det er det jeg veide før, og det er helt unødvendig av meg å veie dette ekstra, da godteri er hovedårsaken. Spiser ganske sunt og normale mengder mat. I tillegg føler jeg at jeg sakte er på vei oppover, og det er viktig å hvertfall stanse dette. Lykke til😊 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #5 Skrevet 1. januar 2023 Jeg må enten ned i vekt eller handle alt nytt. Vekten har økt jevnt de siste 6 årene. Jeg har en dyr alpin bukse som passet i fjor til påske, nå får jeg ikke lukket den igjen. Den går ikke. Den har blitt trangere siste par år og nå helt for liten. Har kjøpt noen nye hverdagsklær fortløpende, men akkurat denne alpin buksen er motivasjon å få til å passe. Jeg liker egentlig ikke slalom så mye, men de få gangene jeg står på ski så vil jeg ha på meg akkurat den buksen uten å måtte kjøpe en ny dyr bukse. Den skal gå å få lukket til påske i år, og så skal den være romslig til neste vinter. Anonymkode: 5550c...a92 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #6 Skrevet 2. januar 2023 Min motivasjon er å, Redusere risiko for helseproblemer, disponibel for hjerte- og diabetes problemer pga. Arv. Bli kvitt kinker her og der Bli kvitt restsymptomene på isjas Mer overskudd, blir ikke så fort sliten/andpusten, svetter mindre Slipper mye styr med påkledning for å skjule ditt og datt på kroppen Klær generelt blir mer behagelig å ha på Kleskjøp er enklere og mer morro Jeg har nå en stillesittende jobb Bunaden blir å passe:) Skal i bryllup 👰👨💼 Jeg er lei av å være tjukk 😆 Skal fra ca. 75kg og helst 60kg men fornøyd med 65kg innen august. Håper jeg😆 Anonymkode: 6b699...771 1
MøllersTran Skrevet 2. januar 2023 #7 Skrevet 2. januar 2023 Gikk fra januar-juni 22 ned fra 68 til 61 kg. Var da godt fornøyd og komfortabel med egen kropp!! Gikk opp igjen til 64 i løpet av sommeren, og lå på 63/64 gjennom høsten. Fornøyd meg at jeg har vært stabil der, og har heller ikke gjort noen tiltak for å komme ned igjen til 61/62. Kost meg mye nå i jula, og vekta viste 66,4 kg på morgenen 1.januar. Vet det er mye god mat og godt drikke fra jula og nyttårsaften der, og regner med å være på plass igjen på 64 ganske kjapt, men ønsker også å komme ned igjen til 61/62 i god tid før sommerferien, slik at vekta får stabilisert seg der før «sommerkosen» starter. Hadde i fjor god suksess med å kombinere fysisk aktivitet, med variert kost, og en og annen kveld med kos 😊 1
Diamant20 Skrevet 3. januar 2023 #8 Skrevet 3. januar 2023 Jeg skal ned noen kilo først og fremst for å føle meg vel med meg selv. Jeg er i følge bmi normalvektig, så det er pyntekilo jeg skal ned. På treningsfronten må det også skjerpings til, for det har mye å si på selvfølelsen! 1
Ugresset Skrevet 5. januar 2023 #9 Skrevet 5. januar 2023 (endret) Jeg har flere grunner, men den aller største motivasjonen er fordi en vektnedgang vil gjøre det lettere for meg å få til å jogge. Jeg har vært sengeliggende i maaange år og er endelig frisk nok til at jeg kan trene, men kroppen har forfalt, musklene er borte og kiloene er på. Jeg vil bli en jogger! 😁 Endret 5. januar 2023 av Ugresset 2
MyMichelle Skrevet 6. januar 2023 #10 Skrevet 6. januar 2023 Jeg skal ned noen kilo før jeg begynner på voksenballett, så det vil føles bedre å se meg selv i speilet. Samt at jeg lagrer fett på magen, og det synes jeg er skummelt for helsen. Er innenfor normalvektig BMI. Men vet av erfaring hvor fort gjort det er å legge på meg så vekten havner på gal side av BMI-beregningen. Aldri mer dit!
Kittykat Skrevet 7. januar 2023 #11 Skrevet 7. januar 2023 Jeg ble henvist til poliklinikk for overvekt. Hadde min første time i begynnelsen av Desember. Min motivasjon for å gå ned i vekt er: * Jeg vil klare å gjøre ting, uansett hva det er, gå tur/gå i trapper/gå til og fra butikken osv uten å bli andpusten og få smerter * Jeg har to prolapser i korsryggen og vil lette på trykket på disse og få mindre vondt * Jeg vil kunne dra i klesbutikken og finne fine kjoler, bukser, topper, gensre, t-skjorter osv uten å måtte ta til takke med formløse og stygge klær i str XL og 48/50 * Jeg vil bruke sommerkjoler og skjørt om sommeren enn å måtte gjemme meg bak bukser og t-skjorter * Har diabetes type 2 og vil ikke at den skal forverre seg (reguleres med kost for øyeblikket) Jeg vil ned fra 97 kg til 70 kg i første omgang. Og det er en del kilo. Men jeg har kjøpt meg litt enkelt treningsutstyr som ikke tar store plassen. Pluss at jeg skal gå i "klasse" på poliklinikken for overvekt og der skal vi lære om kosthold og trene. Så det blir spennende. 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå