AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Hei! vi har vert sammen i 2 år nå, og snakker om å gifte oss engang. tingen er at han fikk en gullring med noe diamanter i tror jeg av sin mor, sikkert fint ring men den var får stor i formen. Ikke min type i det hele tatt.. jeg krever ikke noe kjempe dyre ring, men feks noe som føles som en ny begynnelse, hadde ikke følt som den ringen moren hans ga han er akkurat min da det høres ut som den har vært i generasjon tror jeg han mente. føler meg litt slem men tenker bedre med en ny en. vet bare ikke hvordan jeg skal si det Anonymkode: 5da33...55d
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Du sier at du ønsker å kjøpe deg en egen giftering, men at du takker for tilbudet😊 Anonymkode: 95c2f...878 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 Hvis han gir den til deg, så takker du veldig veldig pent. Så bruker du den som en forlovelsesring og kjøper ny giftering sammen. Begrunn med passform og at du er redd for å miste noe som har vært i familien i generasjoner. Anonymkode: 073bf...0b8 6
Myrmel Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvis han gir den til deg, så takker du veldig veldig pent. Så bruker du den som en forlovelsesring og kjøper ny giftering sammen. Begrunn med passform og at du er redd for å miste noe som har vært i familien i generasjoner. Anonymkode: 073bf...0b8 Veldig godt forslag. Ville også gjort det slik.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Passform kan justeres hos gullsmed, så det er ikke et argument. Anonymkode: 8fbbe...587 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Hvis dere senere blir skilt, så vil han ha den tilbake. Får du din egen, så har du ihvertfall den ved et ev senere brudd. Og verdien av metallet. Anonymkode: 8fbbe...587
mlifjeld Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 Er dette snakk om giftering som du skal bruke hver dag til du dør eller skilles? Eller en forlovelsesring/ekstra giftering? for om det er denne du skal få ved alteret og bruke hver dag, støtter jeg deg 100% i å få en egen enklere ring. Kunne aldri brukt en diamantring hver dag. Den vil jo hekte seg i alt mulig og være veldig upraktisk og irriterende. En giftering skal jo være komfortabel. Ville også vært altfor redd for å miste en slik diamantring som også er arvegods. Nå vet jeg at jeg hadde tatt av meg denne ringen om jeg holdt på med noe og den var i veien/ hang seg opp og derfor lett kunne mistet den.. kan dere ikke kjøpe matchende gifteringer sammen da? Det er jo også ganske romantisk.
Nevrosererroser Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Passform kan justeres hos gullsmed, så det er ikke et argument. Anonymkode: 8fbbe...587 Det kommer an på designet, om den har vert endra før, hvor mye den må endres og om tanken er at den skal fortsette å følge familien fremover. Endring av arvestykker er ikke alltid innafor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå