AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Jeg har alltid hat lyst til å prøve å bo i mini hus. Tror det ville være spennene, men jeg vet ikke om det ville være så gøy i virkeligheten som i drømmen min. Nå har jeg av forskjellige grunder fått det veldig trangt økonomisk, så det hadde passet veldig bra med et mini hus som kunne gi meg billige boligutgifter! Jeg leier nå men har egentlig ikke råd til leia, så jeg tenker det er bedre å bruke sparepenger på og kjøpe et mini hus end på leie. Jeg har ikke nok spart opp til å kjøpe et mini hus, så skal jeg kjøpe det må jeg ta opp ugunstig campingvogn lån. Lånet vill allikavel bli biligere end leie. Et annet alternativ tenker jeg er å kjøpe en manskapsvogn som er bygget for at arbeidere skal bo i de under anleggs arbeid. Disse vognene ser ut til å ha alt man trenger for å bo bekvemt, fult kjøkken og bad, men de er selvfølgelig trange. Manskapsvognene ligger på halvparten av de billigste mini husene på Finn.no så det kan jeg kjøpe uten noe lån, men kvaliteten ser naturligvis ut til å være lavere en mini hus også. Jeg har googlet litt, men det er ikke så lett å finne erfaringer med det å bo i manskapsvogner. Så derfor lurer jeg på om noen her har erfaringer med å bo i det? Tror dere det vill være mulig å gjøre en slik vogn koselig med «enkel» oppussing? Har noen erfaring med å bo i andre type vogner så vill jeg gjerne høre om det og 🙂 Jeg har et bra sted å plassere vognen, hvor alt jeg må betale for er strømmen jeg bruker. Jeg jobber selvfølgelig også med å øke inntekten min, men økonomien min vil være trang i minst et år fremover om ikke lenger. Anonymkode: 7d554...d43
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Å begynne med et slikt prosjekt når du allerede har presset økonomi kan være oppskrift på katastrofe. Ting koster plutselig mer enn planlagt, osv. Jeg ville slått det fra meg om jeg var i din situasjon. (Du får vel heller ikke strømstøtte om du bor i campingvogn eller lignende ikke-fast bopel.) Anonymkode: aebdb...035 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 Jeg har bodd et skoleår i campingvogn, da reiste jeg hjem hver helg. Min løsning var ikke ideell, vogna var for lite isolert, vannet frøs og ingenting virka. Stod plassert på campingplass med kort vei til sanitæranlegg, det var lurt. Ville ikke ha gjort det igjen og har snaut satt beina på en campingplass i ettertid. Det er for spesielt interesserte, bo heller mindre i et hus. Anonymkode: e7f19...956
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #4 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Å begynne med et slikt prosjekt når du allerede har presset økonomi kan være oppskrift på katastrofe. Ting koster plutselig mer enn planlagt, osv. Jeg ville slått det fra meg om jeg var i din situasjon. (Du får vel heller ikke strømstøtte om du bor i campingvogn eller lignende ikke-fast bopel.) Anonymkode: aebdb...035 Har lest at man nå kan få det hvis man ikke har andre steder å bo, det vil si at å bo i fritidsboligen kan gi støtte til strøm. Husker ikke hvor jeg leste det pg vet ikke om det har trådt i kraft. Anonymkode: bc59b...cfb
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #5 Skrevet 2. januar 2023 Takk for svar, selv om de ikke var så oppløftende….. Jeg lurer også på om noen har erfaring med å kjøpe dyre ting på Finn.no? Kan man by under ønsket pris på dyre ting (som en vogn)? Hvor mye under ønsket pris kan man by på en vogn til 180 000kr? Hilsen TS Anonymkode: 7d554...d43
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå