Gå til innhold

Er de fleste menn på datingsider for å få seg et ligg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt mange skrekkhistorier om at menn lyver og sier at de ønsker forhold, mens de bare ønsker et ligg. 
Og at menn ikke nøyer seg med å date en dame om gangen, men flere samtidig. 
Og så ghoster og blokkerer de når de har fått sitt. 
Hvor vanlig er dette? 

Anonymkode: 25ae7...8ba

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til overskriften: ja.

Til spørsmålet: veldig vanlig.

Anonymkode: 8aa51...602

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja

Anonymkode: f9c69...82a

• Nyttig 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Til overskriften: ja.

Til spørsmålet: veldig vanlig.

Anonymkode: 8aa51...602

Hvordan finner man de som ikke bare vil ligge? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan finner man de som ikke bare vil ligge? 

Man finner dem IRL, ikke på Tinder. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Man finner dem IRL, ikke på Tinder. 

Hvordan er det med Match? 

Gjest AprilRyan
Skrevet

Ikke alle, men mange sier sikkert ikke nei takk til et ligg selv om de er ute etter et forhold. Så de trenger ikke å lyve om at de ønsker et forhold, men noen gjør det sikkert for å få seg et ligg.

Skrevet

Ja. Alle brukere av datingapper og sider, damer og menn er ute etter ligg også!
Nei, det er absolutt ikke bare playere og fuckboys på datingsider. De fleste er ikke sånn. På datingapper- og sider har de mest attraktive det best selvfølgelig. Men mennene er mer desperate enn kvinner fordi de får sjeldnere napp. De godtar mer fordi de får mindre. Dette kan innebære at mange av de også bryr seg mindre.
Damene er mer selektive og avfeier 80% av mennene som mindre attraktive. Siden de oftest sitter med mange flere matcher må de også tråle seg gjennom mange feil folk. Sånn har det vært lenge.

https://techcrunch.com/2009/11/18/okcupid-inbox-attractive/?guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cucmVkZGl0LmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAH_hYPLxq6qvMRHJOP-kcmhh8ad_x-4A34-fNUighui70gEFvM86QHRW-6Dp4KhnJ-uMlHSTwGZVkOkQYOvlH1ybVStX-H6VsTIgPRQfAI4ihujwn-5-f5wcpPic3qIrY1cVmRsnVLIJPjO1-oVrr69d7MK_EK71QaPnv3BQq6ZC&_guc_consent_skip=1672444730

Anonymkode: f0744...81a

Skrevet

For min del ønsker jeg en familie da savner den biten veldig . Be skilt for 7 år siden.  Betyr ikke at jeg sier nei til tilfeldig sex , men det er ikke målet mitt . 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg kjenner ikke alle menn på datingapper. Jeg er seriøs nok til å ikke ghoste og blokkere, og ligger ikke med noen, som jeg ikke har en viss tro på som forholdsmateriale.  Det kan jo i verste fall bli med sex én gang, men det er aldri et mål i seg selv. 

Anonymkode: ac229...f15

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Sitat

Er de fleste menn på datingsider for å få seg et ligg?

Jeg gjetter her, men vil tro svaret på spørsmålet er nei. Til gjengjeld kan det hende de fleste menn på datingapper også er åpne for "et ligg", og at de mennene som har størst suksess på appene ikke er fremmede for å innlede uforpliktende relasjoner med mindre attraktive kvinner. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Uansett om man er kvinne eller mann så finner man bare rusk og rask på dating sider og apper. Felles for de alle er at de klager på det motsatte kjønn.

Anonymkode: 1b098...48d

Skrevet

En ting det virker som om mange kvinner ikke helt klarer å forstå, er at menn gjerne er åpne for begge deler. Der kvinner lager seg en konto fordi de enten vil ha seg et ligg eller en kjæreste, har menn gjerne tilfeldig sex mens de er på leting etter et seriøst forhold.

Anonymkode: bb00f...e76

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror de fleste vil ha et langvarig forhold. Men de tror ikke på å finne det. Så de satser vel mer kanskje på noe kortvarig

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det kommer veldig an på. Når jeg søker menn som er eldre enn meg selv, så virker noen veldig klar for et forhold, noe jeg selv ikke er, mens menn som er yngre enn meg mest sannsynlig bare vil ligge. Tror man finner litt av alt der inne og det er viktig å være en bra menneskekjenner når du skal velge ut hva som passer deg. 

Anonymkode: 339c7...0a8

• Liker 1
Skrevet

jeg er på datingside fordi jeg ikke vil være ensom

Anonymkode: a6ba7...d6f

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AprilRyan said:

Ikke alle, men mange sier sikkert ikke nei takk til et ligg selv om de er ute etter et forhold. Så de trenger ikke å lyve om at de ønsker et forhold, men noen gjør det sikkert for å få seg et ligg.

Bingo! Dette er i alle fall meg i et nøtteskall: Jeg er på Tinder for å finne en livspartner, men med et stort behov for sex sier jeg ikke nei til et ligg selv om det ikke skulle bli noe mer. Jeg ser på meg selv som en litt atypisk mann på mange måter, men her tror jeg jeg er på linje med majoriteten.

Anonymkode: 85a70...514

• Liker 2
Skrevet

Er på en datingside, kun for prat og tidsfordriv. Aldri vært min ting det der.. står i beskrivelsen og, ingen dating/sex osv :) 

Anonymkode: 3296d...599

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er på en datingside, kun for prat og tidsfordriv. Aldri vært min ting det der.. står i beskrivelsen og, ingen dating/sex osv :) 

Anonymkode: 3296d...599

Da er du bare der for oppmerksomhet og validering, vilket jeg ser som uetisk gjort mot den andre part. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er du bare der for oppmerksomhet og validering, vilket jeg ser som uetisk gjort mot den andre part. 

Rart og uvanlig er det kanskje, men det er jo ikke uetisk når man er åpen om det i profilen sin.

Anonymkode: 85a70...514

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...