AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 I tråden om hun som ville la 12 åring sitte alene på nyttårsaften så kom det utsagnet, og flere så ut til å forstå den. Er det en ny greie? Man går ikke på fest og drikker alkohol men røyker.. hva? Jeg forstår jo at dette ikke handler om tobakk, men føler meg aldeles som et gudsord her som ikke forstår hva som skjer, eller hva jeg skal mene om det. Jeg har tenåringsbarn, er det en trend man bør vite noe om? Anonymkode: 5c2b3...56a 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 De mener hasj. Det er ikke en ny greie nei. Noen foretrekker hasj som rus heller enn alkohol. Inntil videre er det ene lovlig og det andre ikke, så i tråden du viser til var nok kommentaren et trolle agn. Anonymkode: f1708...2b4 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Eller Marihuana. Tørket plante. Cannabis. https://sml.snl.no/cannabis Hasj frarådes å innta, da denne som oftest inneholder veldig mye annet enn marihuana. Feks tungmetaller, metallspon, sagflis, skokrem, osv. Det er en dumpingplass for kjemikalier, helt uten kontroll. Du kan se dokumentarer om hvordan dette blir fremstilt, hvis du søker litt rundt. Anonymkode: 684d9...1f6 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Begge deler frarådes selvfølgelig fordi det er ulovlig. Men hasj frarådes dobbelt opp. Det vet man ikke hva det inneholder. Anonymkode: 684d9...1f6
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Du vet vel hva en «rev» er? Siden du har tenåring så er du vel voksen. Anonymkode: aec8d...948
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 Mange velger å røyke cannabis i stedet for å drikke alkohol, da det i mange miljøer de siste årene har blitt "akseptert" eller sett som at alkohol er farligere enn å røyke cannabis. Cannabis er ulovlig mens alkohol ikke er det, og det er mange som syns at det burde være omvendt. Hvis noen skriver "jeg røyker cannabis" så sier at personen at den bryter loven og kan da stilles til rette for det, i mens "jeg røyker" ikke betyr at den nødvendigvis gjør noe ulovlig (men de fleste skjønner jo hva det betyr). Anonymkode: bdfba...f8a 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mange velger å røyke cannabis i stedet for å drikke alkohol, da det i mange miljøer de siste årene har blitt "akseptert" eller sett som at alkohol er farligere enn å røyke cannabis. Cannabis er ulovlig mens alkohol ikke er det, og det er mange som syns at det burde være omvendt. Hvis noen skriver "jeg røyker cannabis" så sier at personen at den bryter loven og kan da stilles til rette for det, i mens "jeg røyker" ikke betyr at den nødvendigvis gjør noe ulovlig (men de fleste skjønner jo hva det betyr). Anonymkode: bdfba...f8a En god del som røyker hasj får angst og psykose. Så lenge man ikke kjører eller sloss i alkorus er det mer ufarlig med alkohol Anonymkode: eb5ca...024 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #9 Skrevet 31. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: En god del som røyker hasj får angst og psykose. Så lenge man ikke kjører eller sloss i alkorus er det mer ufarlig med alkohol Anonymkode: eb5ca...024 innlegget mitt var ikke ment som startskudd for en debatt om hva som er farligst. Anonymkode: bdfba...f8a 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #10 Skrevet 31. desember 2022 Hasj, såklart. Du bør kanskje sette deg inn i drugs generelt som en tenåringsmor. Å kalle hasj en trend er kanskje å ta i, det har vel blitt røykt i tusenvis av år. Det jeg har hørt som kanskje er litt trend, er å bytte ut alkohol med hasj av rent helsemessige årsaker. Ungdommen nå til dags er så sunne og hasj påvirker ikke kroppen negativt på samme måte som alkohol gjør. Det betyr ikke at det er kjempesunt å sitte og snuse og drikke sukkerfri battery og røyke hasj i stedet for å røyke og drikke alkohol, men om man for eksempel trener så har det mindre negativ effekt. Anonymkode: 48ede...e5f 1
Honey Dew Skrevet 31. desember 2022 #11 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mange velger å røyke cannabis i stedet for å drikke alkohol, da det i mange miljøer de siste årene har blitt "akseptert" eller sett som at alkohol er farligere enn å røyke cannabis. Cannabis er ulovlig mens alkohol ikke er det, og det er mange som syns at det burde være omvendt. Hvis noen skriver "jeg røyker cannabis" så sier at personen at den bryter loven og kan da stilles til rette for det, i mens "jeg røyker" ikke betyr at den nødvendigvis gjør noe ulovlig (men de fleste skjønner jo hva det betyr). Anonymkode: bdfba...f8a Hadde alkohol kommet nå, hadde det også blitt forbudt.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): En god del som røyker hasj får angst og psykose. Så lenge man ikke kjører eller sloss i alkorus er det mer ufarlig med alkohol Anonymkode: eb5ca...024 Kjent sak at ingen noensinne har fått angst av alkohol . Anonymkode: f1708...2b4 6
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #13 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 15.19): Mange velger å røyke cannabis i stedet for å drikke alkohol, da det i mange miljøer de siste årene har blitt "akseptert" eller sett som at alkohol er farligere enn å røyke cannabis. Cannabis er ulovlig mens alkohol ikke er det, og det er mange som syns at det burde være omvendt. Hvis noen skriver "jeg røyker cannabis" så sier at personen at den bryter loven og kan da stilles til rette for det, i mens "jeg røyker" ikke betyr at den nødvendigvis gjør noe ulovlig (men de fleste skjønner jo hva det betyr). Anonymkode: bdfba...f8a Merkelig, er ikke stanken minst like ille som hos sigaretter? Anonymkode: 9d686...022
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #14 Skrevet 2. januar 2023 7 minutter siden, AnonymBruker said: Merkelig, er ikke stanken minst like ille som hos sigaretter? Anonymkode: 9d686...022 Du lukter klar og tydelig forskjell. Jeg personlig synes vanlig tobakk lukter surt, og cannabis har en mer søtaktig lukt. Anonymkode: 43049...3ca 1
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 2. januar 2023 #15 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 15.22): En god del som røyker hasj får angst og psykose. Så lenge man ikke kjører eller sloss i alkorus er det mer ufarlig med alkohol Anonymkode: eb5ca...024 Det er helt feil. Det finnes et ukjent antall i befolkningen som er disponerte for at ulik grad av angst/psykose trigges og da blir et psykisk problem for brukeren. Merk at dette tallet er svært lavt ifht. antallet som faktisk har prøvd å ruse seg på cannabis. Det er viktig å ikke misinformere videre som det er gjort i alle år mot cannabis, det er noe ufortjent og evidensbasert forskning finnes det mye av nå som dere som ikke har lest det, absolutt bør lese. -Alkohol påvirker kroppen både fysisk og psykisk. Selv om man ikke sloss og kjører i fylla så er fakta at alkohol er et mer skadelig stoff enn cannabisprodukter. Jeg bruker selv ikke cannabis da det er forbudt, men dersom det blir lovlig vil jeg bytte ut nesten all alkohol med produkter fra cannabis. Ser meg nok ikke så mye tilbake:)
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #16 Skrevet 2. januar 2023 Det betyr L L står for loosers….. tenåringer lager en L med hånden forran pannen L For meg som ikke er tenåring, tenker jeg kriminelle, de er kriminelle, lovbrytere, egoister Anonymkode: 92b6f...823
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #17 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det betyr L L står for loosers….. tenåringer lager en L med hånden forran pannen L For meg som ikke er tenåring, tenker jeg kriminelle, de er kriminelle, lovbrytere, egoister Anonymkode: 92b6f...823 Har du noen gang kjørt på rødt lys? DU ER KRIMINELL!!! Anonymkode: 849b0...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå