Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært sammen med en fyr i tre måneder. Han er helt fantastisk, og jeg savner han når vi ikke er sammen. Han gir meg følelsen av trygghet og glede. Men jeg er ikke forelsket enda. Han sier det ofte til meg at han er det. Det er mye stress i livet nå, og jeg har tenkt at det kanskje hindrer meg i å utvikle følelsene. Jeg lurer derfor når dere kjente på følelsen av å være forelsket? Eller blir man kanskje ikke forelsket på samme måte som voksen 🤪

Anonymkode: b3fda...73a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følte kjærlighet allerede første kvelden. Og det var gjensidig. Vi ville bare være sammen ved hver eneste anledning vi fikk. 

De gangene jeg ikke har følt kjærlighet fra starten har det aldri vært noen gode forhold for min del. 

Anonymkode: 4b8a7...f5d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vært sammen med en fyr i tre måneder. Han er helt fantastisk, og jeg savner han når vi ikke er sammen. Han gir meg følelsen av trygghet og glede. Men jeg er ikke forelsket enda. Han sier det ofte til meg at han er det. Det er mye stress i livet nå, og jeg har tenkt at det kanskje hindrer meg i å utvikle følelsene. Jeg lurer derfor når dere kjente på følelsen av å være forelsket? Eller blir man kanskje ikke forelsket på samme måte som voksen 🤪

For min egen del så blir jeg absolutt forelsket på samme måte som voksen! Jeg er et følelsesmenneske og har blitt ordentlig forelsket 4 ganger i voksen alder (40+/÷), og det er også mange jeg har blitt betatt av- uten at det har utvikla seg til en forelskelse. 

Når jeg er forelsket er jeg nesten "besatt" av personen, tenker masse på ham, vil se ham mest mulig og være sammen så mye som mulig, synes han er den fineste i verden, kjenner iling av glede og spenning når jeg ser ham tilfeldig og når han sender melding eller ringer, og har et behov for å snakke masse om ham og analyserer samtalene våre 😄 Og når vi er sammen vil jeg være nær, holde hender, ligge inntil, ha sex, kysse, småprate, le sammen, bli kjent og dele alt med ham.

En av forskjellene er at som voksen så har jeg ikke vært blindt forelsket og villig til å overse såkalte "røde flagg", og jeg har -til tross for forelskelsen- avsluttet relasjoner som jeg har innsett ikke gir meg den tryggheten og kjærligheten som møter mine behov og ønsker. Som ungdom ble jeg værende og kjempet for forholdene selv om jeg var omgitt av røde flagg, fordi jeg var så forelsket og ville så gjerne at han skulle endre seg. 

I voksen alder er jeg mer bevisst på egne grenser og hva som er et godt og sunt forhold for meg. Jeg vet bedre hva jeg trenger fra en partner, og i starten er jeg særlig opptatt av to ting; at jeg blir forelsket og om vi "spiller hverandre gode" i relasjonen. 

Anonymkode: 95d52...81a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lurer derfor når dere kjente på følelsen av å være forelsket? 

Glemte å svare på dette ☺️

Jeg forelsker meg fort. Det starter med en nysgjerrighet på vedkommende, så blir jeg litt betatt. Derfra er det vanligvis enten eller. Enten så går betattheten over i ingenting, eller så blir jeg kjempeforelsket nesten før jeg helt skjønner det selv 😄 Og det tar ikke mer enn max 2-3 møter før forelskelsen er et faktum, oftest allerede på første møte/date. 

Anonymkode: 95d52...81a

Skrevet

Følte det ca en måned etter jeg møtte henne første gang, da hadde vi en lang helg sammen og jeg falt fullstendig pladask, jeg var veldig betatt fra start, men etter en lengre periode sammen med mye fysisk kontakt og nærhet mentalt var hodet og hjertet mitt sikkert

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jo,mman blir forelsket på samme måte hele livet er min erfaring (45 år). Men som du er inne på, så må man være på rett plass i livet. Man må tørre å åpne opp for kjærligheten. Mange holder igjen ubevisst fordi de er redde for å bli såret eller ikke strekke til om man har mye stress og kaos i livet, slik du beskriver. 

At du savner ham er en god start. Da er du nok i forstadie av en forelskelse og den vil antagelig dukke opp sterkt og ekte når du minst aner det. Så det er viktig å gripe den imens du kan.

Selv har jeg både vært heldig og uheldig her. Fordi jeg har brukt for lang tid på å tørre å gripe kjærligheten. En mistet jeg fordi jeg holdt ham for mye på avstand. Over for lang tid. Selv om jeg likte ham og nok sikkert også var forelsket i ham innerst inne. Andre mannen ga ikke opp. Han fortsatte å holde kontakt selv om jeg var avisende i starten (selv om jeg likte ham). Etterhvert ble vi dermed mer og mer kjent og vi meldte/chattet mye. Var nok her forelskelsen oppstod. Han fikk meg til å smile og le daglig og vi hadde prikk like holdninger og verdier i tillegg til felles interesser. Jeg var hodestups forelsket 2 måneder senere og vi flyttet sammen i løpet av ett år. I dag har vi vært sammen i 8 år og har barm sammen.

Anonymkode: 8ff5c...99e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var fnisete og betatt fra første møte, men jeg tipper det tok rundt 3-4 uker med mye tid sammen før jeg var sikker på at jeg var forelsket. 

Anonymkode: cf60f...dcc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente det allerede etter første treff, og gikk hjem og tenkte bare på han. Vi begge var sikre med en gang, og vi er nå samboere😅

Anonymkode: c9120...702

• Liker 1
Skrevet (endret)

Husker ikke, men det var forholdsvis kjapt tror jeg.

I dag er det 26 år siden vi ble kjærester forresten. 

Endret av MarianneE
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ble ikke forelsket i mannen. Vi var elskere i flere år. En dag ville han mere, gav han en sjanse. Som elsker, uforpliktende, ga ikke noe av meg selv, ikke noe personlig. Da han ville mere, tenkte meg om, men ga han en sjanse. Han er stabil, har en jobb han elsker, har aldri løyet for meg. Åpnet meg for dette menneske etterhvert. Ble forelsket i mannen han ønsket å være. Dette tok en brått slutt da han gjorde endel feile ting. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For min del tok det flere måneder. Jeg var sikker på at jeg ikke kom til å bli forelsket i ham, men ble det likevel, nesten plutselig.

Anonymkode: abb43...0ae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 41 nå, møtte nåværende kjæreste da jeg var 38. Jeg ble litt betatt allerede første gangen vi møttes. Etter et par uker var jeg stormforelsket, og er det fremdeles. 🥰

Anonymkode: 04157...387

Skrevet

En god stund før vi møttes. Eller før vi møtes. Har ikke skjedd enda. Har ikke hatt tid. Skal skje i 2023. Er forelsket i ideen om henne. Jeg vet hun finnes. Og det finnes en god del av henne der ute. Jeg må bare ta meg tid til det.

AnonymBruker
Skrevet

Det var på våren 2013 :)

Anonymkode: 90b33...ad3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var utrolig tent på min mann fra første stund, aldri vært så tiltrukket av noen seksuelt som ham, men forelsket ble jeg ikke på flere måneder. Jeg tok ham ikke seriøst for å være ærlig. Først da han åpnet opp om sitt liv og tanker rundt diverse ble jeg forelsket. Det tok noen måneder. Rundt 6 måneder tror jeg. Han hevder derimot kjærlighet fra første stund. 

Anonymkode: f0b88...a75

AnonymBruker
Skrevet

Han ble betatt første gang han møtte meg, og forelsket kort tid etter, jeg ble betatt etter vi hadde møtt hverandre noen ganger. Blir ikke fort forelsket, men gikk ganske fort med han. Føltes likt som når vi var unge for begge.

Anonymkode: 1148b...45e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...