AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Hvor mange timer med søvn får dere som ammer flere ganger om natta? jeg får bare 3-4 timer om natta, og trodde ikke det skulle bli så slitsomt å bli mor😢😢 Anonymkode: bd147...096
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #2 Skrevet 31. desember 2022 Hun våkner hver 2 time. Jeg bruker vertfall en time på å sovne igjen, så det blir ikke mye søvn her. Anonymkode: 8c5f6...560
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #3 Skrevet 31. desember 2022 4-8 timer, avhengig av hvor ofte det var amming. Jeg la meg tidlig, og pappaen passet på til han la seg. Så tok jeg natta frem til tidligmorgen (ca i 4-tiden) hvor mannen sto opp og tok frem til han skulle på jobb. Da fikk jeg gjerne noen litt lengre strekk og en del blunding imellom. Anonymkode: 9beaf...f42 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #4 Skrevet 31. desember 2022 Jeg står midt i det nå med en datter på 1 mnd. Hun klarer seg med ca 5 og 4 timer mellom oppstart amminger på natt. Dvs at jeg får i beste fall 4,5 og 3,5 timers søvn i strekk, alt etter hvor effektivt hun dier og hvor raskt jeg klarer å sovne. Sammenlignet med hvordan det var i starten hvor det gikk 3 timer mellom oppstart hver amming, ammingene tok lengre tid og det var vanskeligere å få henne til å sovne, så føles dette her ganske så himmelsk lenge å sove. Men nå har vi holdt på i bare 1 mnd, vet ikke om jeg ville vært fornøyd med dette når hun er eldre, liksom. Anonymkode: 38544...149
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #5 Skrevet 31. desember 2022 Tipper 6-8 timer. Det går vel 2-4 timer mellom amminger, men vi står ikke opp før jeg har fått nok søvn, så «natten» varer innimellom til langt på dag. Jeg er alene med baby, så over halve døgnet mitt er nå blitt omdefinert til «natt» for at det skal fungere, men heller det enn konstant søvnmangel. Anonymkode: 749da...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #6 Skrevet 31. desember 2022 Jeg går konstant på sparebluss. Baby våkner ca annenhver time, men jeg kan skylde meg selv litt for han sover ofte 3-5 timer i strekk fra han legger seg rundt kl 21. Jeg setter derimot så stor pris på en time eller to «voksentid» på kvelden at jeg ofrer søvnen. Løsningen har blitt samsoving og åpen buffet hele natten så baby kan forsyne seg som han vil, da våkner vi begge minst mulig av ammingen 😊 Anonymkode: 2a22f...33f 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #7 Skrevet 31. desember 2022 Løfter baby over i vår seng første gangen hun våkner, ammer liggende, og samsover resten av natta. Aner ikke hvor mange ganger hun dier i løpet av natta, jeg våkner knapt. Det blir ikke like god søvnkvalitet som å sove uten baby i senga, men det blir så mange timers søvn jeg trenger. Anonymkode: 545d9...ad8 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #8 Skrevet 31. desember 2022 Får rundt 8 t søvn. Legger meg med baby kl 22-23 og baby våkner rundt tre ganger om natten frem til vi står opp rundt 9-10. Hun sovner oftest raskt når hun får pupp (vi samsover, så ammer liggende), men kan ta meg 30-60 min å sovne igjen. Baby er 12 uker. Anonymkode: f5d12...924
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #10 Skrevet 2. januar 2023 Jenta mi ville ha pupp annenhver time til hun var kanskje 4-5 måneder, da gikk hun ned til hver tredje time som var en drøm i forhold😅 jeg brukte vanligvis litt tid på å sovne igjen så var helt avhengig av å sove på dagen. Fikk sammenlagt kanskje 3 timer om natten og 3 timer om dagen, dvs. 6 timer i løpet av et døgn 😜 Anonymkode: fced6...9a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå