AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #21 Del Skrevet 11. januar 2023 Oppdatering: ned 400 gr første uken. Ikke så mye, men er i gang. Anonymkode: fcf24...fea 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #22 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Oppdatering: ned 400 gr første uken. Ikke så mye, men er i gang. Anonymkode: fcf24...fea Det er riktig retning det 😁 Ligger her og scroller i håp om å finne litt motivasjon. Nærmer meg overgangsalder, og har gått opp og ned hele livet.. typ 20-30-40 og på det meste 50 kilo i vekttap. Trodde jeg hadde klart det, da jeg hadde holdt vekta i 5 år, men neida… litt motgang i livet, diagnose overspisingslidelse - og nå trenger jeg å gå ned 20-30 kilo igjen. Men ser ingen løsning.. blir bare lei meg når jeg tenker på diett. Trener styrke et par ganger i uka, men er lite kondisjonstrening.. så bør vel legge inn en innsats her. Anonymkode: d33ad...28f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 12. januar 2023 #23 Del Skrevet 12. januar 2023 Så bra du er i gang!! Jeg har vært slank hele livet, men kjenner kiloene sniker seg pittelitt på jo eldre jeg blir (42 år nå). Mine tips: -ALDRI drikk kalorier (utenom ekstra lett og skummet melk) - Drikk brus uten sukker, også som erstatter for godis på kveldene (nei det er ikke farlig) - Finn en treningsform du faktisk liker - Gå!! Gåing er lite belastende og går du i ok tempo et par timer kan du fort brenne 4-500 kalorier. Fjell og/eller bakker i nærheten - bruk dem aktivt. - Kutt snop i ukendagene, erstatt med lettkakao, popcorn i små mengder, grønsaker med mager kesam-dipp, lettbrus, lettuoghurt, skyr yt proteinpuddinh med lett vaniljesaus, bær osv. - Faste. Jeg har aldri spist frokost, og faster dermed ufrivillig 12-14 timer i døgnet. - Kutt ut fløtesaus og annen feit meirimat - Begrens inntaket av rødt kjøtt - Begrens alkohol-inntaket - Se slankeprogrammer på tv, fex 16ukers helvete - det motiverer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #24 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 4.08): Er kommet i overgangsalder og kiloene er kommet på. Ikke bare derfor, men og pga innaktiv og spist for mye. Håper å klare 10 kg. Noen tips på veien? Trives ikke i egen kropp. Anonymkode: fcf24...fea Det samme vil jeg Har klart meg uten sukker ( sjokolade er som rus) i en uke, så fant jeg en kokesjokolade i skapet, da spiste jeg den i går. Men jeg MÅ gå ned 10kg, er også i overgangsalder, lavt stoffskifte, høyt kolesterol....huffhuff. Lykke til Anonymkode: c43e3...8c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #25 Del Skrevet 12. januar 2023 Hvorfor tror dere at det er alderen som gjør at dere legger på dere? Anonymkode: b5538...e4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #26 Del Skrevet 12. januar 2023 Et kilo mener jeg er ca 7000 kalorier. Da kan man telle og kose seg med tanken på kalorier spart. Jeg ville prioritert kosthold over trening. Vær for all del i bevegelse, men jeg ville ventet med løping til flere kilo er av, eller du føler at det å gå tur er for lett, både med tanke på ledd, og også beinhinnebetennelse, som ikke er noe kos å få. Lykke til 💚 Anonymkode: ad293...674 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 12. januar 2023 #27 Del Skrevet 12. januar 2023 Djerv2020 skrev (3 timer siden): Så bra du er i gang!! Jeg har vært slank hele livet, men kjenner kiloene sniker seg pittelitt på jo eldre jeg blir (42 år nå). Mine tips: -ALDRI drikk kalorier (utenom ekstra lett og skummet melk) - Drikk brus uten sukker, også som erstatter for godis på kveldene (nei det er ikke farlig) - Finn en treningsform du faktisk liker - Gå!! Gåing er lite belastende og går du i ok tempo et par timer kan du fort brenne 4-500 kalorier. Fjell og/eller bakker i nærheten - bruk dem aktivt. - Kutt snop i ukendagene, erstatt med lettkakao, popcorn i små mengder, grønsaker med mager kesam-dipp, lettbrus, lettuoghurt, skyr yt proteinpuddinh med lett vaniljesaus, bær osv. - Faste. Jeg har aldri spist frokost, og faster dermed ufrivillig 12-14 timer i døgnet. - Kutt ut fløtesaus og annen feit meirimat - Begrens inntaket av rødt kjøtt - Begrens alkohol-inntaket - Se slankeprogrammer på tv, fex 16ukers helvete - det motiverer Glemte å legge til det kanskje aller viktigste: En dag i uken spiser du hva du vil. Da er det ingen regler, utenom at du ikke må spise opp igjen alle kaloriene du sparte inn resten av uken selvsagt:-) Jeg velger meg en helgedag og spiser sjokolade, chips, mcDonalds, is osv. Det er lurt, for da vet du når det lugger onsdag kveld, at du kan spise sjokolade om noen dager - mye bedre enn å nekte seg totalt, da sprekker man garantert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #28 Del Skrevet 12. januar 2023 BARE SKJERP DEG OG SETT I GANG!! IKKE VANSKELIGERE ENN DET! Anonymkode: 1cf08...d3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lysestake Skrevet 12. januar 2023 #29 Del Skrevet 12. januar 2023 Faktabasert skrev (På 31.12.2022 den 4.14): Gå minimum 10.000 skritt om dagen, ikke spis raffinert sukker eller matvarer som inneholder dette. Drikk kun vann, blir du sulten mellom måltider så spis ett eple og drikk kaffe/vann med kullsyre for å dempe matlysten. Dette er ikke noe du "burde", dette er noe du "må". Akkurat som at du "må" betale regninger. Endre standarden for ditt liv, gjør ting du "burde" om til ting du "må". Dette klarer du lett om du bare gidder. Alt sitter i ditt eget hode, slutt å bli styrt av følelsene dine og ta kontroll over kroppen din. Så bra skrevet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. januar 2023 #30 Del Skrevet 12. januar 2023 Djerv2020 skrev (3 timer siden): ... - Faste. Jeg har aldri spist frokost, og faster dermed ufrivillig 12-14 timer i døgnet. ... Hvis du velger å ikke spise frokost, så faster du vel strengt tatt ikke ufrivillig? Er ellers enig med deg, periodisk faste kan gjøre under for vektnedgang. Det er litt uvant i starten, men for mange er det er godt skritt på veien til et lettere liv. Husk også at "maten er kiloene og trening er grammene", det beste er altså både kaloriunderskudd og økt fysisk aktivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 12. januar 2023 #31 Del Skrevet 12. januar 2023 Brunhilde skrev (4 minutter siden): Hvis du velger å ikke spise frokost, så faster du vel strengt tatt ikke ufrivillig? Er ellers enig med deg, periodisk faste kan gjøre under for vektnedgang. Det er litt uvant i starten, men for mange er det er godt skritt på veien til et lettere liv. Husk også at "maten er kiloene og trening er grammene", det beste er altså både kaloriunderskudd og økt fysisk aktivitet. Jeg velger ikke bort frokost bevisst, jeg er aldri sulten på morgenen og liker ikke å spise tidlig på morgenen. Derfor «ufrivillig»… burde kanskje skrevet «uten å gjøre noe spesielt annet enn det som passer meg best» 😄 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #32 Del Skrevet 12. januar 2023 Kutt ut sukker og mest mulig karbohydrater. Lær deg å lese nøye på innhold. Kjøp produkter med lite sukker/karbo fra f.eks tights.no. Gikk ned 15 kg på under tre mnd, og de kom ikke tilbake med dette kostholdet. Må du ha søtsnop, så kjøp uten sukker, fra tights.no. Ligg unna potetgull osv, fullt av karbohydrater. Ta en liten skål popcorn eller baconcrisp til helgekos. Anonymkode: 04f99...2d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 12. januar 2023 #33 Del Skrevet 12. januar 2023 Brunhilde skrev (11 minutter siden): Hvis du velger å ikke spise frokost, så faster du vel strengt tatt ikke ufrivillig? Er ellers enig med deg, periodisk faste kan gjøre under for vektnedgang. Det er litt uvant i starten, men for mange er det er godt skritt på veien til et lettere liv. Husk også at "maten er kiloene og trening er grammene", det beste er altså både kaloriunderskudd og økt fysisk aktivitet. Det spørs jo hvor mye dy trener. Løper du veldig masse eller går timer i fjellet hver dag kan bevegelse gjøre stor forskjell på vekten 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #34 Del Skrevet 12. januar 2023 Fremmed fugl skrev (På 1.1.2023 den 12.06): Har du vesentlige helseproblemer med knærne? Hvis ikke så trenger du ikke være bekymret for dem, bare start rolig. Bruk gjerne gå-lø-gå sykluser som reduserer risikoen for overbelastning. Si ikke det, knærne kan være noen luringer 😊 Jeg har aldri hatt problemer med knærne, er snart 50 år, og i grei fysisk form, ikke overvektig, men… jeg startet så optimistisk med å gå/lett jogging på nyinnkjøpt tredemølle (noe jeg aldri har gjort før), og det ende opp med betennelse i begge knær, krykker og en høst i godstolen. Gikk 4 måneder før jeg var på tredemølla igjen, med knestøtter og nye asfaltjoggesko. Anonymkode: 5ff1c...353 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 12. januar 2023 #35 Del Skrevet 12. januar 2023 Djerv2020 skrev (44 minutter siden): Det spørs jo hvor mye dy trener. Løper du veldig masse eller går timer i fjellet hver dag kan bevegelse gjøre stor forskjell på vekten Joda, men akkurat det er det de færreste som sliter med vekten som gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #36 Del Skrevet 12. januar 2023 Lev vanlig en periode, skriv opp absolutt alt du spiser og gjør ( ikke lyv for deg selv) se på det etter en mnd og finn ut hva du bør kutte og hva du vil ha. Finn en aktivitet eller hobby du liker. man spiser gjerne mindre om man gjør noe. Anonymkode: 4a1c6...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djerv2020 Skrevet 12. januar 2023 #37 Del Skrevet 12. januar 2023 Brunhilde skrev (1 time siden): Joda, men akkurat det er det de færreste som sliter med vekten som gjør Hahah sant! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #38 Del Skrevet 12. januar 2023 Jeg blir alltid overrasket over hvor lett det er å spise sunt og mindre mengder når mensen er ferdig. Og før mensen føler jeg meg alltid som den med minst viljestyrke og masse cravings det krever enormt å ikke gi etter. Hvordan er det etter/i overgangsalder? Anonymkode: 25a9f...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #39 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 4.08): Er kommet i overgangsalder og kiloene er kommet på. Ikke bare derfor, men og pga innaktiv og spist for mye. Håper å klare 10 kg. Noen tips på veien? Trives ikke i egen kropp. Anonymkode: fcf24...fea med såpass liten vektøkning så er rådet nå å unngå slanking. Fokuser gjerne på å stagge videre vektoppgang, men slanking fører deg lett inn i en spiral av slanking og ny vektøkning, der du kan ende opp med å veie mer om et år enn du gjorde da du startet. https://www.lommelegen.no/overvekt/artikkel/frarader-lett-overvektige-a-slanke-seg---dette-bor-de-gjore-i-stedet/69027699 https://forskning.no/overvekt/rader-overvektige-til-a-droppe-slanking/593224 https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/jo-jo-slanking-gjor-deg-tjukk-2463842 Anonymkode: 3ca61...b40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2023 #40 Del Skrevet 13. januar 2023 Takk for mange råd og tips. Var ikke mye ned, men er i gang. Fornøyd med det. Nå bare til å fortsette. Anonymkode: fcf24...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå