AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #1 Skrevet 31. desember 2022 Leste en artikkel om utbrenthet, og det fikk meg til å tenke litt. En ser tydelig på sosiale medier folk som hele tiden skaper glansbilder å legger ut, ofte 4-5 innlegg / bilder om dagen. Alt fra toppturer, vin med venner, mat, shopping osv. neste dag er det glede og idyll med barna. Dette jaget om å bruke så vanvittig mye tid og energi på å vise fram det perfekte? Da 99,9% av norges befolkning har ganske like liv.. tror mange blir utbrente av å hige etter det perfekte, prestere på alle arenaer og være på topp. hjernen vår er designet til å tåle stress over kortere perioder, men over lang tid vil nervecellene trekke seg tilbake og hjernen kortslutter rett og slett. Da hjelper det ikke å brette opp ermene og stå på! Kroppen vil ikke. Det er så viktig å finne balanse mellom aktivitet og hvile. Lade opp, si nei, tåle det u perfekte og ikke leve opp til det en tror forventes av en. veldig mange er super aktiv i romjula, men jeg har virkelig koplet av.. det er jogge bukse på sofaen, serier, mat og frisk luft. Å hoppe av denne karusellen gjorde jeg for mange år siden, og det føles deilig.. men jeg sitter som en observatør fra utsiden og ser på alle sol higer etter mer og mer og mer. Ta vare på helsa, på dere selv. Dere er god nok som dere er! Anonymkode: 5ecc2...5a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå