Gå til innhold

Dere som hadde billig konfirmasjon, hvor mye kostet det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som tittelen spør, dere som hadde en billig konfirmasjon for barnet deres- hva kostet det? Kom gjerne også med tips om hvordan å få det billig og fint 😊 

Anonymkode: 29836...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lånte et stort rom på jobb, og betalte en symbolsk sum. Venner hjalp meg med å bake. Kjøpte pynt og duker gjennom året. Bestilte mat via catering, der var vel egentlig det som koster. Tror det var på ca 10 000. Hadde også spart litt hver måned til dette. Kjøpte kaffe og brus utennom. Selve dagen ble veldig fin og føltes ikke som budsjett. Det som er viktig er å planlegge og spare, for man vet jo dagen kommer.

Tre venninner hjalp til med å servere og ordne underveis. 

Anonymkode: 472a8...607

• Liker 1
Skrevet

Vi brukte 6000 kr inkl. dress. 

Lagde all mat og kaker selv. Hadde det hjemme. Kjøpte rimelig pynt. Tema hos oss var gult/Sort pga LSK. Kjøpte 3 svarte laken til duk og hadde gul løper. Fylte vann i en skål kjøpt på gjenbrukt, klippet av gule blomster og blader og hadde i den. Hadde sorte kubelys med gule silkebånd. Satte kubelystene på vinglass som sto opp ned, pyntet med gule blomster inni. 

Mat: Div spekemat, med eggerøre, potetsalat, røke laks. Kjøttboller, hjemmelaget lasagne med godt brød og salat. Reker, kyllingvinger,  vårruller, grillspyd i 3 ulike smaker ( kjøpt i Sverige), + red curry og stekte nudler. 

Kaker: Sjokoladekake, Ostekake, Marsipankake, gulrotkake. Samt at jeg kjøpte 15 biter Napoleonskake igjennom Meny. 

Vi var 45 stykker. Jeg hadde nok mat til 60 :) 

Anonymkode: f15ae...58b

• Liker 1
Skrevet

Brukte 10-12000 kr. pr. konfirmasjon.
Leide lokaler, venninner, jeg og annen familie bakte kaker. 
Lagde maten selv. Koldtbord i ene konfirmasjonen og viltgryte i den andre.

Planla tidlig og kjøpte pynt gjennom hele året.

Pyntet med gamle lekebiler, grus og sand i den ene. Men også med lys og blomster. Brukte pappduker eller dukene som var på huset. 
Lånte ellers det som jeg manglet.

Anonymkode: 0ea36...15c

Skrevet

Kommer an på hvor mange gjester og hvor dere skal ha selskapet. 
Om dere liker thai mat kan dere hyre noen thai damer til å lage all maten, det er ofte ganske billig. 
bordpynt kan dere lage selv, plukk hvitveis- det er veldig fint i mai. Få venner og familie til å bake kaker. Det er veldig vanlig her jeg bor. 
Lån ting du trenger fra andre som har noe liggende. 
Det aller viktigste er å gjøre stas på konfirmanten, en fin tale og de som er til stede. 

Anonymkode: 8e959...680

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...