Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde handlet inn masse godteri, chips og Pepsi som vi skulle ha over hele helgen og til neste helg. Han har klart å spise halve posen med smågodt og hele chipspose +en hel pakke kjeks å nesten en hel stor Pepsi flaske. I tillegg til dette har vi hatt hjemmelaget pizza.. jeg blir faktisk sjokkert. Han er som en ungdom som er i puberteten som ikke klarer å begrense seg. Jeg har sagt det til han også, hva mer kan jeg gjøre?

Anonymkode: f2d34...584

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er en voksen mann og må få bestemme inntaket sitt selv. Men jeg ville bedt han om å handle inn til neste helg. 

Anonymkode: 13e7b...716

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Det kan jeg også helt fint spise på èn kveld😂 Er jo bare å jage han på butikken i morgen, sånn at han får kjøpt inn mer:)

• Liker 19
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er helt sinnsykt hvor mye enkelte klarer å trykke i seg, men du har vel kjent til spisingen hans en stund? Dere må jo bare kjøpe inn som om dere skal ha fest med 10 gjester hele helgen.

Anonymkode: 10ef7...32f

• Liker 4
Skrevet

Du kan ikke bestemme hva andre skal spise. Han er ikke et barn og må passe på det selv.

Det vil bare bli dårlig stemning om du nager om hva han spiser.

Anonymkode: 990af...b24

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, han kjøper inn neste gang. Så får han bare spise det han vil. Men ellers; er dette en overvektig mann som sliter med overspising generelt? 

Anonymkode: 9e274...707

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er helt sinnsykt hvor mye enkelte klarer å trykke i seg, men du har vel kjent til spisingen hans en stund? Dere må jo bare kjøpe inn som om dere skal ha fest med 10 gjester hele helgen.

Anonymkode: 10ef7...32f

Ja er faktisk sykt hvordan de klarer.. har kjent til det ja. Er kjempe irriterende når han sitter å stapper alt i seg på en kveld.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, han kjøper inn neste gang. Så får han bare spise det han vil. Men ellers; er dette en overvektig mann som sliter med overspising generelt? 

Anonymkode: 9e274...707

Ikke overvektig nei, han har muskler å er relativt slank. Trener en god del, men han burde klare å begrense seg selvom han synes det er godt.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan ikke bestemme hva andre skal spise. Han er ikke et barn og må passe på det selv.

Det vil bare bli dårlig stemning om du nager om hva han spiser.

Vil ikke bestemme over han, men det er ikke kjempe gøy å sitte å se han trykke i seg i flere timer i strekk heller.

• Liker 3
Skrevet

Så han er slank og trent?

Det irriterer deg bare at han spiser?

Er vel du som er den irriterende her.

Hadde lett spist det samme selv. Pluss mer.

Anonymkode: 73c4d...e7a

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vil ikke bestemme over han, men det er ikke kjempe gøy å sitte å se han trykke i seg i flere timer i strekk heller.

Skjønner det, men det virker jo ikke som om dette er noe han bruker å gjøre hver dag.

Eksen min spiste masse godteri hver eneste dag og er naturligvis feit på grunn av det. Lite jeg kunne gjøre med det. 

Skrevet

Er du overvektig TS?

På slankern og kan ikke røre chips?  Misunnelig på typen?

• Liker 3
Skrevet

Handle inn til én dag av gangen. Og handle en egen godtepose til deg om han spiser din del om du ikke stapper i deg i hans tempo.

Dessuten er det ikke lørdag før i morgen! ☝️

Anonymkode: 8db49...859

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er du overvektig TS?

På slankern og kan ikke røre chips?  Misunnelig på typen?

Er ikke overvektig selv, er slank, men gravid. Kanskje hormonene som spiller meg ett puss.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Handle inn til én dag av gangen. Og handle en egen godtepose til deg om han spiser din del om du ikke stapper i deg i hans tempo.

Dessuten er det ikke lørdag før i morgen! ☝️

Anonymkode: 8db49...859

Tenkte det samme, trenger ikke spise godteri hver dag selvom det er jul..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke overvektig selv, er slank, men gravid. Kanskje hormonene som spiller meg ett puss.

Overspising av godterier og usunn mat er jo et klassisk tegn på depresjon. Kanskje han ikke har det så greit? Gir du ham nok positiv oppmerksomhet i hverdagen? Eller bare klager du, hakker og er misfornøyd sånn som nå?

Skrevet

En pose, en cola og en pose godteri.. Det er en av alt og da går det på en kveld 😅

• Nyttig 1
Skrevet
AllahBallah skrev (2 minutter siden):

Overspising av godterier og usunn mat er jo et klassisk tegn på depresjon. Kanskje han ikke har det så greit? Gir du ham nok positiv oppmerksomhet i hverdagen? Eller bare klager du, hakker og er misfornøyd sånn som nå?

Pleier ikke å hakke på han. Syntes bare det ble i overkant mye i forhold til det som er normalt. Han skal selvfølgelig få spise hva han vil. 

Skrevet
lillevill skrev (4 minutter siden):

En pose, en cola og en pose godteri.. Det er en av alt og da går det på en kveld 😅

Det var ikke snakk om en liten pose med smågodt, den var sikkert på 3 kg for følte hunden min var lettere enn den😂 tenkte den kom til å vare leeeenge, men der tok jeg jammen meg feil. Var stor pose med chips også, der han var snill nok å spare to flak til meg. Jeg synes det går an å ha begrensninger, om det var andre folk til stede å han hadde spist på den måten hadde de nok reagert🥴

• Nyttig 1
Skrevet

To flak ja. 🤣 Herregud for en grisking. Han må ut å handle i dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...