Gå til innhold

Vil gjøre det slutt med samboer, men også ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve å gjøre dette kort og konkret. Jeg er 22 år og har vær i et forhold og samboerskap i 2,5 år nå. jeg er ei dame som har behov for bekreftelse og fysisk kontakt, mye fordi ting jeg har opplevd som liten. Han jeg er sammen med nå er så utrolig dårlig på dette. Vi har sex 2-3 ganger i mnd, og sexen er veldig viktig for meg, for jeg mener at dette på mange måter er limet i forholdet. Nå skal jeg fortelle dere hvordan en hyrdestund foregår mellom oss.. han legger seg i senga å ser på YouTube på mobilen, jeg kommer inn nydusja og «klar» jeg prøver å få kontakt med han, han sier at jeg skal slutte å mase. Jeg venter til han legger bort mobilen og kommer til meg, han bare koser og er helt stille, virker som han nesten sovner, og jeg må ta initiativ til alt. Jeg må be han om å kysse med meg, for det gjør han som regel ikke. han tar på meg litt og jeg får ikke ta noe særlig på han. når han er hard så er det rett inn, å vi holder på kanskje 5 min åsså kommer han. Når vi er ferdig vasker vi oss og han legger seg på mobilen og null kontakt. Sånn har det vært i over 1 år nå.. føler ikke at han har lyst på meg, men han sier han har det og at han elsker meg. Jeg må planlegge sex med han ellers så blir det ikke noe. i mitt tidligere forhold hadde vi fantastisk og spennende sex, og ofte så fantaserer jeg at jeg har sex med eksen min (savner han ikke for han var en idiot ellers, men akuratt sexen var fantastisk). Har tatt opp dette med sex med samboer og det blir ikke bedre, og ender ofte i krangel. 
Må legge til at han kanskje sier at tan er glad i meg eller gir meg komplimenter kanskje 3 ganger i mnd. Han gjør aldri noe frivillig, sjelden at han kommer bort til meg for en klem, kyss osv. jeg syns dette er trist, for jeg har behov for litt av dette ihvertfall.. han sier han ikke orker å er sliten pga jobb. Men altså det koster ikke han en kalori å si at han er glad i meg eller si hvor pen jeg var Idag feks. 

jeg elsker han, og jeg vet at han elsker meg også. Han lever bare i sin egen boble å har ikke behov for så mye slik. Men jeg vet ikke om jeg orker å leve med dette resten av livet, for jeg tror ikke det blir bedre mellom oss på kjærlighetsfronten, ettersom at jeg har tatt opp dette gang etter gang. han var veldig på i starten, men virker som han har gått over den «nyforelska» fasen, og bare slått seg til ro. 
jeg kan bli veldig masete etter kos og sex når det går lenge uten, dette hater han. 

jeg elsker han og ser for meg fremtid med unger og hele pakka sammen med han, men veit ikke om jeg holder ut at det skal være så tørt..

råd tas i mot!!

Anonymkode: dc5bb...754

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Setter pris på gode råd. Det skal sies at jeg sitter på stua nå, og gråter. Fordi vi skulle ha sex, og han sovnet.. 

Skrevet

Opplevde lignende med eksen min. Vi var sammen 7 år, bodde sammen I 6. Det var sånn lenge, vi måtte planlegge når vi skulle ha sex, men så orket han plutselig ikke likevel. Var og veldig dårlig på det med fysisk kontakt. Måtte be han gi meg kos, hvis ikke skjedde det ingenting. 

Det endte med at Jeg mistet alle kjæreste følelsene for han. Selv om andre ting var bra, så ødela det såpass mye at til slutt orket jeg ikke mer. 

• Liker 3
Skrevet
Anonym-bruker skrev (2 minutter siden):

Opplevde lignende med eksen min. Vi var sammen 7 år, bodde sammen I 6. Det var sånn lenge, vi måtte planlegge når vi skulle ha sex, men så orket han plutselig ikke likevel. Var og veldig dårlig på det med fysisk kontakt. Måtte be han gi meg kos, hvis ikke skjedde det ingenting. 

Det endte med at Jeg mistet alle kjæreste følelsene for han. Selv om andre ting var bra, så ødela det såpass mye at til slutt orket jeg ikke mer. 

Ikke sant.. jeg føler ikke slike ting kommer til å bli noe særlig, og jeg har mer eller mindre innsett at han bare er sånn. Jeg får ikke endret han men jeg skal nok holde ut litt til å se hvordan det går. jeg må ærlig innrømme at tanken på sex med andre er fristene, men jeg kommer ikke til å gjøre noe som sårer han, men tankene er der! og jeg har dårlig samvittighet for dette, men vet selv at det er fordi jeg ikke får behovene mine dekt.

Skrevet

Jeg har vært mannen du beskriver mot en eks som var fryktelig forelsket i meg, men hvor jeg rett og slett ikke følte det samme. Det kan ha noe å gjøre med attraktivitet - og her kan både det personlige såvel som det fysiske spille inn. Det medførte at jeg rett og slett var lite interessert i henne. Jeg oppfattet alt hun kom med som "mas" og ville heller sitte for meg selv og drive med mine egne ting fremfor å være tilstede for kjæresten min. Senere møtte jeg den "rette" og da klaffa alt mye bedre - både i forhold til interesser, men også sexlivet - har vært sammmen i flere år og har fremdeles sex minst 2-3 ganger om dagen.

Det å eksperimentere er jo en del av det å være ung. Noen ganger prøver man veldig hardt på å få det til å fungere, men så innser man til slutt at det ikke er meant to be likevel. 

Husk at du fremdeles er ung. Det du opplever nå er at han er tilstede, men at han ikke gir deg den oppmerksomheten du trenger. Når du nå stiller spørsmål ved dette så er du inne på en viktig refleksjon. Hvis han hadde følt det samme som deg så hadde dere vel hatt sex flere ganger om dagen og samtidig vist mere interesse for livet ditt isteden for å være på youtube hele tiden. Og da er vi inne på hvorfor det kanskje er lurt å vurdere om du ikke bør slå opp. Husk at menn kan være veldig kyniske i slike tilfeller; dvs at de kan si at de er glad i deg men aldri vise det. Jeg kjenner samtlige kompiser som ikke er forelska i kjæresten sin og gir veldig liten oppmerksomhet men som likevel holder på forholdet fordi de ikke har noe "alternativ". Når det endelig dukker opp et alternativ så er veien til utroskap fryktelig kort hvis man ikke er forelska i kjæresten lenger.

Mitt tips er at du ikke bør kaste bort denne tiden på å være lei deg hele tiden over samboeren din oppførsel. Jeg kjenner til samtlige som har gått gjennom den prosessen og kan si med sikkerhet at blir man værende i et slikt forhold over mange år så vil man også etter hvert kunne utvikle psykologiske problemer. Til slutt: Utroskap løser ingen problemer - tvert imot kan det føre til enorm belastning for dere begge samtidig som det kan medføre uventede hindringer senere i livet.

Anonymkode: 8d760...22b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ikke sant.. jeg føler ikke slike ting kommer til å bli noe særlig, og jeg har mer eller mindre innsett at han bare er sånn. Jeg får ikke endret han men jeg skal nok holde ut litt til å se hvordan det går. jeg må ærlig innrømme at tanken på sex med andre er fristene, men jeg kommer ikke til å gjøre noe som sårer han, men tankene er der! og jeg har dårlig samvittighet for dette, men vet selv at det er fordi jeg ikke får behovene mine dekt.

Du får nok ikke endret han desverre. Tror det er naturlig de tankene kommer, selv om man ikke vil gjøre de i virkeligheten. For min del hvertfall er sex og fysisk kontakt såpass viktig, at det ble et stort problem etterhvert.

Skrevet

Du kan jo ikke være sammen med han der!

Anonymkode: 18604...97a

Skrevet

Beklager, har vært i samme situasjon og det blir ikke bedre. Mye bedre å avslutte og ikke kaste bort mer tid.

Anonymkode: b3d17...af9

Skrevet

Du er 22 år. Når du er så ung skal du enten være i et bra forhold eller ikke være i et forhold i det hele tatt. Du kan velge å fortsatt være sammen med ham, men det er er det du får. Han kommer neppe til å forandre seg. Er det en sånn fyr du ønsker å være sammen med, gifte deg med og få barn med? Han kommer aldri til å ta initiativ til å kysse deg eller ha sex med deg. Er det sånn du vil ha det?

Anonymkode: f173b...65e

• Liker 2
Skrevet

Jeg må også spørre om nøyaktig hva det er du ser for deg i denne fremtiden med barn med ham. Er du sikker på at det er ham du egentlig ser for deg i denne drømmen, eller representerer han bare en far til barnet/barna du ønsker deg? Han kommer ikke til å forandre seg om dere får barn, så du kommer til å måtte ta ansvar for barna alene og han kommer ikke til å gi deg støtte og bekreftelse gjennom tiden du kommer til å sove minimalt og ofre all egentid og bare være mamma hele døgnet. Det er en sårbar periode, og en sånn fyr kommer bare til å passe på egne behov uten tanke for dine eller barnets. Om dette høres spesifikt ut så er det fordi jeg fikk barn med en sånn fyr selv og jeg hadde ingen anelse om hva jeg hadde i vente. Jeg hadde i utgangspunktet ikke stort behov for bekreftelse så jeg tenkte ikke over det, men etter ett år med barn hadde jeg et stort hull inni meg fordi jeg bare dekket alle andres behov uten at noen tok vare på meg. Du som er så ung bør finne deg en annen fyr å få barn med.

• Liker 1
Skrevet

Dere har sjeldent sex, han gir ikke komplimenter, er ikke opptatt av kos...hvordan viser han deg kjærlighet og at han liker å være med deg? 

• Liker 1
Skrevet

Er du ikke litt for ung til å "settle" for en du ikke passer sammen med? Dere har ikke samme kjærlighetsspråk.. Han er fornøyd, du er ikke.. Vil du virkelig ha det slik? "For alltid?"

Anonymkode: ac3fd...97b

• Liker 2
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (1 time siden):

Dere har sjeldent sex, han gir ikke komplimenter, er ikke opptatt av kos...hvordan viser han deg kjærlighet og at han liker å være med deg? 

Han viser ikke så mye desverre.. noen ganger kan han finne på å kose med meg, men det er  som regel bare i senga. Har prøvd å tatt opp det med han flerr ganger men han bli bare sur. Han sier st han liker å være sammen med meg, og fir han er det koselig hvis vi bare sitter i sofaen sammen og ser en film 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg må også spørre om nøyaktig hva det er du ser for deg i denne fremtiden med barn med ham. Er du sikker på at det er ham du egentlig ser for deg i denne drømmen, eller representerer han bare en far til barnet/barna du ønsker deg? Han kommer ikke til å forandre seg om dere får barn, så du kommer til å måtte ta ansvar for barna alene og han kommer ikke til å gi deg støtte og bekreftelse gjennom tiden du kommer til å sove minimalt og ofre all egentid og bare være mamma hele døgnet. Det er en sårbar periode, og en sånn fyr kommer bare til å passe på egne behov uten tanke for dine eller barnets. Om dette høres spesifikt ut så er det fordi jeg fikk barn med en sånn fyr selv og jeg hadde ingen anelse om hva jeg hadde i vente. Jeg hadde i utgangspunktet ikke stort behov for bekreftelse så jeg tenkte ikke over det, men etter ett år med barn hadde jeg et stort hull inni meg fordi jeg bare dekket alle andres behov uten at noen tok vare på meg. Du som er så ung bør finne deg en annen fyr å få barn med.

Jeg vet ikke. Men det er nok bare den tryggheten av å ha noen. Pluss at jeg har fått en my familie (hans) som jeg nesten ser på som ekte familie. 
jeg er redd for hva fremtiden viser, jeg vil ha barn om rundt 2 år, og ser for meg at han er far til barnet. han er veldig omsorgsfull og flink med barn, og hadde blitt en god pappa. 

• Hjerte 1
Skrevet

Bryt forholdet! Du må ut og leve det glade frie ung voksen-livet :)

Enten er han totalt ikke-forelska eller kanskje han er i skapet, Fortsatt mange unge homofile som «avskrekkes» av det de tror er homofil livsstil, eller hva vil kompisene si. 

Han er nok glad i deg platonisk uansett, men dere passer ikke som par.

Kom deg ut! Lev livet selv, gjør det DU vil. Reis, fest, flørt, dra på tur med venner, ta en utdanning, jobb hardt. Finn deg sjæl :)

Anonymkode: 0f1b0...2e0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Han sier st han liker å være sammen med meg, og fir han er det koselig hvis vi bare sitter i sofaen sammen og ser en film 

Er det kjekt da? Har dere en del sånne hjemmedater? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

... jeg vil ha barn om rundt 2 år, og ser for meg at han er far til barnet. han er veldig omsorgsfull og flink med barn, og hadde blitt en god pappa. 

Det kan være han er flink med barn, men han er jo ikke flink med deg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke. Men det er nok bare den tryggheten av å ha noen. Pluss at jeg har fått en my familie (hans) som jeg nesten ser på som ekte familie. 
jeg er redd for hva fremtiden viser, jeg vil ha barn om rundt 2 år, og ser for meg at han er far til barnet. han er veldig omsorgsfull og flink med barn, og hadde blitt en god pappa. 

Å være flink med barn er ikke det samme som å være en god lagspiller i småbarnstiden. Å være forelder er noe annet enn å være med barn over en kortere tidsperiode. Det innebærer ikke bare lek og kos, men også tilstedeværelse, oppdragelse, lære barnet å håndtere følelser osv. Det medfører for de fleste lite søvn og mye ansvar. Man skal være like tilstedeværende for barnet uansett om man har fått nok søvn eller ikke. Man skal sette sine egne behov til side. Man skal samarbeide og kommunisere og sørge for at begge foreldre kommer seg helskinnet igjennom perioden med parforholdet i behold. Hvis dere allerede har utfordringer med kommunikasjonen og at han ikke ser/bryr seg om dine behov så kommer dere til å få store problemer i småbarnstiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...