Gå til innhold

Pappa vil ikke komme i bryllupet hvis mammas kjæreste er med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde kun invitert mor og far her, der er de som er foreldrene dine. 

Anonymkode: ef58b...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om han ellers er en god, fornuftig og omsorgsfull far, ville jeg lyttet til følelsene hans, og også hatt en god prat med din mor+kjæreste.

Foreldre er ikke maskiner, og slike følelser kan sitte veldig dypt. Jeg var i et bryllup der en av mine nærmeste opplevde at en person hun absolutt ikke tåler også var invitert. Det ødela søvnen før bryllupet, det ødela hele dagen, og flere år etterpå er hun fortsatt preget om temaet kommer opp. Det synes på bildene hvor dratt hun var, og det preget min dag å ha så vondt av henne. 

For en nøytral part så er svaret enkelt, slik mange skriver i denne tråden; hans valg. Men som din fars nærmeste vil det mulig prege han dypt både å måtte gjennom bryllupet med eksens nye kjæreste der, og å ikke være der. Og begge situasjoner kan mulig også prege din opplevelse av dagen dypt. 

Anonymkode: 003c3...52a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, som mor selv så er det helt uforståelig for meg å la nag holde meg borte fra mitt barns bryllup. Og det sier jeg som en person som er ganske god på å være langsint. Det finnes ingen mennesker som kunne holdt meg borte fra mitt barns bryllup. Jeg synes godt du kan ta opp dette, TS. Spør faren din om det virkelig er sånn at motviljen mot mors nye kjæreste veier tyngre enn å få med seg bryllupet ditt. Jeg tror nesten at hvis en av foreldrene mine syntes jeg var så uviktig så hadde jeg tenkt "Javel."

På den andre sida så lurer jeg på hva slags forhold moren din har til denne kjæresten. Hvis dette er nytt og ikke så seriøst, er det egentlig naturlig å invitere han? Hva blir i så fall rollen hans? Skal han sitte ved siden av foreldrene dine og svigerforeldene sammen med dere? Hvis ikke, skal du plassere han en eller annen plass i resten av lokalet med folk han ikke kjenner? Kan det være at han synes det er like greit å ikke være med selv i og med at moren din kommer til å være ganske opptatt og involvert?

Det er til syvende og sist ditt valg hvem du inviterer, men jeg synes ikke det skal avgjøres av en forelder som tar så lett på å stå over sitt eget barns bryllup.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Ikke helt samme situasjon, men: Jeg inviterte ikke min fars nye kone i bryllupet vårt da hun rett og slett ikke har oppført seg fint (meget sjalu på meg som datter og nektet pappa å møte meg alene til kaffe bl.a.). Mamma hadde ingen ny, så ingen steforelder ble bedt fra den andre siden.

Det endte med at pappa ikke ville komme uten følge og vi har fortsatt ikke kontakt nesten 9 år senere. Men jeg angrer ikke. Jeg hadde ikke orker å ha henne der (hun tar mye plass) og jeg tenker at hvis pappa velger å ikke komme så fortjener han det heller ikke. Nå skal det sies at jeg (og hennes sønner) ikke var bedt i deres bryllup heller da, så jeg skjønte ikke helt hvorfor det ble så krise når det gikk begge veier..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker jeg man lufter problematikken for mamma, og så tar man det derifra...

Nye kjæresten kan fint klare seg uten ett stk. bryllup, IMO. 

Endret av AnonymBruker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk å godsnakk med faren din. Si at du så gjerne vil ha han der, at det er viktig for deg, men at du samtidig ønsker å inkludere alle på en dag som dette. 

Det kan hende han må venne seg til tanken og at du faktisk  hjelper han med å prosessere det ved å godsnakke litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...