Gå til innhold

Pappa vil ikke komme i bryllupet hvis mammas kjæreste er med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi planlegger bryllup i 2023, ikke noe svære greier men vil jo invitere de som er viktige for oss. Det er naturlig for meg å invitere mamma med +1, fordi han er en trivelig fyr.

Men sist jeg nevnte for min far at vi vurderer å gifte oss så var det viktig for han å få sagt at "hvis han der kommer, da kommer ikke jeg!" Må nevnes at pappa ikke ønsket brudd med mamma, men det er 5 år siden. Nye kjæresten hadde ikke noe med det å gjøre og pappa har hatt kjæreste selv i ettertid. 

Hva gjør man da? :( Jeg vil jo ha faren min der, men jeg føler det er feil at han skal diktere hvem vi kan be. Samtidig som det kanskje blir megaklein stemning hvis begge er der.

Anonymkode: 993ab...4ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svar: synd at jeg ikke er viktigere for deg enn som så. Dere er alle inviterte og jeg ønsker å ha dere der, men om du velger å ikke komme, tar jeg det til etterretning. 

Anonymkode: 98177...326

• Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare snakk om en dag dette her. Inviter folk og så kommer de som vil.

Anonymkode: 1a224...2e5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det ikke er så viktig for din mors kjæreste å være i ditt bryllup, så jeg hadde bedt de komme alene.

Foreldre fortjener se sine barn bli gift.

Nye voksne kjærester er ikke så viktig.

Anonymkode: b74e9...08b

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo bare snakk om en dag dette her. Inviter folk og så kommer de som vil.

En dag ja, men mange dager (resten av livet) med passiv-aggressive stikk og skyldfølelse 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Letharia
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker det ikke er så viktig for din mors kjæreste å være i ditt bryllup, så jeg hadde bedt de komme alene.

Men hvis faren er så bitter at han ikke engang kan la det gå for en dag, for datterens skyld så synes jeg ikke han fortjener å være der bare fordi han er en forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er for barnslig, rett og slett. Hvis han ikke klarer å takle at han er der, så får han bli hjemme! Han trenger jo ikke si ett ord til fyren, bare overleve i samme lokalet.

Han har ikke lov til å sette deg i denne skvisen, mener jeg.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre får som fortjent. Voksne foreldre får som regel både goder og inkludering 

Anonymkode: ad811...c7b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er så barnslig at han setter egoet sitt over sitt barns bryllup, er det kanskje greit at han blir hjemme. Din store dag.  Fokus er på brudeparet, ikke ham. Men forstår det er leit for deg. 

Anonymkode: 01059...1f5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag ja, men mange dager (resten av livet) med passiv-aggressive stikk og skyldfølelse 😅

Ja men resterende dager så trenger vel ikke disse to gubbene å ha noe med hverandre å gjøre. Hadde jeg vært mor hadde jeg droppet min +1 slik at barnet mitt fikk begge foreldrene sine der. Voksne klarer å gå på tilstelninger uten sengekompisen.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si når man ikke kjenner historikken. Jeg vet om et tilfelle der jeg hadde hatt full forståelse for han, det styggeste bruddet jeg noen gang har hørt om.

Anonymkode: 72ebe...bc2

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men resterende dager så trenger vel ikke disse to gubbene å ha noe med hverandre å gjøre. Hadde jeg vært mor hadde jeg droppet min +1 slik at barnet mitt fikk begge foreldrene sine der. Voksne klarer å gå på tilstelninger uten sengekompisen.

Men brudeparet ønsker han jo der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Faren bør være voksen nok til å kunne delta i datterens bryllupp uten å sutre. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde vel egentlig bedt han å skjerpe seg og gitt han beskjed om at han ikke var hovedpersonen denne dagen så han burde klare å svelge noen kameler for å se dattera si gift. 

Anonymkode: 95788...43a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren bør være voksen nok til å kunne delta i datterens bryllupp uten å sutre. 

Det kan du gjerne si, men slike folk får du ikke snudd.

Ulla Ullsokk skrev (3 minutter siden):

Men brudeparet ønsker han jo der!

Da inviterer de alle tre og ser hvem som kommer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vanskelig å si når man ikke kjenner historikken. Jeg vet om et tilfelle der jeg hadde hatt full forståelse for han, det styggeste bruddet jeg noen gang har hørt om.

Anonymkode: 72ebe...bc2

Ja, jeg kunne forstått det hvis det var et stygt brudd, men det var på en måte ikke det. Bare hun som var helt ferdig. Hadde det vært utroskap eller noe sånt, eller at han ikke hadde fått kjæreste og fortsatt ville være sammen med mamma så... Men jeg hadde jo invitert hans +1 også, hvis jeg inviterte mammas. Pappa har forresten aldri møtt fyren, de kjenner ikke hverandre. 

TS

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg kunne forstått det hvis det var et stygt brudd, men det var på en måte ikke det. Bare hun som var helt ferdig. Hadde det vært utroskap eller noe sånt, eller at han ikke hadde fått kjæreste og fortsatt ville være sammen med mamma så... Men jeg hadde jo invitert hans +1 også, hvis jeg inviterte mammas. Pappa har forresten aldri møtt fyren, de kjenner ikke hverandre. 

TS

Kanskje det er for vondt og sårt etter et langt liv sammen? Hva er viktigst for deg da? Din mors mann eller faren din? 

Anonymkode: 63e1c...073

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er stygt brudd?

Han mistet sin livs kjærlighet.

Det er vel vondt å måtte oppleve deres felles barn sitt bryllup på hver sin side?

Hadde satt min far ovenfor mors nye kjæreste.

Vanskelig å kose seg når du vet faren din har det vondt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får snakke med han og be han om og ta seg sammen og sett di tingen til side og si at han kan ikke la det gå utover din dag det blir litt for dumt han er en voksen mann så han får ta seg sammen og komme seg videre med livet

Anonymkode: 18f20...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...