Gå til innhold

Galskap å flytte til Oslo med tre barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et på ungdomsskolen og to på barneskole. Vi har alltid angret på at vi ikke fikk bo og jobbe i Oslo, og har så lyst. Begge våre jobber er dobbelt så spennende der. Har alltid angret på at vi ikke flyttet dit og raste fra oss før barn, er så bitter. Nå er barna godt etablert i idretten og skolen her. Det er vel galskap å flytte? Er ca 40 mil fra der vi bor nå….

Anonymkode: acd04...d8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Spesielt dersom du må betale deg ihjel på et dyrt boliglån.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er vel ganske drastisk valg i forhold til barna deres. Dere hadde muligheten, men valgte anderledes. Dere kan bruke den muligheten igjen når barna har flyttet. 

Anonymkode: 172a3...83a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er vel ganske drastisk valg i forhold til barna deres. Dere hadde muligheten, men valgte anderledes. Dere kan bruke den muligheten igjen når barna har flyttet. 

Anonymkode: 172a3...83a

Blizz1 skrev (22 minutter siden):

Ja! Spesielt dersom du må betale deg ihjel på et dyrt boliglån.

Enig med dere. Eller, vi har økonomi. Nesten nedbetalt hus vi får 7 mill for, og kan vel låne 3-4, så vi kan jo kjøpe hus for 10-11 mill. 
Men enig i at det er drastisk. Har så lyst. Greit å lufte det her enn foran våre foreldre, da vil vi få en skyllebøtte 😅😅😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig med dere. Eller, vi har økonomi. Nesten nedbetalt hus vi får 7 mill for, og kan vel låne 3-4, så vi kan jo kjøpe hus for 10-11 mill. 
Men enig i at det er drastisk. Har så lyst. Greit å lufte det her enn foran våre foreldre, da vil vi få en skyllebøtte 😅😅😅

Med nedbetalt hus hadde jeg brukt pengene på noe annet enn et nytt boliglån. Mer fritid, opplevd verden m.m

• Liker 2
Skrevet

Hvem har tid og ork til  å "rase" fra seg med et tenåringsbarn og to på barneskolen?

Tror dere har misforstått absolutt alt. 

Anonymkode: 614de...7fa

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Et på ungdomsskolen og to på barneskole. Vi har alltid angret på at vi ikke fikk bo og jobbe i Oslo, og har så lyst. Begge våre jobber er dobbelt så spennende der. Har alltid angret på at vi ikke flyttet dit og raste fra oss før barn, er så bitter. Nå er barna godt etablert i idretten og skolen her. Det er vel galskap å flytte? Er ca 40 mil fra der vi bor nå….

Galskap, Hvorfor det? Beste byen i Norge. Bodd her hele livet. Har tre barn. Ville ikke bodd noe annet sted i Norge 

Anonymkode: ecf5f...224

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis dere har 10-11 mill får dere et rekkehus. Muligens 4 sov. Jeg kjøpte rekkehus for 13 mill, men jeg er alene da med barn da, men det er jo ikke akkurat billig her😅 og dere har ikke så høyt budsjett for å være to voksne med inntekt🤔

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ventet til barna skal ut av redet. Stort nok hus i Oslo sentralt er dyrere enn det du skisserer, og det skal også holde knapt for en femroms. For det spørs om så store barn plutselig vil dele rom. 

Vi flyttet til forstaden da barna skulle starte på skolen, og planen er å flytte inn igjen når barna forlater redet. 

• Liker 2
Skrevet

Det er aldri galskap å følge drømmene deres. Kanskje kan det å bo i en stor by åpne dører for barna deres også.

Om det frister så mye så forsøk da vel, gi det et år og se hvordan dere trives. Ikke selg huset men lei ut. Og bare så det er sagt, hus i Oslo koster mer enn 10 millioner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis dere har råd og lyst er det jo ikke galskap. Mange gale mennesker i Oslo hvis alle med barn regnes som gale. 

Anonymkode: bd9bd...234

• Liker 3
Skrevet

Flytte barn som har det fint?

Nei. Det gjør man ikke.

Dere kan flytte hit når ungene er ferdige med videregående. 

Hus til 10-11 mill skal du se lenge etter i Oslo altså. 

Jeg bor i Oslo med barn innen ring 3, det er ikke «rase fra seg», det er omtrentlig nøyaktig samme Hverdagen AS her som en annen plass. 

Og «mer spennende jobb» betyr - av erfaring - høyere krav til kvalitet på leveranser. Høyere arbeidspress og krav til spisskompetanse.

Man konkurrerer hardt om de spennende stillingene i hovedstader. 

• Liker 5
Skrevet

Om jeg ikke hadde nettverk i Oslo, familie og/eller venner, hadde jeg ikke gjort det. 

Anonymkode: e2d6e...539

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AprilLudgate said:

Flytte barn som har det fint?

Nei. Det gjør man ikke.

Det må det da være mange mange tusen som gjør hvert år. 

• Liker 4
Skrevet

Barna først. Flytte på barn, spesielt i ungdomsalderen! Tenk på savnet de kommer til å få etter alt kjent og kjært. Spennende jobber kan dere ta når barna flytter ut. 

Anonymkode: 98621...bd8

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det må det da være mange mange tusen som gjør hvert år. 

Ikke uten grunn nei. 

TS tror hun skal ha det gøy på jobb og råd til enebolig til 10 mill OG endel fritid.

Bare å glemme 😅🤷‍♀️

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis dere har 10-11 mill får dere et rekkehus. Muligens 4 sov. Jeg kjøpte rekkehus for 13 mill, men jeg er alene da med barn da, men det er jo ikke akkurat billig her😅 og dere har ikke så høyt budsjett for å være to voksne med inntekt🤔

10-11 millioner er da et godt budsjett det? Skal man bo på beste vestkant er det kanskje ikke nok men er da ikke noe unormalt budsjett for to voksne? Mer enn veldig mange har råd til.  På Bjørndal får de rekkehus til mye mindre enn det. Æ

Anonymkode: bb02f...eff

Skrevet

Ja, jeg syns det er galskap. Men det er ikke så lenge til barna er ute av rede, eller om ikke annet, på videregående og da står dere mer fritt til å ta andre valg. Alt til sin tid. 

Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Ikke uten grunn nei. 

TS tror hun skal ha det gøy på jobb og råd til enebolig til 10 mill OG endel fritid.

Bare å glemme 😅🤷‍♀️

Alt er mulig! Om jeg skulle flyttet tilbake til Norge hadde jeg aldri vurdert noe annet sted enn Oslo.

Anonymkode: db31e...1ca

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

10-11 millioner er da et godt budsjett det? Skal man bo på beste vestkant er det kanskje ikke nok men er da ikke noe unormalt budsjett for to voksne? Mer enn veldig mange har råd til.  På Bjørndal får de rekkehus til mye mindre enn det. Æ

Anonymkode: bb02f...eff

Vil si det er lite penger for to voksne med relativt store barn. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...