Gå til innhold

Tvinge med 10 åringen på gåtur som straff når han ikke oppfører seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en ti åring som virkelig tester grenser. Gjort det lang tid. Er ikke noe som er hendt eller noe annet galt.

Vi har nå satt hardt mot hardt, og om han ikke hører eller skriker, banner til oss, eller for eks sier "hold kjeft" så er det ut på gåtur med en av oss og hunden. Uansett vær. Det hender han nekter ta på klær, og da velger han selv å fryse. Han er stor nok til å forstå hva han skal ha på.

Hva mener dere?

Anonymkode: b1eda...1b3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn må lære seg konsekvenser, tar ikke skade av tur ut,

Anonymkode: eaf3e...573

• Liker 11
Skrevet

Jeg har mer tro på naturlige konsekvenser enn på straff. 

Anonymkode: c3953...d57

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har mer tro på naturlige konsekvenser enn på straff. 

Når man har prøvd??

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Herregud for en tåpelig straff

Anonymkode: 996a1...bab

• Liker 18
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt gåtur som straff. Det finnes jo så mange andre straffemetoder, og ut og gå bør være lystbetont.

• Liker 35
  • Nyttig 5
Skrevet

Ville heller fratatt goder, som IPad/ gamingtid. Men så liker jeg å beholde tur som noe positivt. Å gå tur med en pottesur unge er straff for deg.

Anonymkode: 8fae9...82d

• Liker 41
  • Nyttig 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når man har prøvd??

Jeg ville uansett valg noe annet enn gåtur. Det å gå og mosjonere skal jo være lystbetont. Du kan ødelegge hans glede over det å gå tur og være ute for når han blir eldre.

• Liker 22
  • Nyttig 14
Skrevet

Jeg ville uansett valg noe annet enn gåtur. Det å gå og mosjonere skal jo være lystbetont. Du kan ødelegge hans glede over det å gå tur og være ute for når han blir eldre.

Vi har hund og det er lystbetont å gå andre type turer som skogstur, dette her er typisk tur i øs pøs vær i nabolaget. 

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt gårtur som straff, rett og slett fordi det er en aktivitet som er så positiv at det er synd om gutten skal få negative erfaringer med det. 

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet

Å bruke fysisk aktivitet som straff hørtes utrolig amerikansk ut. Gir null mening.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Det bare virker som en merkelig konsekvens av å ikke oppføre seg ordentlig.

Ser for meg at gutten ender opp med å hate enten gåturer, bikkja eller begge deler.

Kan dere ikke heller kutte ned på skjermtid, lommepenger eller gjøre noe annet?

Skrevet

Sal du traumatisere ham med turgåing og trim? Herregud slutt, ikke la noe så fint som friluftsliv bli en straff

Anonymkode: 94139...484

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet

Ville heller inndratt goder.

Og prøvd å få tur til å bli en slags belønning eller koslig alenetid om så i korte drypp, høres ut som dere trenger å gjøre noe positivt jevnlig og, før alt låser seg. Dere risikerer å ødelegge ungens gode forhold til uteliv og/eller fysisk aktivitet også i voksen alder 

Anonymkode: 5e1db...75e

• Liker 2
Skrevet

Ville heller inndratt goder.

Og prøvd å få tur til å bli en slags belønning eller koslig alenetid om så i korte drypp, høres ut som dere trenger å gjøre noe positivt jevnlig og, før alt låser seg. Dere risikerer å ødelegge ungens gode forhold til uteliv og/eller fysisk aktivitet også i voksen alder 

Anonymkode: 5e1db...75e

Har ikke nevnt noe om positive aktiviteter. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har hund og det er lystbetont å gå andre type turer som skogstur, dette her er typisk tur i øs pøs vær i nabolaget. 

Hvorfor spør du hvis du allerede har bestemt deg og ikke er åpen for andres meninger?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

For en tåpelig straff. 

Anonymkode: b9162...fdf

• Liker 2
Skrevet

Jævlig merkelig opplegg. Liker ikke “ straff» som oppdragelse i seg selv, men dette var drøyt. 

Anonymkode: 581c0...f32

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke ødelegg noe som potensielt kan være en positiv aktivit. Stiller meg bak de som sier at da får dere heller dra inn nettbrettet eller noe.

Anonymkode: 49df9...9e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fint at han går turer, men om du bruker det som straff kan det hende han aldri finner glede i å gå turer senere i livet. Fysisk aktivitet bør være noe positivt. Må du straffe forresten, hva med en annen metode?

Anonymkode: b8869...c6b

• Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...