Gjest Kamber Skrevet 14. desember 2005 #1 Skrevet 14. desember 2005 Jeg har lyst til å kjøpe meg et par pocketbøker så jeg har noe å lese de neste ukene.. Har dere noen å anbefale? En stund siden jeg har lest nå (mye pensum istedet), men liker alt fra "Hvite tenner" av Zadie Smith til "En shopoholicers verden".. Og krim! Har lest alt av Mankell da.. Kom gjerne med forslag!! Har kjempelyst til å lese nå..
Arkana Skrevet 14. desember 2005 #2 Skrevet 14. desember 2005 * "The Reunion" av Sue Walker Leste den i sommer og hadde store problemer med å legge den fra meg! "The Reckoning" som kom ut i oktober er også like bra, men den har kanskje ikke kommet i pocket-versjon enda. * Bill Brysons reiseskildringer (jeg likte spesielt "Neither here nor there" og "Notes from a small island"), hysterisk morsomme. * "Angels and demons" og "The Da Vinci-code" av Dan Brown (om du ikke har lest dem allerede) * "Under the Duvet", "Further under the Duvet" og "Watermelon" av Marian Keyes. Lettleste morsomme bøker.
Leo Skrevet 14. desember 2005 #3 Skrevet 14. desember 2005 Hvis du likte "En shopoholikers hemmelige drømmeverden", så er jo "En shopoholikers uimotståelige nye verden" et must. I samme stil har du Denise Rudbergs "Str. 37", "Venninnen" og "Prinsen". Maryan Keyes "Engler i L.A." er også morsom Ren, skjær underholdning, men det er jo gjerne det man vil ha når man har lest tunge pensumbøker lenger. I krimgenren er kan jeg varmt anbefale Jo Nesbøs "Marekors".
Gjest gjest1 Skrevet 14. desember 2005 #4 Skrevet 14. desember 2005 Jeg leser Jo Nesbø for tiden, liker å lese bøker kronologisk, så er ferdig med Flaggermusmannen og driver med Kakkerlakkene nå. Liker bøkene foreløpig veldig godt
nostalgia Skrevet 14. desember 2005 #5 Skrevet 14. desember 2005 Her er noen av mine favoritter iallefall... De fleste har jeg kjøpt i pocketutg. A Prayer for Owen Meany ~ John Irving I Know This Much Is True ~ Wally Lamb She's Come Undone ~ Wally Lamb White Oleander ~ Janet Fitch Talk Before Sleep ~ Elizabeth Berg Open House ~ Elizabeth Berg My Sister's Keeper ~ Jodi Picoult The Dogs of Babel ~ Carolyn Parkhurst Secret Life of Bees ~ Sue Monk Kidd Practical Magic ~ Alice Hoffman Illumination Night ~ Alice Hoffman Where The Heart Is ~ Billie Letts The Bluest Eye ~ Toni Morrison Dress Your Family in Corduroy and Denim ~ David Sedaris Me Talk Pretty One Day ~ David Sedaris
nostalgia Skrevet 14. desember 2005 #6 Skrevet 14. desember 2005 Kanskje du vil like denne også: PS, I love you Den er ganske søt, litt trist, morsom og lettlest...
Grooo Skrevet 15. desember 2005 #7 Skrevet 15. desember 2005 "PS I love you" er søt ja Eller er "Snø skal falle over snø som har falt" av Levi Henriksen helt fantastisk. Og "Berlinerpoplene" av Anne B. Ragnde har kommet i pocket nå
Anglofil Skrevet 15. desember 2005 #8 Skrevet 15. desember 2005 Ville svaner av Jung Chang Kaptein Corellis mandolin av Louis De Bernières Stormfulle høyder av Emily Brontë I dine sko : to søstre - to liv av Jennifer Weiner Bridget Jones dagbok av Helen Fielding Bridget Jones på randen av Helen Fielding Rosens navn av Umberto Eco Pike med perleøredobb av Tracy Chevalier Fatso av Lars Ramslie Mvh Yvonne
Tjorven Skrevet 16. desember 2005 #9 Skrevet 16. desember 2005 En av mine favorittbøker er "Jeg, Phoolan Devi". En veldig sterk bok fra virkeligheten!
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2005 #10 Skrevet 16. desember 2005 Vindens skygge er super, må bare leses!! finnes i pocketutgave og til og med lydbok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå