Gå til innhold

Anbefale noen gode pocketbøker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å kjøpe meg et par pocketbøker så jeg har noe å lese de neste ukene.. Har dere noen å anbefale? En stund siden jeg har lest nå (mye pensum istedet), men liker alt fra "Hvite tenner" av Zadie Smith til "En shopoholicers verden".. Og krim! Har lest alt av Mankell da..

Kom gjerne med forslag!! Har kjempelyst til å lese nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* "The Reunion" av Sue Walker Leste den i sommer og hadde store problemer med å legge den fra meg! "The Reckoning" som kom ut i oktober er også like bra, men den har kanskje ikke kommet i pocket-versjon enda.

* Bill Brysons reiseskildringer (jeg likte spesielt "Neither here nor there" og "Notes from a small island"), hysterisk morsomme.

* "Angels and demons" og "The Da Vinci-code" av Dan Brown (om du ikke har lest dem allerede)

* "Under the Duvet", "Further under the Duvet" og "Watermelon" av Marian Keyes. Lettleste morsomme bøker.

Skrevet

Hvis du likte "En shopoholikers hemmelige drømmeverden", så er jo "En shopoholikers uimotståelige nye verden" et must.

I samme stil har du Denise Rudbergs "Str. 37", "Venninnen" og "Prinsen". Maryan Keyes "Engler i L.A." er også morsom

Ren, skjær underholdning, men det er jo gjerne det man vil ha når man har lest tunge pensumbøker lenger.

I krimgenren er kan jeg varmt anbefale Jo Nesbøs "Marekors".

Skrevet

Jeg leser Jo Nesbø for tiden, liker å lese bøker kronologisk, så er ferdig med Flaggermusmannen og driver med Kakkerlakkene nå. Liker bøkene foreløpig veldig godt :)

Skrevet

Her er noen av mine favoritter iallefall...

De fleste har jeg kjøpt i pocketutg.

A Prayer for Owen Meany ~ John Irving

I Know This Much Is True ~ Wally Lamb

She's Come Undone ~ Wally Lamb

White Oleander ~ Janet Fitch

Talk Before Sleep ~ Elizabeth Berg

Open House ~ Elizabeth Berg

My Sister's Keeper ~ Jodi Picoult

The Dogs of Babel ~ Carolyn Parkhurst

Secret Life of Bees ~ Sue Monk Kidd

Practical Magic ~ Alice Hoffman

Illumination Night ~ Alice Hoffman

Where The Heart Is ~ Billie Letts

The Bluest Eye ~ Toni Morrison

Dress Your Family in Corduroy and Denim ~ David Sedaris

Me Talk Pretty One Day ~ David Sedaris

;)

Skrevet

"PS I love you" er søt ja :)

Eller er "Snø skal falle over snø som har falt" av Levi Henriksen helt fantastisk. Og "Berlinerpoplene" av Anne B. Ragnde har kommet i pocket nå

Skrevet

Ville svaner av Jung Chang

Kaptein Corellis mandolin av Louis De Bernières

Stormfulle høyder av Emily Brontë

I dine sko : to søstre - to liv av Jennifer Weiner

Bridget Jones dagbok av Helen Fielding

Bridget Jones på randen av Helen Fielding

Rosens navn av Umberto Eco

Pike med perleøredobb av Tracy Chevalier

Fatso av Lars Ramslie

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

En av mine favorittbøker er "Jeg, Phoolan Devi". En veldig sterk bok fra virkeligheten!

Skrevet

Vindens skygge er super, må bare leses!! finnes i pocketutgave og til og med lydbok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...