Gå til innhold

Er det alltid synd på folk som dør i ulykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk som dør fordi henger ut av bilen i 100 km/t for å ta en selfie og dør når de treffer en stolpe. Eller henger utfor en bro for å ta en selfie og glipper taket og faller i døden.

Er det alltid synd på slike folk? Eller er det bare en naturlig konsekvens av egen dumhet?

Anonymkode: 14963...012

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det ikke være begge deler? Er det ikke greit å synes synd på de som har blitt født litt mindre begavet enn oss andre? 

• Liker 3
Skrevet

En i miljøet kjørte som et svin og omtrent samtlig sa at han måtte roe seg ned ellers kom han til å drepe både seg selv og andre. Siste tiden var det ingen som ville sitte på med han uansett hvor mye de hadde de drukket. Han kjørte seg ihjel en natt, med tom bil heldigvis. Alltid synd at folk dør, men hadde han bare tatt til vett og hørt på folk...

Anonymkode: 6e963...3cb

• Liker 1
Skrevet

Det er jo et helt umulig spørsmål. Det er ingen som fortjener å dø, men samtidig skal man alltid tenke over at valgene man tar har konsekvenser.

Skrevet

Det er jo synd at slike ting skjer, selv om man kunne ha tenkt litt lenger før ulykken skjedde. Synes også at man burde fokusere mer på de pårørende, fordi det er de som sitter igjen. Personen som døde får ikke gjort noe mer, så hva er vitsen med å gi dem oppmerksomhet (kommer selvsagt an på situasjonen selvsagt, men alt i alt så må man bare innse realiteten).

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk som dør fordi henger ut av bilen i 100 km/t for å ta en selfie og dør når de treffer en stolpe. Eller henger utfor en bro for å ta en selfie og glipper taket og faller i døden.

Er det alltid synd på slike folk? Eller er det bare en naturlig konsekvens av egen dumhet?

Er vel mer synd på dem som er igjen tenker jeg

Anonymkode: 57d99...b63

• Liker 5
Skrevet

Hva med de som driver fallskjerm og basehopp? Dykkere? Grottedykkere? Stå på slalom/snowboard, spesielt i områder med rasfare? 

Folk som jager etter adrenalinkick er vel like "dumme" som de som jager etter en action-selfie, eller? Begge ting gir adrenalin og glede til den som gjør det i en form eller annen. Alt dette gir en økt risk for død. Jeg føler at mennesker som dykker i grotter eller utforsker latterlige smale grottesystem er totalt idioter, men det er fordi jeg selv aldri kunne tenkt meg å gjort det. Det ville ikke gitt meg glede og spenning, men frykt og klaustrofobi. Jeg tenker likevel ikke at de 'fortjente' det når de dør. Det er trist uansett hva jeg måtte mene om det de driver med. 

Å stikke hodet ut av en bil som kjører i 100km/t for å ta en selfie er dumt og risky, men de fortjener ikke å dø bare fordi denne typen risikoaktivitet er mindre akseptert enn andre, og det er selvfølgelig trist om det skjer. 

Anonymkode: 6c391...8f1

• Liker 2
Skrevet

Nei, det er ikke synd i "slike" folk, men trist for familie og venner som sitter igjen uten en de er glad i, selvsagt. 

Anonymkode: 9117b...8d9

Skrevet

Jeg synes mest synd på folk som gjør idiotiske ting og ender opp med alvorlig hjerneskade og/eller i rullestol. Når det er sagt så er jeg forundret over at folk tror de er udødelige og kan gjøre hva de vil uten det skal få konsekvenser for livene deres.

De burde lært seg risikovurdering.

AnonymBruker
Skrevet
On 12/30/2022 at 8:51 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke alltid synd på folk som dør. Men det handler sjelden om ulykken de omkommer i.

Anonymkode: ad106...895

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kalles evolusjon. 

Anonymkode: 680ea...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...