Gå til innhold

Levering av barn i barnehage og SFO i romjula for å få kvalitetstid med alle "mine ,dine og våre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet om barn som leveres i barnehagen og SFO ALLE dager det er åpent, altså romjul, påske osv,  osv. Grunnen er at barna enten skal ha avslappende tid alene, eller fordi de skal ha tid med alle barn de har med ulike partnere. Barna er offer for å ha halvsøsken og være en del av "mine, dine, våre familien" som de selv aldri har bedt om.

Det er mange med ikke bare et brudd, men flere brudd og flere nye barn og halvsøsken. 

Er det jeg som er gammeldags? Synes dette er ille å høre om. 

Stakkars barn som aldri får ha litt fri mulig, fordi de da skal ha tid med eldre søsken.

Anonymkode: fa183...02e

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreldrene skal ha avslappende tid, mener jeg.

• Liker 6
Skrevet

Visste ikke en gang at det fantes barnehager som var åpne i romjula jeg.

• Liker 1
Skrevet

Hva vil du egentlig her? 

Anonymkode: e5e19...55b

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Du er ikke bare gammeldags, men høres også dømmesyk ut.  Hva vet du egentlig om disse familiene?  

Mange barn liker seg supergodt i barnehagen.  Etter noen fridager hjemme, savner de barneleken.  Spesielt om der ikke er barn i nabohusene.  
At familier med dine, mine og våre forsøker å dele sin tid og oppmerksom på alle, er flott.  Har man f.eks. voksne barn som kun er hjemme i jul og romjul, ser jeg ikke noe problem med at de minste går i barnehagen.  

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har hatt mitt barn hjemme utenom i dag. Å ha barn hjemme har vært slitsomt.  Vi har ikke vært ute grunnet  glatte veier. Ta med barn til lekeland og  svømmebasseng koster en formue.  Ikke liker han å tegne eller pussle, ingen venner å leke med. Blir lange kjedelige  dager. Han har det mye bedre i barnehagen. 

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg mener at barna bllr et offer for at de er del av dette.

Barna er slitne de og....

Det er snakk om toåringer som aldri har fri. Vet foreldrene jobber f eks turnus, men barna har aldri fri.

• Liker 7
Skrevet
bettsa skrev (Akkurat nå):

Jeg har hatt mitt barn hjemme utenom i dag. Å ha barn hjemme har vært slitsomt.  Vi har ikke vært ute grunnet  glatte veier. Ta med barn til lekeland og  svømmebasseng koster en formue.  Ikke liker han å tegne eller pussle, ingen venner å leke med. Blir lange kjedelige  dager. Han har det mye bedre i barnehagen. 

Enn å være med mammaen sin???

• Liker 18
  • Nyttig 2
Skrevet

Jag blander meg ikke borti andre sine valg. Jeg sitter ikke med hele deres bilde av situasjonen og antar at folk flest, kan ta de beste valgene for sine barn og deres situasjon. 

Anonymkode: 7630b...eb6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
mitch92 skrev (9 minutter siden):

Visste ikke en gang at det fantes barnehager som var åpne i romjula jeg.

Mange bhg som er det

Anonymkode: e6494...339

• Liker 3
Skrevet
bettsa skrev (4 minutter siden):

Lek med han da vel. Lag hytte inne og ha piknik

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, faktisk.  Går bra på sommeren for da er vi ute men er umulig å være ute nå. Ingenting som frister han. Jeg har prøvd å bygge klosser, brettspill,  sette på film, ingenting  frister han. Han savnet barnehagen selv og ville dit i dag.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og du er sikkert av dem som mener at å plassere barn i barnehage er dårlig, og at fedre aldri blir like betydningsfulle for et barn som en mamma..

Anonymkode: 9db8e...b72

• Liker 5
Skrevet
bettsa skrev (6 minutter siden):

Kjenner meg igjen i denne når det er vinter. har ikke råd til slike aktiviteter og ute er det bare blank is. Gleder meg til sommer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lek med han da vel. Lag hytte inne og ha piknik

Skulle ha gjerne ha laget hytte om vi hadde større plass. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig. Slutt å bruk argumentet "at barna har det bedre i barnehagen". Det er faktisk ikke det samme å være der i romjulen eller påskeferien. 

I tillegg blir jeg ekstra provosert fordi mange sier om ett og to åringer at de har det bedre i barnehagen enn hjemme.

Anonymkode: b19eb...fbb

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og du er sikkert av dem som mener at å plassere barn i barnehage er dårlig, og at fedre aldri blir like betydningsfulle for et barn som en mamma..

Anonymkode: 9db8e...b72

Nei det mener jeg ikke...., men nå nevnte hun seg selv. 

Har selv barn i barnehage , vi jobber jo.

Skrevet
bettsa skrev (Akkurat nå):

Skulle ha gjerne ha laget hytte om vi hadde større plass. 

Du virker sløv

• Liker 8
Skrevet
bettsa skrev (3 minutter siden):

Ja, faktisk.  Går bra på sommeren for da er vi ute men er umulig å være ute nå. Ingenting som frister han. Jeg har prøvd å bygge klosser, brettspill,  sette på film, ingenting  frister han. Han savnet barnehagen selv og ville dit i dag.

Så du bare leverte han? Hadde du ikke satt ham opp på ferie? Eller hadde du satt ham opp på behov for plass, men ikke benyttet denne resten av romjulen? Håper for guds skyld du ga beskjed. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er enig. Slutt å bruk argumentet "at barna har det bedre i barnehagen". Det er faktisk ikke det samme å være der i romjulen eller påskeferien. 

I tillegg blir jeg ekstra provosert fordi mange sier om ett og to åringer at de har det bedre i barnehagen enn hjemme.

Så må man også huske at det er andre aldersgrupper enn 1-2 åringer..

Min 4 åring gråt og var lei seg pga han ble holdt hjemme tirsdag og onsdag siden vennene hans var i bhg. Heldigvis lot bhg han få komme torsdag og fredag selv om vi ikke hadde meldt ham opp disse dagene.

For vår del handler det om kvalitetstid fremfor kvantitet av tid. Disse to dagene har han fått vært i bhg, så har vi hentet og funnet på aktiviteter i lag på ettermiddagstid. Jeg tør påstå at det har vært et netto pluss for alle involverte.

Endret av Grandidosa83
  • Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...