Geojak Skrevet 30. desember 2022 #1 Skrevet 30. desember 2022 Får et par år siden, fikk jeg beskjed av legen at kolesterol nivået var litt for høyt. Er normalt slank, så hadde ikke med overvekt å gjøre. Jeg la om kostholdet kuttet ut litt fett som smør på brødskiva. Samtidig begynte jeg på et kosttilskudd som skal hjelpe å regulere koleseterol nivået. På neste kontroll hos legen hadde nivået normslisert seg. Problemet er jo nå vet jeg ikke om det er omleggingen eller tillegget som hjalp. Mistenker jo ksnskje at kosttillegget ikke har så mye effekt, men har blitt usikker på om det er lurt å slutte med det.. Er vel slik at et regulert kosthold er bedre å satse på enn kosttilskudd..
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #2 Skrevet 30. desember 2022 Dette MÅ du ta med leggen din. I noen tilfeller, og det høres ut som om det kan gjelde deg når du ikke er overvektig, så skyldes høyt kolesterol familiær hyperkolesterolemi. Det ligger i arvestoffet ditt, og det er lite du du kan gjøre med kostholdet for å senke det uten medisiner. Anonymkode: 8695a...dc8
Matas Skrevet 30. desember 2022 #3 Skrevet 30. desember 2022 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. Med vennlig hilsen, Matas, mod. 1
Anbefalte innlegg