Gå til innhold

Bruker dere gassbrenner til noe annet enn creme brulee og

Anbefalte innlegg

Skrevet

evt. ribbesvor (om felter ikke har blitt sprø)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spoiler

tumblr_nlkscuYDRu1u2ragso5_500.gif

Kan også være kjekt å ha på telttur (dvs. skikkelig "gassbrenner") :nikke:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (7 minutter siden):
  Skjul innhold

tumblr_nlkscuYDRu1u2ragso5_500.gif

Kan også være kjekt å ha på telttur (dvs. skikkelig "gassbrenner") :nikke:

Takk for ditt bidrag:laugh:

Skrevet
visp skrev (2 minutter siden):

Takk for ditt bidrag:laugh:

Jo, bare hyggelig. Om du ikke røyker så kan du jo i starte sånn at du får brukt opp gassen i det minste. Sikkert ikke mindre helsosamt enn om du skulle måtte brukes kun til brullet og/eller ribbesvor :fnise:  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker 42 skrev (6 minutter siden):

Jo, bare hyggelig. Om du ikke røyker så kan du jo i starte sånn at du får brukt opp gassen i det minste. Sikkert ikke mindre helsosamt enn om du skulle måtte brukes kun til brullet og/eller ribbesvor :fnise:  

Jeg kan heller ta den med på byen og tilby andre fyr, haha:)

• Liker 1
Skrevet

Fant en dessert med marengs oppå, som skal brennes til slutt med en slik. Men det er vel fort svor og dessert jeg ser for meg er hovedbruksområde. Holder derfor igjen på å skaffe en. Er glad i dessert og ville fått bruk for den, samtidig som det er veldig mange desserter en kan lage hvor en slipper å bruke en sånn, så den vil mesteparten av tiden bare ligge i et skap. 

Anonymkode: b43bf...21a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fant en dessert med marengs oppå, som skal brennes til slutt med en slik. Men det er vel fort svor og dessert jeg ser for meg er hovedbruksområde. Holder derfor igjen på å skaffe en. Er glad i dessert og ville fått bruk for den, samtidig som det er veldig mange desserter en kan lage hvor en slipper å bruke en sånn, så den vil mesteparten av tiden bare ligge i et skap. 

Anonymkode: b43bf...21a

Ja, jeg er stort sett skeptisk til anskaffelser som kun tar opp plass, men akkurat denne var så liten at jeg tenkte jaja:) Har laget creme brulee før og da brukt grillfunksjonen, men syns aldri det blir helt det samme.

Skrevet
3 hours ago, visp said:

evt. ribbesvor (om felter ikke har blitt sprø)?

Svoren blir jo bare svidd med en sånn brenner?? 😬 Den popper ikke, blir ikke sprø... Ja jeg har prøvd. 🤭

Anonymkode: 1499f...f04

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Svoren blir jo bare svidd med en sånn brenner?? 😬 Den popper ikke, blir ikke sprø... Ja jeg har prøvd. 🤭

Anonymkode: 1499f...f04

Ok, det var bra du sa. Da skal jeg ikke bruke det på det ihvertfall. Svoren har alltid blitt sprø uansett, så ser ikke for meg at det hadde blitt prøvd ut heller. Jeg har bare lest at man kan redde slapp svor med en sånn.

Skrevet

Til creme brule og brenne bort ugress mellom belegningstein i oppkjørselen 😃

Anonymkode: 2fe8b...2e0

• Liker 2
Skrevet

Brune kjøtt. For eksempel hvis man har stekt en steik i ovnen eller kokt sous vide, så kan man gå over med en gassbrenner etterpå.

Og Baked Alaska

Anonymkode: 3116d...061

Skrevet

Vi tar inn gassbrenneren fra garasjen de gangene vi lager créme brûlée.

Anonymkode: c425c...ee5

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Brune kjøtt. For eksempel hvis man har stekt en steik i ovnen eller kokt sous vide, så kan man gå over med en gassbrenner etterpå.

Og Baked Alaska

Anonymkode: 3116d...061

Er det bare om kjøttet ser litt blekt ut mener du?

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi tar inn gassbrenneren fra garasjen de gangene vi lager créme brûlée.

Anonymkode: c425c...ee5

Ja, for dere bruker den til å få av skismørning?

Skrevet

Det er varmluftpistol som du kan bruke til å få sprø svor, da vil den poppe. Gassbrenner egner seg best til ulike desserter.

Anonymkode: d5ce6...34d

• Liker 1
Skrevet

Til Creme catalana😍

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...