Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

DNB er en drittbank!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og likevel er det så mange som er kunder der :o

Bare for å ta et lite eksempel her, for jeg har lønnskonto i DNB og alt annet i Sbanken + huslån i SPK. DNB tilbyr meg 1,35% for sparekontoen, Sbanken 2,65%.

Nå gruer jeg meg til hva DNB eventuelt kommer til å gjøre med Sbanken, kanskje jeg må finne meg en ny bankforbindelse?

Og så skjønner jeg jo ikke hvorfor folk holder på DNB år etter år. Jeg tror jo at man klarer å få bedre betingelser hos dem, om man kontakter de hvert år og "maser" om lånerenter og innskuddsrenter. Men hvem gidder?! Hva er de gode grunnene til å holde på banker som DNB?

• Liker 2
Skrevet
Aristoteles skrev (4 minutter siden):

Bare for å ta et lite eksempel her, for jeg har lønnskonto i DNB og alt annet i Sbanken + huslån i SPK. DNB tilbyr meg 1,35% for sparekontoen, Sbanken 2,65%.

Nå gruer jeg meg til hva DNB eventuelt kommer til å gjøre med Sbanken, kanskje jeg må finne meg en ny bankforbindelse?

Og så skjønner jeg jo ikke hvorfor folk holder på DNB år etter år. Jeg tror jo at man klarer å få bedre betingelser hos dem, om man kontakter de hvert år og "maser" om lånerenter og innskuddsrenter. Men hvem gidder?! Hva er de gode grunnene til å holde på banker som DNB?

Jeg har hatt DNB hele livet frem til for 3 dager siden da jeg flyttet lånet til en annen bank. Har fortsatt  alle de andre kontoene i DNB.

Grunnen til at jeg ikke byttet? Trodde det var mye jobb å bytte. 

Anonymkode: c5bb0...eb1

Skrevet

Drittbank er der ikke men litt for flinke til å ta gebyrer.

Anonymkode: 1e97e...a1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og elendig kundeservice

Anonymkode: 3acce...255

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og elendig kundeservice

Nei

Anonymkode: 10e82...b61

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og elendig kundeservice

Uenig i dette

Anonymkode: c5bb0...eb1

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det ikke en drittbank når de tilbyr 1,3% lavere rente på sparekonto? For de er jo ikke billigere på lån, så ingenting går opp i opp her heller.

• Liker 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Eneste jeg har i dnb er deres indeksfond. 

Skrevet
Aristoteles skrev (3 minutter siden):

Er det ikke en drittbank når de tilbyr 1,3% lavere rente på sparekonto? For de er jo ikke billigere på lån, så ingenting går opp i opp her heller.

For min del er rente på sparekonto uvesentlig, jeg sparer ikke penger på sparekonto.

Jeg har gode betingelser på lån der, jeg har kun hatt gode opplevelser på kundeservice. Har også hatt god sparring med de på økonomi og pengeplassering. I tillegg har de den beste løsningen på nettbank (etter mine preferanser).

Anonymkode: f460b...d16

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For min del er rente på sparekonto uvesentlig, jeg sparer ikke penger på sparekonto.

Jeg har gode betingelser på lån der, jeg har kun hatt gode opplevelser på kundeservice. Har også hatt god sparring med de på økonomi og pengeplassering. I tillegg har de den beste løsningen på nettbank (etter mine preferanser).

Poenget er jo ikke om man sparer på sparekonto eller ikke, men at de har dårlige betingelser der de selv må betale rente. Det lover liksom ikke så godt for andre ting.

• Liker 2
Skrevet

DNB er svindlere de stjal pengene mine, måtte true med advokater og rettsak for å få dem ut etter omtrent 5 måneder. Drittbanken sendte meg heller ikke ET JÆVLA BREV om føckings legitimasjonsgreiene sine og når jeg faktisk var inne på kontoret og de gjorde det så var ikke det godt nok heller, neida da måtte foreldre være med (jeg er over 18 så unødvendig !!)

jeg har flyttet formuen min til en annen bank. Sluttet å bruke dem siden og har galant sagt nei til alle tilbud, om det så skulle være aldri så godt, fordi de er scam og dritt

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

haha ja det har du rett i, jeg hadde blitt låst ute og dem skulle ha kr 250 for jævla årsrapport/regnskap, per år og jeg krevde for 10. Jeg sa at det var uaktuelt og pusset datatilsynet på dem og da fikk jeg dem gratis (det koster ikke 250 å produsere disse dataene siden det er to tastetrykk for dem som gjør jobben)

årsaken var de hadde slettet kontoen min og stjålet pengene men ihht bokføringslovverk så beholder de jo alt i 10 år

• Liker 1
Skrevet

Hvem bryr seg om det er 1 eller 3% rente på innskudd når prisene på basisvarer stiger minst 10%?

• Liker 1
Skrevet

Samme grunn som at folk har mobilabonnement hos Telenor: De har ikke sjekket alternativene godt nok. 
Jeg har fremdeles de fleste fondene mine stående i Sbanken, men jeg flytter dem det sekundet DNB prøver seg med økte gebyrer og et dårligere tilbud.

Anonymkode: 19711...aa9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har dårlige erfaringer med lån i DNB. De lovte gull og grønne skoger for å lure oss til å bli kunder, men de økte konsekvent renta mer enn konkurrenten (hvor vi kunne fått fagforeningsavtale, og DNB lovte de kunne matche denne avtalen), og senket renta mindre hvis renta gikk ned. 

Sbankens app er dessuten mye bedre enn DNBs app!

Annonse
Skrevet
Hecker skrev (1 time siden):

DNB er svindlere de stjal pengene mine, måtte true med advokater og rettsak for å få dem ut etter omtrent 5 måneder. Drittbanken sendte meg heller ikke ET JÆVLA BREV om føckings legitimasjonsgreiene sine og når jeg faktisk var inne på kontoret og de gjorde det så var ikke det godt nok heller, neida da måtte foreldre være med (jeg er over 18 så unødvendig !!)

jeg har flyttet formuen min til en annen bank. Sluttet å bruke dem siden og har galant sagt nei til alle tilbud, om det så skulle være aldri så godt, fordi de er scam og dritt

Dette har da vært gjentagende tydelig omtalt i media flere ganger. At du skulle bli kontaktet personlig med et brev når brev ikke lenger sendes ut, betyr at du ikke følger med. 

Og pass er det du skulle ha vist frem. I god tid.

Anonymkode: 830e6...3b4

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samme grunn som at folk har mobilabonnement hos Telenor: De har ikke sjekket alternativene godt nok. 
Jeg har fremdeles de fleste fondene mine stående i Sbanken, men jeg flytter dem det sekundet DNB prøver seg med økte gebyrer og et dårligere tilbud.

Joda, men Telenor er best. 

Skrevet
Hecker skrev (1 time siden):

Og du skulle ha svart på spørsmål i nettbanken. Dette skal du ha fått sms om, hvis du ikke har fulgt opp.

Anonymkode: 830e6...3b4

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei

Jo.

Skrevet
3 hours ago, Aristoteles said:

På Dnb Sparekonto Pluss får du 2,75% rente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...